Piper j-3 van graupner vraag, VERVOLG Pagina 3

na mijn skystar te hebben gekocht en er al een paar keer mee gevlogen heb, heb ik een leuk parkflyertje voor derbij gekocht als ik niet een half uur wil rijden naar mijn club maar om gewoon even op de hei ofzo te gaan vliegen. allemaal hartstikke leuk enzo, maar dus niet :cry:

ik heb mijn accu's 2 dagen in de lader gedaan om zeker te zijn dat ze vol waren, dus leuk naar mijn veldje gefietst en allas uitgepakt, goed kijken of alles werkte, dus dan maar de eerste start wagen :o

ik geef de motor vol stroom :lol: en neem een aanloopje en gooi hem horizontaal de lucht in, na ong. 5 sec. komt hij al naar beneden.
schade valt mee, maar was wel heel erg geschrokken, want hij wou gewoon niet omhoog.

hij is 3 kanaals, en heeft een speed 280 motortje en zijn spanwijdte is 950mm

weet iemand wat ik hieraan kan doen en of het mogelijk is een sterker motortje erin te zetten??

groeten jesse

http://www.modelsport.nl/vliegtuigen_elektro.php piper j-3

Jesse,
Het zal afgezaagd klinken maar toch zeg ik het, Ga er toch mee naar een club. Wanneer je zelf nog niet zover bent dat je helemaal op je zelf kunt vliegen kan je ook nog geen testvluchten maken. Want dat is elke eerste vlucht van een model, een testvlucht. Er moet eerst nog het één en ander afgesteld (getrimd) worden voordat het model goed zal vliegen. Wanneer je nog geen of maar heel weinig vliegervaring hebt is dat een lastige klus en zal het model heel wat keren naar beneden komen voordat je in staat bent die afstellingen te doen.

ik heb mijn accu's 2 dagen in de lader gedaan om zeker te zijn dat ze vol waren
8O
wat voor accu's en lader waren dat? (aantal cellen, capiciteit en laadstroom)?

maar als ik het zo lees, ben je wel bij een club, maar wil je ergens anders met een parkflyertje vliegn. Op zich wel begrijpelijk, maar ik hoop dat je wel weet wat je doet!?!?

gewoon eerst die parkflyer invliegen op de club he :P

@ ernst grundmann

ten eerste vlieg ik op gooi en eemland, ten tweede heb ik een protech skystar (branstof model) waar ik al aardig mee kan landen en opstijgen en vliegen. :o
en hij was al een keer mee op de club geweest, maar vloog toen ook niet echt lekker.

@mohammed je hebt helemaal gelijk :yes: (zie @ernst)
het zijn 7 cellen 1300mah.

@ paul, het lijkt wel heel erg op die grasshopper(als die ook van graupner is, ja dat is em!!) :pim:

groeten jesse

dus denken jullie dat je er een sterker motortje in kan zetten of niet????? ik dacht zelf iets rond de speed 300/400

groeten jesse

zwaartepunt goed???
en als die nog niet goed vliegt, weet ik niet wat het kan zijn.

is die speed280 normaal voor dat kistje?(lijkt me wel toch?)

Met welke laadstroom heb je 2 dagen lang geladen???

zijn die 1300mAh cellen niet te zwaar voor het model? Controleer ff het gewicht, en vergelijk met anderen.

laadstroom???
ik zou het niet weten , er zat een ladertje bij, maar ik denk dat 280 een beetje weinig is voor 655gr.

groeten jesse

ik zal ff zeggen wat er op staat.

ac/dc adaptor
MODEL : oh-48033db
INPUT : 230VAC 50Hz
OUTPUT : 9VDC 600 mA

mischien heb je er iest aan.
dus je denkt trouwens dat het niet mogelijk is om er een sterker motortje in te zetten.

Ja dat kan, dan wordt het een speed 300 7.2V als je geen vertraging hebt, zit er wel een vertraging bij dan een speed 300 6V. Gezien het gewicht zal er wel een vertraging bijgeleverd zijn.

flying jesse zei:
@ paul, het lijkt wel heel erg op die grasshopper(als die ook van graupner is, ja dat is em!!) :pim:

groeten jesse

mijn batterij zakte eerst altijd in van 10 tot niet veel (6 misschien) er bleek 1 cel verrot te zijn. wat je kunt proberen is je steekt achterin de contactjes van je batterij en volt meter. en dan steek je hem in je vliegtuig en laat je de motor draaien. zo kun je zien of je batterij niet inzakt :wink:

mijne vliegt trouwens gewoon meteen vanuit de doos :)

Phoenix zei:
Ja dat kan, dan wordt het een speed 300 7.2V als je geen vertraging hebt, zit er wel een vertraging bij dan een speed 300 6V. Gezien het gewicht zal er wel een vertraging bijgeleverd zijn.

is goed, weet jij dan toevallig of je bv. bij muco of bij quartel die dinge kan kope?? (met verttraging)

Beide winkels hebben deze motoren normaliter wel op voorraad, maar voor de zekerheid zou ik ze eerst even bellen.

Als er geen vertraging is bijgeleverd, dan zou ik eerst een Speed 300 7.2V proberen, is iets van 5-6 euro.
Een speed 300 6V met vertraging wordt al snel wat duurder (hoeveel weet ik niet precies), maar ik weet zo niet wat voor vertraging er op zou moeten.

flying jesse zei:
ac/dc adaptor
flying jesse zei:
flying jesse zei:
je hebt ernstig je accu's mishandeld ben ik bang....(mits je lader niet afslaat)
Ik hoop dat je niet teveel capiciteit heb ingeleverd.
Deze cellen, met deze laadstroom moet je ongeveer 3uur laden

mohammed zei:
flying jesse zei:
ac/dc adaptor
flying jesse zei:
flying jesse zei:
je hebt ernstig je accu's mishandeld ben ik bang....(mits je lader niet afslaat)
Ik hoop dat je niet teveel capiciteit heb ingeleverd.
Deze cellen, met deze laadstroom moet je ongeveer 3uur laden

8O 8O 8O 8O 8O

oh god!!!!!

moet ik nu dan nieuwe accu's kopen, nee tog, anders wordt het wel erg duur, zo eventjes op de hei vliegen :lol: :lol:

ik kan vanaf hier niet zien of je accu's versleten zijn.
Dat kan je deels zien met een computerlader(maar waarschijlijk heb je die niet)

de beste manier is gewoon weer proberen.

nogmaals: ik weet dus niet of jouw lader wel echt doorlaad. Want er staat 9v bij de output. Als je lader bij 9v stopt zijn je accu's nog niet vol. Ik weet niet precies hoe dit gaat.
Waren je accu's heet toen je ze van de lader afhaalde?(als dit niet zo is, is het waarschijnl wel goedgegaan.)

Back