Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Ziet er allemaal erg netjes uit vanbinnen. Ik vind het huidige kleurenschema trouwens ook best wel knap.
Geen trailing oleo's Berto voor op de hei ? Niet bang dat je pootjes krom gaan komen te staan ?
 
Ja Ja Berto heeft de gang er weer behoorlijk in, zo als we gewend zijn van hem..:mrgreen:

Mooie kist man, ga je volgen.

Jan.
 
Haha, bedankt allemaal voor de complimenten en het volgen van dit draadje :D


U4eake zei:
Geen trailing oleo's Berto voor op de hei
Ooit een F15 met trailing oleo`s gezien???
Ze zijn wel geveerd moet voldoende zijn, dan maar superzacht landen ;-)


En ja het gaat sneller dan verwacht :roll:
 
Mooie kist Berto!
Aan het kleurtje moet nog wat gedaan worden, maar dat wist je al.
 
Hee Wouter,

Dank je, leuk dat je ook hier meeleest :)
En over die striping hebben we het nu al wel genoeg gehad denk ik zo ;-)


Ik had ooit eens voor de Formost banden besteld, had er toen meteen 4 gedaan daar ze per paar goedkoper waren dan de verzendkosten en dat komt me nu mooi van pas.

Er zitten nu Robart banden op maar dat zijn zachte holle banden, de kist staat nu even binnen en is nog geeneens voorzien van motor en dergelijk en nu hebben ze al platte kanten.
Vol beladen zullen deze dus echt vierkant worden.

En daar komen de 2 overgebleven banden dus nu goed van pas ze hebben vrijwel dezelfde diameter (2mm kleiner).

Houdt wel in dat ik weer zelf even velgen moet gaan draaien maar dan komen er ook direct weer remmen op :)

Zal niet schaal zijn maar bespaart me wel 140 euro wat ze bij Avonds zelf kosten ;-)
 
Laatst bewerkt:
Hee Wouter,

Dank je, leuk dat je ook hier meeleest :-)
En over die striping hebben we het nu al wel genoeg gehad denk ik zo ;-)


Ik had ooit eens voor de Formost banden besteld, had er toen meteen 4 gedaan daar ze per paar goedkoper waren dan de verzendkosten en dat komt me nu mooi van pas.

Er zitten nu Robart banden op maar dat zijn zachte holle banden, de kist staat nu even binnen en is nog geeneens voorzien van motor en dergelijk en nu hebben ze al platte kanten.
Vol beladen zullen deze dus echt vierkant worden.

En daar komen de 2 overgebleven banden dus nu goed van pas ze hebben vrijwel dezelfde diameter (2mm kleiner):
gear23.jpg


Houdt wel in dat ik weer zelf even velgen moet gaan draaien maar dan komen er ook direct weer remmen op :-)

Zal niet schaal zijn maar bespaart me wel 140 euro wat ze bij Avonds zelf kosten ;-)

Hoi berto,

Zoals ik al eerder zei tegen jouw die F15 gaat nu inderdaad een keer vliegen :)
Mooi hoor ik vindt het zelf ook een zeer mooi en zeeeeerrrrr gemoedelijke jet ik vond hem zelfs beter vliegen dan de zogenoemde kangaroo trainer die ik ook had.
Van de winter ga ik er ook weer een bouwen :p
Maar ik heb een mal liggen voor die covers van de F15 ;) laat maar weten dan maak ik er twee voor je
(moet ik denk ik wel opschieten als ik het zo zie je gaat wel erg hard jij)

grt
michel
 
Hee Michel,

Zeker, deze F15 moet dit jaar nog de lucht in en dat zal wel lukken met deze snelheid :lol:

En die covers daar ben ik zeker wel voor in maar haast je niet dat kan altijd nog ;-)


Wat ik vanmiddag al zei is vanavond ook gelukt, het nose gear zit ook :D

Hier moet de nose retract komen maar de gleuf is te ondiep het achterste gedeelte moet er ook uit:
F-15-19.jpg


En zo gezegd zo gedaan:
F-15-20.jpg



Nu heb ik wel nog 2 kleine problemen.

De neuswiel aansturing loopt net tegen de binnenzijde van de romp aan:
F-15-21.jpg

Maar dat verhelpen we door deze iets om te buigen.

En de wielbak is net niet lang genoeg, dus daar moet de dremel nog even voor gepakt worden:
F-15-22.jpg



Maar nu staat ie echt definitief op z`n pootjes, op naar de volgende klus :D
 
Laatst bewerkt:
Volgende waar ik even goed over na moet denken is motorlokatie en bevestiging:
F-15-23.jpg


Doordat er een P160 in gepland was door dees of gene moet ik dat allemaal even aanpassen naar m`n P80 (later een P120??? ;-) ).
Zal sowieso het stukje buis wat nu diep in de buitenste buis bevestigd is naar voren moeten halen zodat deze net achter de P80 uit komt.

Denk dat ik de huidige bevestiging van de motor eruit sloop en even een nieuwe pas maak voor de P80, da`s denk ik de beste en snelste weg.

Maar da`s voor een volgende keer :D
 
Laatst bewerkt:
gaat weer goed vooruit Berto, beter als bij mij maar dat komt nog wel
en toch die ene die ik dacht die het was :)
we gaan het volgen mzl
 
hoi berto,

leuk te zien dat het wat vooruit gaat :-)

enne ik hou u er zeker aan dat je hem eens ergens voorvliegt dat ik het kan zien he:-)

veel succes

gtjs
wim
 
Ha die berto stinson is weg naar een nieuwe eigenaar:man wat ben je druk ik denk dat ik de f18 mmaar vliegklaar maak met de 160 kan ik een poging doen om de geluidsnelheid te halen hebben we een nieuw probleem op de heide
 
Hee Wim,

Als je op Pampa 2010 er bij bent dan zal je deze er waarschijnlijk ook zien ;-)


Haha, kom maar op met die F18 ;-)


Na het een stuk leegruimen vand e bouwplank kan die er net op:
F-15-24.jpg


Heb de gear ook al even getest, heb momenteel alleen een klein lek op de rechter cilinder dus die moet er misschien nog even uit.
 
Laatst bewerkt:
Berto wat werk je er weer hard aan.

Ik dacht nog, leuk project voor in de winter, maar als je zo doorgaat....



Echte een mooie kist!
 
Hee Jaap,

Dit is zeker geen winterproject :nooo:

Eerste vlucht hoop ik over een week of 4 te kunnen maken :D


Hee Andre,

Nog bedankt voor je PB zal daar nog even op reageren tzt.
En ik ga zeker geniet van deze F-15 :yes:
 
En even een knutselwerkje gemaakt:
F-15-25.jpg


Dat moet hier komen:
F-15-26.jpg

Deze zit aan de linkerzijde en is voor het intrekken en uitklappen van het gear.
Aan de rechterzijde komt er net zo 1 te zitten voor de remmen en later de remklep (mhhh, nu ik daar aan denk moet ik dat direct maar even goed aansluiten qua schakeling, stand 1 is remklep uit, stand 2 remmen.
Maar dan kan ik niet meer remmen zonder remklep uit, mhhh, dan toch maar 2 aparte servo`s met schakelaar toe gaan passen denk ik).

Enfin, dat was dus mijn klusavondje.

Heb net ook even gekeken hoe de kist met het zwaartepunt uit komt en dat ziet er goed uit.
Mag zelf misschien wat meer gewicht in de staart daar er nog geen hopper in zit die toch een 25cm voor het zwaartepunt ligt.

Maar momenteel heb ik ook een ontvanger akku voor de in de neus zitten en die kan ook nog een heel eind naar achter als het moet.

Voldoende "schuifvrijheid" vooralsnog dus het zal wel goed komen.
 
Laatst bewerkt:
De kist weegt nu leeg 9025 gram :D

Hier komt nog bij 5 servostekkers, 2 schakelaars, 3mtr servosnoer, 1mtr luchtslang, 0.5mtr brandstofslang.

Denk dat ik leeg wel onder de 9,5kg ga blijven (mits de piloot een dikkertje is ;-) ).
 
Back
Top