Piper PA-18 interieurbouw

mooi hoor bastiaan dat gaat helemaal goed komen als je zin hebt kun je bij ons op de pipermeeting komen 22 augustus lijkt me hartstikke leuk.

mvgr johan snijders

Bedankt voor alle positieve reacties.

Gaat jouw Cub ook afkomen voor volgende week zaterdag Japioooooo?

Groeten en tot volgende week,

Bastiaan

Bedankt voor de info Bastiaan,

Had de site inderdaad gezien maar nu weet ik dat ik daaar ook echt dingen van kan gebruiken, dank je.

Ik woon niet echt in de buurt van Oss, maar mijn ouders wel, dus misschien dat ik het kan combineren, zou wel erg handig zijn.

Matthijs

Piper TC PA18

Komende winter ga ik me concentreren op de cockpit van de cub. Deze moet ook nog schaal worden, zoals stoelen erin, instrumentenpaneel, en zijpanelen met knoppen, handels e.d.

Maar dit volgt later nog.

Groeten Bastiaan

Bastiaan,

ik ben momenteel een Piper van TC aan het bouwen. Hoe heb je de details van de cockpit bekomen? Ik heb nog nooit schaal gebouwd en kan hints goed gebruiken.

Dank
Paul

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een piper van balsa usa, de 1/4 versie.

Ik heb bij tower hobies het landingsgestel besteld. De robart #690B.
De B versie is speciaal voor de balsa USA 1/4 piper. Ze hadden hem helaas niet direct op voorraad, en de bestelling heeft 1,5 maand geduurd. Maar het kostte 114 euro. Daarin zitten ook de 29 dollar administratie/verzendkosten. Voor die prijs ben ik hem in europa nog niet tegen gekomen.

Mijn piper zal een zenoah 38cc krijgen. Maar het zal wel even duren voordat hij klaar is. Ben een langzame bouwer

Hallo Paul,

Hier zijn de foto's van het interieur
full

De flaphandle

full

De voorste gashendel

full

De achterste gashendel

full

De voorste richtingroerpedalen + remmen

full

Een van de achterste richtingroerpedalen

full

De stuurstang voor het hoogteroer en rolroer

full

Het achterste rempedaal

full

Stuurkolom

full

Bovenste ruit

full

Brandstof aanwijzing

full

Hoogteroertrimhandel

full

Brandstofkraan

full

Magneetschakelaar + cabinheat + carbheat

full

Voorste pedalen

full

Instrumentpaneel

Ik hoop dat je zo weer even vooruit kan, als je er nog meer wilt hoor ik het wel.

Groeten Bastiaan

Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig zo`n "houtje touwtje" kist, proefdraaien was altijd weer een genot.
De kist (VCX) rammelde harder dan de motor ;-)

Nee, die Comm is van voor mijn tijd (zo oud ben ik nog niet) en txpdr werd door Vroman ingebouwd .

@jaap kompas steuntje was eigenlijk een nood oplossing, in het instr panel was het compas waardeloos (gemagnetiseerde buizen) en voor een rally moesten ze een werkend kompas hebben (toen waren er nog weinig of geen GPSsen)

@ Berto, zoals van te voren gemeld was de kans groot dat de DME naar de USA moest en daar is tie hellaas nog steeds, dan hadden jullie maar een fatsoenlijke DME moeten kopen;);), Bendix/king is geen probleem daar kunnen alle onderdelen nog voor krijgen:mrgreen::sleepy:

Back