Piper Pawnee (Dusty style)

De cockpit is niet zo mooi daar moet ik nog wat spelen met de instellingen.
IMG_20240814_172201.jpg
IMG_20240814_172227.jpg
IMG_20240814_172217.jpg
IMG_20240814_172208.jpg
 
Gaaf om te zien.
Ook de ontwikkelingen, van 6 jaar geleden en nu.
 
Best wel bizar hoeveel beter de consumenten printers nu zijn.

Met de vorige was ik voor elke print aan het afstellen en levelen en dan ging het nog regelmatig mis. Nu stuur ik een bestand naar de printer kies een kleur en ga niet eens kijken of het goed gaat. Net als bij een papier printer eigenlijk. Er gaan vier rollen materiaal in.

De Bambulab print in een 3e van de tijd en dan nog in mooiere kwaliteit.

Ik printe nog maar weinig om dat het zn geklooi was. Nu staat hij bijna niet meer stil [emoji1787]
 
Ik heb de STL's nu ook gekocht en ga binnenkort beginnen met printen. Heb je voor de cockpit twee top layers gebruikt?. Dit heb ik namelijk ergens gelezen dat het dan beter gaat.
Zelf heb ik nog geen ervaring met modellen van 3Dlabprint, maar wel al verschillende modellen van PlanePrint geprint en gevlogen.
 
Leuk nog een dusty [emoji16]

Dit is met 1 wall geprint en laag hoogte 0,25.
Dat werkt dus niet.

Als je de laag hoogte dunner maakt wordt het al beter en met 2 walls is hij wel goed in de slicer. Moet hem alleen nog overnieuw printen met die settings.

Welke printer gebruik jij ?
 
De Planeprint vliegtuigen heb ik met een Anycubic Kobra 1 geprint en dat ging prima. Nu heb ik een Creality K1C gekocht en moet deze nog goed afstellen met de verschillende slicers.
Ik ga beginnen met rompdeel 3, de cockpit. Voor de laaghoogte neem ik inderdaad 0,2. Als ik in de slicer kijk dan mis ik enkele support stukjes als ik als top layer 0 instel. Dit gaat beter als ik hier 1 neem. Dan is het deel bij de ogen twee wanden dik en dat lijkt me prima.
 
Ik ben nu ook begonnen met printen. Als eerste meteen de lastigste: de hoge cockpit. Na vier pogingen had ik de slicer netjes afgesteld en had ik geen gaten meer in het eindresultaat.
Van @onno10 heb ik twee setjes ogen ontvangen waarvoor mijn hartelijk dank!

Hier zie je het verschil tussen poging drie(onder) en vier. Bij drie had ik nog wat slechte stukjes in de rand.
Poging één en twee waren slecht en heb ik meteen weggegooid.
 
Laatst bewerkt:
Top, is het veel zwaarde geworden?

Zou je wilen delen welke settings je hebt aangepast om het zo te krijgen.
 
Deel 3 weegt bij mij 46 gram.

Om de laatste gaatjes dicht te krijgen heb ik een modifier toegevoegd en geplaatst op deze lastige plek.
Deze aangepast naar alleen infill

Ook deze settings heb ik allemaal aangepast:
Ook moest de snelheid een stuk naar beneden voor een netter resultaat.

Dit is gedaan met de Prusa slicer; voor mij nog even wennen aangezien ik liever met Cura werk.
Met Cura kreeg ik dit niet goed voor elkaar, terwijl ik al mijn andere vliegtuigen probleemloos met Cura kon slicen.
Persoonlijk vind ik Cura nog steeds een fijnere slicer voor vliegtuigen. Met Prusa en Orca krijg ik niet de resultaten die ik wel met Cura kreeg. De optie 'avoid crossing perimeters' is in Cura nog een stuk beter en zeker met LW-PLA geeft dit een veel netter resultaat.
 
Super bedankt, ga ik binnenkort even mee spelen. Gebruik zelf bambu studio. Dit is dacht ik gebaseerd op Prusa.

Bij de vorige versie heb ik de gcode bestanden gebruikt welke zijn mee geleverd maar daar had ik ook wat delen die niet helemaal 100% waren.
 
Mijn Dusty was al enkele maanden klaar maar ik had gisteren pas de mogelijkheid om hem in te vliegen.

Hij vliegt prima! Wel wordt de kist wat zenuwachtiger bij lagere snelheid. Maar het vliegbeeld is super leuk.
 
Back
Top