Peter's eerste Tamiya Cup met TT-01

Netjes hoor 12e van de 13 :D

Goed dat je al wat race ervaring op doet, dat komt volgende maand bij de TC alleen maar ten goede. Ik denk dat een TT chassis alleen wel iets anders rijdt.

Haha ja vond ik ook wel voor de eerste keer!

Klopt de TT01 zal wel anders rijden. Wil binnenkort ook nog even in Veendam rijden met de TT01 om dat gevoel ook te voelen. Kan ik ook direct even kijken in welke staat de accu's zijn. Die van de Xray was zo leeg terwijl ik dacht dat hij nog best wel lang mee ging. Daarvoor moet ik nog anders accu's voor kopen.

Goed dat je die ervaring ben gaan opdoen peter en heel prettig dat je het leuk vond en dat het een leuke groep mensen zijn.
dat smaakt dan alleen maar naar meer
en 12 v/d 13 voor de eerste keer is gewoon goed

Wat mij opviel bij de M18 dat mensen alleen rijden zonder uberhaubt wat aan de afstelling te doen, jouwe ging ook als een natte krant en hieraan moet erg veel gebeuren om die echt netjes rijdend te krijgen. De auto reed amper in een rechte lijn, dus waarschijnlijk 0 uitspoor voor en amper toespoor achter. Ook kon ik zien dat je helemaal verkeerde banden reed en de vering te hard had staan want in iedere bocht stond je bijna rond, dit zijn toch dingen waar je aan moet werken lijkt me, met de TT01 moet je ook constant blijven proberen en afstellen voor je hem goed rijdend krijgt. Dus snel een keer trainen en kijken of je de auto een beetje in het spoor kunt krijgen en een beetje fatsoenlijk je eerste wedstrijd in kunt gaan.
Veel sux6.

Voor meer setup opties moet je ook wat optionele dingen hebben want box-stock is er niet veel te veranderen. Als je zelf knutselt is nog veel meer mogelijk:

xray50.jpg

To-in achter en uitspoor is wel mogelijk en de vering kun je als basis in verschillende standen zetten. Maar indd de puntjes op de i is altijd handiger met hulpmiddelen.

De standaard M18 heeft vaste spoorstangen en heeft daarmee al toespoor achter en uitspoor voor. De 2 posities doet niet heel veel, van Atomic had je complete verensetjes met spacers waarmee er veel meer mogelijk is.

Een strakkere voordiff of een oneway kan soms meer doen.

Ja klopt hij reed niet helemaal recht. Ligt ook aan de zender waar niks in te stellen valt. Voor de rest is alles nieuw voor mij, dus door te rijden en ervaring van anderen kan ik alleen maar leren!

Wat voor banden zou jij aanraden dan Ghossie?

Even weer terug naar de TT-01! :D

Heb vandaag even een beetje rond gekeken op het internet naar lipo's, aangezien ik de Nimh accu's die ik nu heb niet helemaal vertrouw op de levensduur. Weet niet precies hoe oud ze zijn en wat ze allemaal mee hebben gemaakt. Ik heb de volgende lipo's besteld:

Turnigy nano-tech Shorty 4200mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo
23134.jpg

Verwacht ze aankomende week :cool:

De lipo's zijn vandaag binnengekomen!

65d42eb049e933e0bec24a6d9b1a499b.jpg

Vanavond het chassis even aangepast en andere stekkers aan de regelaar gesoldeerd. Alles past en werkt :) nu alleen nog even kijken hoe ik de lipo goed vast kan zetten in het chassis. Iemand een idee?

f98556b2ac6b3acf05bcca1b4186c7bf.jpg

De auto is nu redelijk in balans over de lange kant. Binnenkort een keer rijden in Veendam om de auto af te stellen voor de eerste wedstrijd.

Regelaar naar de accu kant verhuizen en tussen de regelaar en accu anti-slip rubber (te koop bij de bouwmarkt, hangt bij het filt). Zo heb ik het ook bij mijn TT-02.

Ik had nog een hoekstukje liggen en die heb ik op de accu houden geplakt. Hij zit nu mooi vast!

bb4690d5ebefa67adacbf206168ceb4a.jpg

c5afef08e86eae7dcde8ed813d7b3669.jpg

Wat is het nut om de regelaar nog te verplaatsen?

Dit breekt bij de eerste de beste klap af en schiet de shorty naar voren. De regelaar verplaatsen kan het voordeel hebben van een betere balans en houdt de accu ook tegen.

Zie mijne (daar klemt de LiPo tussen de regelaar en chassis, met daartussen anti-slip rubber):
TT02_NEW.jpg

Ik zal er vanavond nog eens even kijken Madhouse. Kijken waar de beste balans van de auto ligt.

Mijn reden is het gewicht van de lipo. Deze is niet zo zwaar.

Grootste reden is gewichtsbesparing, en ook de balans van de auto. De auto is bedacht voor zware NiCAD / NiMH packs. Als je nu een lichte lipo gebruikt voor gewichtsbesparing, is de auto uit balans links-rechts. Dus kan je ESC naar de accu-kant. Gekke is dat ze het voor de TT-02 ook nog gerekend hebben met de zware packs, Tamiya is nu helemaal van de A123 cellen, terwijl de hele wereld op LiPo's rijdt. Nou ja, beetje schuiven en we zorgen dat het past en werkt.

(Late post, ik had het bericht openstaan zag ik net pas.)

Hugo

Hey Peter, ik weet niet of je morgenavond kunt, anders limspeed even bellen als je ook mag rijden, kunnen wij je eventueel even helpen, aangezien er erg veel ervaring is kwa wedstrijdrijders op deze avond.
Als ze je brengen kun je wel met mij mee terug.

Morgen avond gaat niet lukken. Kan volgende week vrijdag wel even kijken. Zou mooi zijn als ik een stukje op weg geholpen kan worden met afstellen e.d.

Kom dan lekker zelf met de auto, maar toch bedankt voor je aanbod!

Back