Piper Seneca met spanwijdte van 216 cm

Ah gelukkig nu lukt het wel om een foto te plaatsen.

Onder de vleugel ligt een met de lasersnijder gemaakt rig, zodat ook aan de onderkant de vleugel mooi in vorm komt.
R5.jpg

De tussenschotjes zijn nog niet gelijmd want de bovenste ligger komt nog eerst. Het eerder gemaakte blok voor het hoofdlandingsgestel is er al ingelijmd.

R9.jpg

De boven beplanking op de vleugel gelijmd. Voor alle ribben heb ik langzame epoxy genomen en voor de liggers UHU hard. Ik hoop niet dat die twee lijmsoorten elkaar bijten; ik heb wel een beetje afstand tussen de verschillende lijmsoorten proberen te houden. Voor de kromming van de voorkant heb ik een soort houten klemmetjes gemaakt die het mooi in vorm houden. Toen ik de beplanking er net opgelegd had kwam ik er achter dat ik bij de eerste vier ribben het gedeelte voor de hoofdligger overgeslagen heb maar ik denk dat ik daar later nog wel lijm tussen kan krijgen.

Boven beplanking 1.jpg
Boven beplanking 2.jpg

Niet als je een CNC frees of laser snijder hebt hoor :cool:
Omdat ik nu eenmaal de beschikking heb over zo'n lasersnijder wil ik ook uitproberen wat er allemaal mogelijk is met dit apparaat. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat het altijd beter is maar het is wel leuk om nieuwe technieken te bedenken. Dit is de tweede vleugel die ik met een lasergesneden rig maak en dat bevalt me heel goed. En er blijft nog genoeg werk over dat met de hand gedaan moet worden.

Back