pibros

hier dan wat foto's van de pibros vliegent boven de dijk op 5 min fiets afstand :)
nu, is deze pibros omgebouwd tot EDF testplatform, en is dus sinds 2 weken niet meer op de dijk geweest :(
een nieuw zweef exemplaar komt er binnekort aan, als ik weer depron heb..., zucht
de nieuwe versie ga ik zwaarder bouwen dan deze, ik ga er nu een -+ 90 grms NiCd accu (750 mAh) in doen, i.p.v. een 60 grm GP600 pakktje
hopelijk wordt hij nu minder tegen/over de dijk geblazen...

oja, de foto's :oops:

de kwaliteit laat wat te wensen over, maar ze geven een goed beeld van hoe het er daar uitziet etc.

pibrosdijk1.jpg

pibrosdijk2.jpg

waarom ik hier zo scheef sta is mij een raadsel... iemand ideeën?
(ik weet dat mijn houding (lichamelijk ;)) verkeerd is, maar sta ik echt zó scheef?)
verderop houden de palen op, en het vliegen gaat daar veeeel beter. geen rare bewegingen meer :mrgreen:

pibrosdijk3.jpg

van de dijk afvliegen, en dan net boven het water een bocht terug maken

pibrosdijk4.jpg

pibrosdijk5.jpg

hmm, die dijk is toch wel hoog :)

zal ik in mijn volgende nou wel of niet het kleine driehoekje weglaten? waarom wel/niet?

nee hoor, ik kom echt niet 4x boven de dijk uit... 1 dijk hoger hoogstens...

en ik denk idd dat het hard waaide, maar dan ga je toch nog niet zo staan?? :roll:

bij harde wind kan je mooi blijven zweven, en hoef je geen moeitje te doen in de lucht te blijven... het enige vervelende is, dat je elke keer over de dijk wordt geblazen :x

hoop dat dit minder is met een zwaardere versie...

maar zal ik het kleine driehoekje nou weglaten of niet?

Geen ervaring mee, maar de meeste beweren dat het beter vliegt.
Zal dan waarschijnlijk gelden voor hogere snelheid.

ja, maar deze is een beetje 'gekreukeld' ....

neus is al een keer dubbelgeklapt, 1 zijkant is beschadigd, accu plaats is vergroot voor andere accu, zit gat in voor regelaar....

en ik wil toch een nieuwe maken... dus...
ruft.gif

over dat scheefstaan...

Over dat scheefstaan van jouw..... doe ook wat balast in een rugzak!! :lol: :lol: :lol:

:offtopic:

hellingen

Ik denk dat je nodig eens wat lectuur moet verslinden over het hellingen.
Ten eerste, afgaand op de foto's die ik zie sta je op een regelrechte foute plaats..je zegt het zelf al, verderop vliegt het beter...enig idee waarom?
De wind moet zoveel mogelijk een vrije onverstoorde aanloop naar je helling hebben, alleen dan heb je kwaliteids dynamiek. Als je dat ook nog eens kan combineren met laag tij, dan zit je helemaal goed...het water dat dicht bij staat maakt de wind turbulent voor hij tegen de dijk opgaat.
Bij een goede hellingwind haal je met gemak 2x de dijkhoogte in normaal kruisen en met een rustige niet turbulente stijgwind. Tip: Hou de meeuwen in het oog...die vertellen je zeker waar en hoe te vliegen
:wink: Martin

de nieuwe pibros, paar maanden oud, vandaag eerste vlucht. (eindelijk staat de wind goed, en het waait erg hard!)

als mensen een slome verbinding hebben moeten zu nu maar ff op terug drukken ofzo, want ik vind het geen goed idee om voor deze 3 foto's een appart foto draadje te maken... :roll:

pibros%2029-01-03%20gras.jpg

ik tussen de buien door dus maar even naar de dijk geweest... WAAIEN!! en probeer dan maar eens een pibros te vervoeren op de fiets! :roll:
toen ik langs de dijk reed, zat ik verschillende meeuwen in 'mijn luchtruim' zweven! dit beloofde veel goeds :)

met koude handen (met handschoenen vliegen gaat zo moeilijk :? ) de pibros etc. vliegklaar gemaakt, en hem de dijk afgeworpen. Gelijk dual rate maar aan gezet, want met deze windsnelheden was 1mm knuppel naar links voldoende om in 1 sec 2 rollen te maken :P

het vliegen ging goed met deze nieuwe pibros, verschil met mijn 'oude' is dat er 1 van de 2 kleine driehoekjes mist, hierdoor is hij 3mm platter.
hij heeft ook iets minder de neiging om over de dijk geblazen te worden, alhoewel dit wel 3x gebeurd is :oops:

het waaide zo hard, dat je onder aan de dijk gewoon op 30cm hoogte nog kon blijven zweven :P
hem bijna boven zee zien te krijgen, en dan laag over het gras zo hard mogelijk voorbij vliegen :twisted:

na een minuut of 5 begon het een klein beetje te regenen... heb ik weer hoor! :x
gelukkig was dit maar heeel even, en na nog een paar hagelsteentjes (maakt leuk geluid op pibros :music: )
was het weer droog...

Ik was daar alleen, want mijn broertje wou niet mee. ik moest dus zelf foto's maken :roll:
digitale camera op zender vastgezet, en zo 2 filmpjes gemaakt...
helaas zijn deze filmpjes bij verzenden naar pc verloren gegaan :evil: :x (als je batterijen uit camera haalt zijn filmpjes weg. had helaas geen andere keus, omdat camera niet meer reageerde :? )

vage foto, door mij gemaakt terwijl ik vloog:

afb581.jpg

het volgende plaatje bewijst wel dat het zeeer hard waaide, een klein stuurfoutje + een windvlaag hebben Pib zo'n 50 meter weg laten waaien!
afb582.jpg

geen tot weinig schade, alleen een beetje onder de modder...

een kleine 30 min later weer weggegaan, kwamen zeer donkere wolken aan, en de zon was half onder.

volgende keer neem ik een cameraman mee :wink:

is weer een lekker chaotische post geworden :schrik:

Hi Joost,

ziet er goed uit hoor! Ik ben jaloers op die dijk die je (notabene) op fietsafstand van je hebt liggen! Hoe hoog is die eigenlijk? En bij welke windrichting kun je er vliegen?

Groet,

Bob

Bob zei:
Hoe hoog is die eigenlijk? En bij welke windrichting kun je er vliegen?
hallo Bob, hoe hoog de dijk is weet ik niet, metertje of 10-15 schat ik zo, en als het laag water is nog hoger ;)

je kan er vliegen bij wind uit het Noorden, eventueel ook bij wind uit het Westen, maar dan op een iets minder mooie (en lagere) dijk. De dijk achter de pibros op de 2 (bewogen) foto

zoals je op dit kaartje ziet zijn er wel meer dijken op het eiland :D maar die ene is toch mijn vavoriet, omdat andere dijken lager, en/of bedekt met tegels zijn :roll:
afb591.jpg

Bij westenwind kun je vrij goed vliegen op de dijken en duinen van Neeltje-Jans en zelfs bij bijna alle windrichtingen op de oosten wind na kun je vrij goed vliegen op de duinen rond Burgh-Haamstede. Telkens als ik daar op vakantie ga of op visite bij familie, die daar op een camping zitten, ga ik wel ergens op die duinen vliegen.

Dus als je daar ergens een blauwe Plank tussen de meeuwen ziet rond vliegen dan heb je kans dat ik daar ook ergens in de buurt ben.

tja, ik weet dat je daar ook kan vliegen...

maar op de fiets, met de pibros in een plastic tas de Oosterschelde kering over :roll:
is dan niet meer 'even een half uurtje vliegen' maar wordt dan een heel uitstapje.
kan wel een keer daar gaan kijken, maar als ik dan toch vervoer heb (mijn pa), dan kan ik net zo goed naar Zoute landen gaan...

Neeltje Jans, daar gaan 'we' meestal naar het strand.
helaas is het dan druk. is vast wel een dijk zonder toeristen ? :wink:

mogelijkheden genoeg dus, maar zolang ik moet fietsen, hou ik het bij mijn dijk :wink:

hey,
waar ligt het zwaartepunt van zo'n ding eigenlijk??
grtz,
Bas

Back