Peter's eerste Tamiya Cup met TT-01

Als je redelijk in de buurt wilt trainen kun je op zaterdag wel bij LimspeedRacing in Veendam terecht, echt een hele leuke baan, leuke en ruime sleutelplaatsen.
Kun je een beetje werken aan de afstelling van de auto. Het tapijt is hetzelfde als bij Rc Paradise en zoveel andere indoorbanen.

Zo vandaag de kap afgerond. Ik ben er super blij mee! :D Voor de eerste keer viel me het niet tegen.

Heb niet alle stickers gebruikt. Ik hou namelijk van strakke auto's zonder al teveel poespas :yes:

Misschien binnenkort nog verlichting erin maken.

Heb ook maar eens een afbeelding bij mijn account geplaatst :p

He Peter,
is toch wel heel mooi zo en de kleur val echt 100% mee.
maar als je licht in ga bouwen dan ga je hem niet gebruiken voor de TC denk ik

Wauw: echt een hele mooie body geworden!
Mee eens dat een witte ondergrond een hele andere kleur rood had gegeven, maar dat maakt deze body er niet minder goed op, echt heel secuur gedaan, en dat voor een eerste keer! Wellicht je body posts nog een beetje inkorten?

Verlichting is leuk voor plezierreizen, maar voor de TC een beetje onhandig. Maarr, wellicht wel leuk om in te bouwen om mee te oefenen & te rijden en knal je er een nieuwe body op voor de TC.

Als je redelijk in de buurt wilt trainen kun je op zaterdag wel bij LimspeedRacing in Veendam terecht, echt een hele leuke baan, leuke en ruime sleutelplaatsen.
Kun je een beetje werken aan de afstelling van de auto. Het tapijt is hetzelfde als bij Rc Paradise en zoveel andere indoorbanen.
Nou, nee. Er zit toch echt wel een flink verschil in de tapijten op verschillende banen. Limspeed heeft geen CRC & er zit in verschillende type tapijten best een verschil.

Ik heb bij jullie en bij Limspeed gereden en althans het lijkt hetzelfde en de grip is ook gelijk. Ik rijd met dezelfde banden en dat geeft iedergeval 0 verschil.

@Peter: Auto ziet er erg goed uit.

Vandaag een TT01-E via marktplaats gekocht voor maar 50 euro [emoji2][emoji2] hij is nog als nieuw en helemaal origineel. Er zit een Nissan 370z kap met LED verlichting, accu, transmitter en 3 setjes wielen bij. Koopje dus! Ik ga beide auto's combineren met de basis van de TT01-E. Zal zondag even wat foto's maken van de auto.

Gr, Peter

Zo even wat foto's

2df30f8c75a2107d1cb639a85a5152ea.jpg

5eafaf43801ab7c559dbfd6eaa651f5b.jpg

ded8f765846088d31658d7abb773b210.jpg

Binnenkort even helemaal uit elkaar halen, lagers van de andere tt01 erin plaatsen en de alu onderdelen over plaatsen.

Heb nu mooi een body om mee te oefenen hier.

Zo na een avondje sleutelen is het chassis nu helemaal gereed! Ik heb toch maar mijn eigen TT-01 als basis gehouden en alle TT-01E onderdelen van het andere chassis af gehaald. Die ik al had was nog wat mooier en daar zat alles tenslotte al in :D

Tijd voor wat foto's

En nu is het een kwestie van oefenen om de auto goed onder controle te krijgen en in februari mijn eerste race te rijden!

Gr Peter

Als ik een tipje mag geven: vervang de stuurstangen voor een stel (verstelbare) met kogelkopjes. De standaard die er nu op zitten beperken de veerweg heel erg en zorgen ervoor dat de besturing niet altijd lekker loopt.

Zoiets bijvoorbeeld: Tamiya 53662
T53662-500x500.jpg

Ziet er goed uit Peter! Volgens mij kan er nog wel het e.e.a. aan plastik af zodat het chassis nog wat lichter word. O.a. de kap die de motor beschermt en de achterbumper. Kijk anders eens naar het chassis van Hugo, daar is alles wel af wat er af kan :D

Bedankt voor de tip snor!

Ja klopt die kap op de motor gaat er weer vanaf. Heeft toch weinig nut zo. Die achterbumper laat ik er denk ik op. Mocht je een keer van achter aangereden worden.. En die bumpers zijn heel erg licht.

Peter,
ik zou proberen je niet van achter te raken (gaat mij waarschijnlijk toch niet lukken zo snel te zijn... :rolleyes:)
maar de tip van Snor zou ik zeker doen want dan kan je de auto aan de voorzijde een klein beetje outspoor geven zodat hij wat fijner rijd

:x-mas:

Ik heb Jan afgelopen weekend een paar keer letterlijk voorbij zien vliegen en regelmatig een compliment gemaakt met de schoonheid van zijn crashes, bij nader inzien dan toch die achterbumper maar laten zitten :D

Vandaag nog even een bestelling geplaatst bij RCMart:

Tamiya Turnbuckle 53662
tamiya_53662.jpg

Tamiya Toe-in Rear 53673
tamiya_op673.jpg

Tamiya Spur Gear Set (55T/58T) 53665
tam_53665.jpg

Back