Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Kon het niet laten dus net de 3 electronica platen maar uit de kist getrokken het lek gevonden :D

De hoppertank is boven de plugopening gescheurd, dus vlak na het vullen is de hopper lekker vol en loopt de motor goed.
Echter zodra de hopper leeg raakt komt er steeds meer lucht mee en dat was de oorzaak dat de motor steeds meer in ging houden.

Neem de ECU/hopperplaat mee naar huis, ga daar even een nieuwe voor zagen en ga maandag alles weer monteren en dan moet het goed komen.

Er is weer hoop ;-)
 
Motortje hangt weer, wel even zonder dopje op de startmotor daar die niet lekker wilde gaan zitten.

Heb nu 3 dagen om een nieuwe Hopper te zoeken in m`n rommelbak en een nieuw hopper/ECU/kleppen plaatje te maken.

Kan dat er maandag zo ingeschoven worden, 6 imbusjes vastzetten en dan is ie er weer klaar voor.

Final check dan maandag maar ;-)
 
Motortje hangt weer, wel even zonder dopje op de startmotor daar die niet lekker wilde gaan zitten.

Heb nu 3 dagen om een nieuwe Hopper te zoeken in m`n rommelbak en een nieuw hopper/ECU/kleppen plaatje te maken.

Kan dat er maandag zo ingeschoven worden, 6 imbusjes vastzetten en dan is ie er weer klaar voor.

Final check dan maandag maar ;-)


heb nog wel een nieuwe voor je het is een hansen super trap vergelijkbaar met de bvm uat maar dan goedkoper bij interesse hoor ik het wel
 
Dank voor het aanbod, maar ga eerst even in m`n tankjes bak rommelen voor wat bruikbaars ;-)
 
En weer klaar, jammer dat de kist nu op het werk staat ;-)
F-15-81.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo alles zit weer ens chijnt goed aangesloten te zijn ;-)

om half 1/1 uur maar weer eens even starten :-)
 
Jaaaa, hij doet het weer :D

Ineens wel veel minder stuwkracht bij de 125.000 :roll: maar dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat we iets op een "up-slope" stonden.

Straks nog een keer aftanken en dan nog eens kijken wat ie doet.
 
Laatst bewerkt:
Nou nog eens getest en we hebben nu maar een stuwdruk van 7,8kg op 125.000 rpm :roll:
EGT is ook wat hoger nu zo`n 570-575 op vol pot.

We zullen wel zien wat die doet, veld zal in ieder geval harder zijn en als de wind gunstiger staat zal dat ook al heel veel schelen.

Toch maar goed gaan sparen voor een 120`er :lol:
 
Nou nog eens getest en we hebben nu maar een stuwdruk van 7,8kg op 125.000 rpm :roll:
EGT is ook wat hoger nu zo`n 570-575 op vol pot.

We zullen wel zien wat die doet, veld zal in ieder geval harder zijn en als de wind gunstiger staat zal dat ook al heel veel schelen.

Toch maar goed gaan sparen voor een 120`er :lol:

120 is leuk :D :D

Maar ik denk dat als je met die kist hebt gevlogen met de 80er dat je nog wel anders gaat denken over de noodzaak van een 120-er. ;)

13kg met 6kg druk heeft ook gevlogen :p
 
Maar ik denk dat als je met die kist hebt gevlogen met de 80er dat je nog wel anders gaat denken over de noodzaak van een 120-er
Maar ik moet toch een excuus hebben om m`n Rafale van een motor te voorzien ;-)
 
maar 2kg minder is wel heeeeel veel..... Je zou haast denken aan een meet fout. Had je nog gemiddeld met die slope?
 
nou, 1,7kg minder ;-)

Laatste meting was op een vlak stuk, wel heb ik gemerkt dat als je de kist achteruit duwt de druk ineens erg oploopt omdat de wielen gaan wrikken op het asfalt.

Vermoedt dat m`n helper dit de eerste keer ook een beetje heeft gedaan :roll:

Nou ja, we zullen wel zien wat die nou gaat doen, de vorige keer was iedereen er al van overtuigd dat ie kon vliegen.
Met een beetje medewerking van de wind op de kop (en geen 90 graden cross), een hardere baan, meer trekken en naast de baan gaan staan moet die loskomen nu :yes:

Jullie (en ik ;-) ) gaan het zien :roll:
 
Een veld heeft nu veeeeeeel minder weerstand dan toen :) Zal enorm helpen. Dan met die 7k extra moet het geen probleem meer zin.
 
Back
Top