Pikant(e) Renovatie

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
@bart, geloof me maar het is er echt maar eentje (wel 1 grote)
Arjan en Tadango bedankt voor de uitleg hierover.
Het is een Gewalt romp en de vleugels zijn scratch opgebouwd vanaf tekening met een symetrisch profiel.

@ Olivier,

Ik ben benieuwd naar de probeersetjes.
Ik kan morgen pas reageren en verder bouwen want ik moet zo naar de tandarts:schrik:

Eric

1~11.jpg

normal_2~13.jpg

bad things, dit komt ervan als je al een hele namiddag aan het photoshoppen bent voor school. :p:p

greetz leuk toestel!!!

@bart, geloof me maar het is er echt maar eentje (wel 1 grote)
Nah, een delta is ook een Nurflügel hoor... en ik wist niet beter of deze twee plus de Pikanto waren allemaal van jou. Ik kende de Vampir niet... maar ik vind 'm prachtig!
Inmiddels ook Tadango's draadje bekeken...

Vjete, ik zou er zelf voorstander van zijn als bijvoorbeeld de bovenkant overwegend rood, en de onderkant overwegend wit was (of omgekeerd). Dan zie je wat makkelijker hoe-ie in de lucht hangt. En dat is met dit soort design ook best te maken lijkt me... toch?

Vjete, ik zou er zelf voorstander van zijn als bijvoorbeeld de bovenkant overwegend rood, en de onderkant overwegend wit was (of omgekeerd). Dan zie je wat makkelijker hoe-ie in de lucht hangt. En dat is met dit soort design ook best te maken lijkt me... toch?
Om die reden heb ik het rood op de vleugel speciaal de bovenaan meer aan de tip en woterl getekenend en onderaan juist meer in het midden.
Aangezien Eric liever wat meer wit zag heb ik dus niet 1 kant overwegend rood gemaakt. Maar dat kan natuurlijk nog altijd.

Als je dat gaat doen voor de zichtbaarheid is het slim om de bovenzijde licht te houden en de onderzijde donkerder (bijv rood). Als je half wit/half rood op één zijde doet werkt dat juist als camouflage; je breekt het oppervlak in lichte en donkere vlekken.
Als het om het mooi gaat maakt het allemaal niet zo veel uit natuurlijk. Het is een heel groot vlak, grote kans dat de zichtbaarheid sowieso geen groot probleem zal zijn (in ieder geval veel minder dan bij smalle zwevervleugels)

Een witte onderzijde valt wel heel snel weg tegen een wolkenachtergrond.

Leuke links over de kleuren van RC vliegtuigen:
Coloring R/C Aircraft
Tips for Better Aircraft Visibility
What is your preferred Color scheme for Sailplanes? - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight

Laatst bewerkt:
Ben weer terug van de tandarts en heb een beetje pijn in mijn smoeltje, praten gaat slecht dus dan maar een stukje typen.
Nerd.gif

Arjan, Thanks voor de linkjes ik gaat ze zo ff doorlezen
En wat het betrefd over de zichtbaarheid van het ontwerp;
Ik vindt het design het belanrijkste van het ontwerp omdat ik mij om de zichtbaarheid echt geen zorgen maak.
Als ik over vlieg met deze kist als het zonnetje schijnt, dan sta je minstens 10minuten in de schaduw:D

Olivier,
Super die 2de versie, het maakt de lijnen van de kist helemaal af
en ik heb gelijk zin om verder te bouwen, maar ik moet eerst een goede vleugelverbinding hebben (zaterdag naar de hobbyshop)
Ben ik erg moeilijk als ik nog 1 ontwerpje aan je vraag, maar dan een andere lay-out? het lijkt me zo te zien geen probleem voor jou:D
p.s. hoe gaat het met je eigen "vliegende" ontwerp plannen?

Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik maak wel nog eentje;)
Ik heb de plannen van mn vleugel doorgestuurt om te laten snijden maar nog niets vernomen. Ik zal nog eens een mailtje sturen.

Hee, da's een mooie! Leuk logo ook! En ja, rood/wit, da's ook mijn favorite combi.

Ideetje, kunnen de buitenzijde van de letters "pikant" misschien in de contour van een peper? (als je begrijpt wat ik bedoel.)

Olivier,

Het ziet er goed uit, die 2de versie met logo is zeker de mooiste
Klappen.gif

Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Het meeste sloopwerk zit erop
pikant7.jpg

De aansturing naar de spoilers wordt korter, de buiten kabel moet ik nog verwijderen.
pikant8.jpg

Morgen naar de hobbyshop om een goede vervanging te zoeken voor de vleugelverbinding, de messing koker tussen de diagonale (korte)liggers wordt dan vervangen door andere oplossing
Ook wil ik de koker tot aan de 4de rip laten lopen voor meer stevigheid.

pikant9.jpg

Olivier,
Het wordt zeker versie 2 van je ontwerpjes die ik ga gebruiken als schema.
Ik moet alleen nog een oplossing vinden voor het overnemen van de logo's
maar daar kan vast iemand mij mee helpen?

Volgende foto wordt er eentje met de nieuwe vleugelverbinding

Eric

Eric,

Ik kan hem op ware grote tekenen en hem in pdf doorsturen. Dan kan je naar een lokale kopiecenter het laten afplotten. en dit kun je dan weer overzetten op je Oracover en zo hed je geen probleem met de juste radius uitsnijden.

Ik kan het wel ten vroegste dinsdag of woensdag avond maken.

Groeten Olivier

Ik heb vanmiddag het geheel kunnen uitlijnen en de nieuwe vleugel-verbinding kunnen monteren, zit al gegoten.8)

pikant10.jpg

Ben nu bezig met uitvullen van de openingen tussen de liggers en de messing koker
om een stevig geheel te krijgen.

Olivier,
Doe maar rustig aan hoor je krijgt van mij nog wel een PBtje wanneer ik met de folie ga beginnen.

Eric

Ziet er goed uit :) Veel oude constructies kunnen verbeterd worden, dat is ook het leuke aan oudere modellen restoureren :)

Back