Phoenix ice lite 100

... ik ben een elektra noob ...
Geniet er maar van, zolang het nog kan ;) Handige elektro-links en tooltjes in dit bericht, gesorteerd van beginner tot ervaren.

Nog even over die zelf-inductie: de motorspanning wordt in stukjes gehakt (PWM chopping). Daardoor de stroom ook in pulsjes, terwijl het beter is dat de motorstroom constant is. Dit bereik je door hogere PWM frequentie of meer zelf-inductie. Zelf-inductie is de mate waarin een spoel zich tegen stroomverandering verzet, beetje het elektrische equivalent van massatraagheid. Zelf-inductie van motor ligt vast, dus je kunt alleen met PWM frequentie spelen.

Laatst bewerkt:
Ik kwam deze nog tegen:
Phoenix 80. "Outrunner Mode PWM". What is it? - RC Groups

Volgens Patrick del Castillo zou outrunner mode ook voor low pole counts moeten werken, of beter gezegd, zou het dan hetzelfde werken als 'standard mode'.

Outrunner mode uses a different PWM scheme to maximize efficiency and power for high pole count, high RPM outrunner setups.
[..]
If the pole count is low, outrunner mode will work the same as standard mode.

Wie weet hoe het kan dat mijn 550 pas begint te draaien bij 15% stick ? Heb de calibratie al een paar keer gedaan .

Groeten

Peter

Dit is volgens mij de reden hiervoor:

Er is een zekere "ruimte" in het onderste bereik van het signaal ingebouwd, als je helemaal naar het laagste punt gaat wordt de softstart terug geactiveerd, dit is niet interessant als je autorotaties aan het oefenen bent, dan wil je de motor snel terug kunnen in gang zetten, vanop je zender kan je dan de output tijdens autorotatie wat hoger dan nul zetten.
Resultaat bij autorotatie: motor is uit maar softstart wordt niet geactiveerd, heli kan nog snel reageren bij "bailout".
Resultaat bij gas helemaal toe: motor uit, softstart is terug actief.

Cheers, Wim

Back