piper cub met OS gemini opknapper

ik hoorde dat de piper op de accu van de glow 4 klaar staat.
Snel die motor in laten lopen!!

hou er wel rekening mee. de microsens gloei automaat werkt NIET bij 2.4 GHz van futaba

zowiezo niet bij een FS ontvanger wel gedeeltelijk bij een HS ontvanger...

Een wat late reaktie maar ben toch heel benieuwd wat daar dan de reden voor zou zijn.
Sta namelijk net op het punt om een Microsens 7LP aan te schaffen voor een stermotor, en gebruik een Futaba 2,4 (12TG).
Kon zo even op de site van Microsens niets daarover vinden.
Grtz, Hans

de fs ontvangers werken op 2.8v vanaf kanaal 3 en hoger op de inductie aansluiting, de glow 4 is 3.8 nodig, en werkt op de fs ontvangers alleen op kanaal 1 en 2. in veel gevallen kun je de zender niet zo programmeren dat je de hogere kanalen voor de lagere functies wilt gebruiken (expo o.a.) de zender heeft een vast uitsturings patroon waardoor je kanaal 1 en 2 niet voor de glow kunt gebruiken. de HS serie heeft wel het goede voltage voor de glow 4 maar geeft soms ook nog problemen, al zijn die een stuk minder dan bij de FS.

een en ander hebben we geconstateerd met een paar proef opstellingen waarbij we niet de juiste oorzaak konden vinden, na dat we met een paar instanties gebeld hadden werd ons dit als reden gegeven. naar het schijnt moet microsens hun producten beter compatibel maken met de nieuwe generatie ontvangers, zie het maar als XP versus vista, het werkt wel maar met een aantal patches/updates

Bedankt voor je reaktie maar vind dit toch een vreemd verhaal (wil daarmee nog niet zeggen dat het niet kan kloppen).
Ik zal de firma Microsens eens een mailtje sturen.
Grtz, Hans

Beste Razor.

Ik heb een 8Kanaals ontvanger van futaba (HS fasst) in een Extra 300
Daar zit het gas op 3, en daar werkt de Glow4 perfekt op.
Een clublid heeft hem op mpx daar is gas kanaal 4 en die werkt perfekt!
dan zou dat alleen bij futaba zijn.

inderdaad,
maar dat is dus ook een HS en geen FS wat ik zij gold met name voor de FS uitvoering, en inderdaad gas zit op 3 echter bij de FS uitvoering hebben alleen anaal 1 en 2 het hogere voltage en deze zijn voor bestemd op aileron en hoogte, hier kun je dus niet de glow 4 op aansluiten... omdat op deze kanalen expo en dual rate zijn voorgeprogrameerd. wat nodig is voor eerder genoemde functie's ( met uizondering van de 12 en 14 mz) automatisch mot je dus de glow 4 aansluiten op 1 van de overige kanalen (vanaf 5) waardoor je dus bij de FS ontvanger niet het juiste voltage hebt op de inductie (witte draad) wat de glow 4 nodig is... we hebben de FS vervangen voor een HS en daar werkte het wel, maar liet hij af en toe nog wel uitval, dan wel raar gedrag zien.

:oops::oops::oops:

Ik had geen tij om te reageren dus zij tegen raymon reageer jij ff
Maar het is een FS en werkt perfect op de glow4
lees permalink 19 op de vorige pagina

Dit weekend begonnen met de piper in zijn nakie te plaatsen :) . De oracover verwijderen, dat vind ik dus een rotklusje.. De staart is al bijna klaar in de oratex. Zal vanavond wat foto's plaatsen

ik zit met spanning te wachten op de foto`s van het bekleden

Die van mijn heeft gister voor het eerst het vliegveld gezien.
Maar vanwegen de harde wind is hij niet in de lucht geweest
En de motor moet ook nog inlopen
Het gras mag ook wel wat groener worden (het is bij mijn buurman groener :) )

kdso44.jpg

Gister heeft hij zn eerste vluchten gemaakt vliegt super makelijk alleen is de linker vleugel wat zwaarder geworden,, dus moet er nog wat lood bij aan de rechterkant.

En een super geluidje

Mooie en vooral bekende kist. Ziet er goed uit. Alleen de prop nog een kleurtje geven! Of een zwarte carbon erop, wel duur maar ook weer stiller.

er komt op deze geen carbon. maar hout!
staat mooier:)

en deze maat vind ik persoonlijk geen maat voor carbon.

Degene die die foto heeft gemaakt heeft de eigenaar gesproken en wenste mij sucses met de maiden en wilde wel kijken of we samen op de foto kunnen.:D:cool:

hey guus weet je al wat nu je vliegewicht is??? ik ben er ook met een bezig maar die word elektro vandaar ik benieuwd ben naar je vliegewicht., voormij zou rond 6kg mooi zijn:yes: en zou hem dan al goed kunnen vliegen op 1p 6cel /5000., mooie piper heb je en vliegt als n droom., die van mij vliegt het volgend seizoen pas dus ik heb nog even de tijd er wat moois van te maken:mrgreen:

mvgr johan snijders

Back