Phoenix ice lite 100

Yup, inderdaad. gyro gain kan je erbij prikken(in de andere stekker.)

Als je een Ykabel gaat gebruiken. 1x servo en 2x contra Y kabel halen. en dan TUSSEN/INLIJN met een servo monteren.

Kan je dit op een andere manier uit leggen? wat bedoel je met de servo? Ik snap dat er niet teveel door een connector kan lopen. Ook niet door de y kabel die ik besteld heb?

Kan je dit op een andere manier uit leggen? wat bedoel je met de servo? Ik snap dat er niet teveel door een connector kan lopen. Ook niet door de y kabel die ik besteld heb?

Je plugt de male kant in de ontvanger en in de female kant steek je de servo en in de andere female stekker steek je de extra bec kabel.
Wat anko bedoelde is dat je niet beide bec kabels op de y-kabel moet gebruiken omdat dan nog steeds alles stroom binnenkomt in de ontvanger op 1 connector.

Een y kabel gaat van twee naar een dus dan gaat er toch stroom van links naar rechts en van rechts naar links lijkt mij door een kabel na de splitsing

Het zijn geen mannetjes die rondlopen ofzo ;)

Het is heel simpel.. in een normale RC setup zitten alle minnetjes aan elkaar geknoopt en alle plusjes aan elkaar geknoopt.

Dus uiteindelijk zitten ze allemaal aan hetzelfde aangesloten, als het ware.

Het maakt dus niet uit waar je de 'stroom erin stopt'.

Ik heb hier ook nog niet zo veel verstand van, ik ging er vanuit dat stroom maar een kant op kan lopen over een enkele kabel net zoals plus en min.Dus met de y kabel van de ontvanger naar de servo en dan niet van de bec naar de ontvanger over het enkele stuk van de y kabel.

Je plugt de male kant in de ontvanger en in de female kant steek je de servo en in de andere female stekker steek je de extra bec kabel.
Wat anko bedoelde is dat je niet beide bec kabels op de y-kabel moet gebruiken omdat dan nog steeds alles stroom binnenkomt in de ontvanger op 1 connector.
;)juist.

Oke zo gezegd zo gedaan.Ik heb de bec en de esc met de juiste software op de pc gehad.Ik heb ook de trotle calibratie gedaan.Maar nu is de vraag waar haal ik alle instellingen vandaan zoals de juiste voltage van de bec en de esc en alle andere instellingen van de esc?

ik heb hem nu met de fieldcard een keer geprobeerd.

cutoff voltage ;auto lipo
auto lipo; 3.2v
cutoff type ; soft cutoff
bec voltage ;5.5v ??( ook op de bec pro 5.5) bec van de esc los gehaald(rode draad)
motor timing; low
direction; forward
throttle type ?? (geen govener) ( throttle gecalibreerd met de stick)
brake ?? 0/100% ??

Wat denken jullie hier van?

Groeten

Peter

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De motor staat onder andere nu op out runner, dit was niet goed maar waar moet hij dan op? 8 12 16 of 24 Khz?
Misschien willen de kenners even naar mijn plaatjes kijken... ?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Peter,

De PWM bereken je alsvolgt: aantal KV van motor*nominale spanning van gebruikte hoeveelheid cellen*aantal magneetpolen/20. Dan kies je de waarde die er het dichtste bij ligt. Ik heb een 510KV motor met met 10S en 10 magneetpolen. Dit geeft een PWM van 9435. Op 8Khz deed hij het niet en heb hem op 12Khz gezet.

Groet,

Han

Laatst bewerkt:
Waar komt die PWM berekeningsmethode vandaan Han, of van wie?

Overigens, te hoge PWM kan nooit kwaad, de stroom door de motor wordt dan nog mooier (vlakker). Iets meer schakelverliezen in regelaar.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt daar kom ik nog wel uit.Maar hoe zet ik nu een goeie governer mode voor zowel de ice als de heli ? Ik weet dat ik een flat curve moet hebben maar verder niet.Ik kan ook niks vinden op het net.

Hoi Ron,

Zoals Anko zegt, heb ik deze van dit forum afgehaald. Daar stond in een draadje een reactie van een techneut Van Castle Creations die ook aangaf dat de outrunner mode niet gebruikt moet worden voor Helimotoren. Daarna werd deze formule gegeven.

Groet,

Han

Volgens de berekening kom ik op 8khz uit .Dit ook ingesteld ipv outrunner en ook een software update gedaan voor de esc.
De trottle end points gecallibreerd en de heli even kort laten draaien.Het ziet er allemaal goed uit tot zo ver.Het enige wat ik nog probeer achter te komen is de betekenis van de led voor zowel de esc als de bec.
Op de bec blijft hij rood branden (v2) en op de esc knippert hij nu geel.

groeten

Peter

Buitenlopers hebben hoge zelfinductie waardoor de motorstroom al bij lage PWM frequentie redelijk mooi vlak blijft.
Hoe lager zelf-inductie hoe hoger PWM frequentie. Daarom ijzerloze/slotless motoren op 32kHz.

Back