Piper PA30-160 Twin Comanche (BosModelAir, crashed)

oké, servo discussie is afgelopen, gebeurd is gebeurd 8)
spuitplamuur, is dat dat spul waar ze ook panellines mee maken? want dan zou ik die extra moeite ook nog wel nemen :wink:

over servo's zeiken das pas zonden.(worden ze nat van en kunnen ze niet zo goed tegen) :D

Groeten Onno

De profi servo's zijn kwaliteitsservo's, die kunnen tegen vocht :lol:

Grt.

AAAAAAaaaarrrrrggggghhhhhhh
Ondanks dat ik nog niet geheel tevreden was toch even een wit laagje aangebracht.

Kom ik een uurtje later in het hok, wat denk je :?:

Is de romp vanzelf gaan vliegen :-(
Niet zo heel goed, eerder recht naar beneden dus weer wat reparatie werk te doen :hammer:

De neus is gekraakt vlak voor de ruiten en 1 zijde is gescheurd, zal vanavond eens wat foto`s maken :cry:

Damn had ik nu maar als hobby kantklossen ;-)

Nou ja, hier komen we ook wel weer overheen :yes:

De schade aan de romp:
comanche41.jpg

Maar als ie klaar is zal het best wel wat worden het oogt al aardig:
comanche42.jpg

die bobbels onder de ramen en op de rug van het toestel, waren die er al of zijn die van de val? fix die ook maar meteen, spuugleleijk...
maar je hebt de romp dus gespoten, er zit nu zeker wel vuil in de laklaag nu ie gevallen is?

blijft zonde zoiets... heb ooit mijn titanicmodel laten vallen, hoppa, kan ik weer alle relingen vastplakken....

Die "bobbels" kan ik niets aan doen en komen ook niet door de val.

De kist is inwendig verstevigd met spanten maar die zijn wat groter dan ze zouden moeten zijn, en door de oudheid van het plastic is deze ook niet geheel strak meer.

Die ramen ga ik er weer uithalen, ben er niet tevreden over en ga die nieuw maken en monteren.

Affijn eerst de romp maar weer eens repareren en dan weer naar het schuur/spuithok.

De Twin Comanche moet toch zeker wel gerepareerd worden want het is gewoon een aardig ogend model:
comanche43.jpg

Dat ziet er sowieso al stukken beter uit dan voordat je ermee begon.. mag ook wel natuurlijk, gezien de tijd die er in zit :P

Wordt wel weer een mooi toestel, binnenkort op Utrecht te bewonderen?

Hee Hezik,

Het is zeker al een hele verbetering dan zoals wij hem kregen.

Ik zeg niet binnenkort maar als ie zover is zal ook deze kist op Utrecht te bewonderen zijn (voor de zomer is wel de planning :roll: ).

grt,
Berto.

Berto
Ik begin toch wel een beetje te vrezen voor de staat van het plastic. Wij hadden ooit een graupner romp liggen van een Foka die na 15 jaar liggen zo gaar was dat je er gaten in kon wijzen.
Ik hoop dat dit spul nog een beetje vliegwaardig is.

Ik hoop dat dit spul nog een beetje vliegwaardig is.
Ach, mocht de kist crashen doordat de romp het finaal begeeft dan hoop ik in ieder geval dat het gebeurt als we asan het filmen zijn :yes:

Ik ben er niet zo bang voor ;-)

Vliegen gaat ie zeker weer, vanochtend wat lijm hier en daar gesmeerd en even afwachten hoe deze reparatiepoging gaat lukken.

Zo niet dan moet ik het inwendig gaan zien te regelen maar dan gaat er heel wat breekwerk aan vooraf :-(
Naja, vanavond eens kijken of het stevig genoeg is geworden........

Jij hebt ook al modelschuren als hobby, zie ik.. ik ook.. :P.. ach ja, zo af en toe vlieg je er eens mee, maar de meeste tijd zit toch in het schuren he..

Back