RCEFlyer
In Memoriam
Hoi Guus,
mooi
Ik heb altijd een zwak voor Pipers ...
Dat moet straks wel mooi worden, een sport-schaal Piper met een (bijna origineel klinkend) puf/puf motorgeluid
Er komt wat beter weer aan geloof ik, dus ik zeg: doorwerken maar
Wat is eigenlijk de spanwijdte van jouw kist ?
Ik ben zelf bezig met een Toni Clark Piper van 2,80 m spanwijdte. Daar komt een 35cc benzine motor op.
Hoewel ik Cub-yellow nog steeds erg mooi vind, wilde ik toch eens wat anders voor deze Piper. Eerst dacht ik aan een militaire versie, maar dat heeft nadelen met vliegen (zicht) en voor zover ik weet is dat altijd een L4 Grashopper. Dan zou ik heel veel moeten gaan verbouwen en dat wil ik niet. Kijk maar (let bijv. op de andere ruiten):
Hier de romp van Toni Clark Piper, zoals die er nu bijstaat (vleugel op werkbank hoort er niet bij):
De vleugels moeten nog worden gebouwd. en verder moet er nog het nodige gebeuren zoals je ziet.
Ik heb een zwitserse registratie gevonden, die ik als voorbeeld neem voor m'n Piper. Toen ik er achter kwam dat het origineel wordt gebruikt voor gletschervliegen in een gebied waar ik van m'n jeugd tot een paar jaar geleden veel heb geskied, was ik verkocht
Het wordt de HB-PKI:
Een paar sfeerplaatjes:
Meer info, klik hier.
Zo, nu houd ik op het draadje verder te vullen met info over mijn Piper.
@Sukhoi: welke motor ga je voor de Piper gebruiken ?
Grtz,
Menno
mooi

Dat moet straks wel mooi worden, een sport-schaal Piper met een (bijna origineel klinkend) puf/puf motorgeluid

Er komt wat beter weer aan geloof ik, dus ik zeg: doorwerken maar

Wat is eigenlijk de spanwijdte van jouw kist ?
Ik ben zelf bezig met een Toni Clark Piper van 2,80 m spanwijdte. Daar komt een 35cc benzine motor op.
Hoewel ik Cub-yellow nog steeds erg mooi vind, wilde ik toch eens wat anders voor deze Piper. Eerst dacht ik aan een militaire versie, maar dat heeft nadelen met vliegen (zicht) en voor zover ik weet is dat altijd een L4 Grashopper. Dan zou ik heel veel moeten gaan verbouwen en dat wil ik niet. Kijk maar (let bijv. op de andere ruiten):

Hier de romp van Toni Clark Piper, zoals die er nu bijstaat (vleugel op werkbank hoort er niet bij):

De vleugels moeten nog worden gebouwd. en verder moet er nog het nodige gebeuren zoals je ziet.
Ik heb een zwitserse registratie gevonden, die ik als voorbeeld neem voor m'n Piper. Toen ik er achter kwam dat het origineel wordt gebruikt voor gletschervliegen in een gebied waar ik van m'n jeugd tot een paar jaar geleden veel heb geskied, was ik verkocht

Het wordt de HB-PKI:

Een paar sfeerplaatjes:



Meer info, klik hier.
Zo, nu houd ik op het draadje verder te vullen met info over mijn Piper.
@Sukhoi: welke motor ga je voor de Piper gebruiken ?
Grtz,
Menno