Pirotti Rebel

Zo, eerste geknutsel na de vakantie is ook weer een feit:
Rebel%20%28109%29.JPG

Rebel%20%28110%29.JPG

Rebel%20%28111%29.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zo na de drukte van JetPower heb ik even weer tijd vrijgemaakt voor de Rebel.

Vanavond even de hoofdlandingsgestellen vastgezet en afdek plaatjes pas gemaakt:
Rebel%20%28112%29.JPG

Rebel%20%28113%29.JPG

Rebel%20%28114%29.JPG


Vleugels zijn nu 'klaar'.

Volgende stap is de romp verder volbouwen :)
 
Laatst bewerkt:
De pijp eens gemonteerd en die heb ik mooi net binnen de romp laten vallen:
Rebel%20%28115%29.JPG

Rebel%20%28116%29.JPG


Kingtech lokatie ook bepaald:
Rebel%20%28117%29.JPG


BVM UAT en pomp lokatie bepaald:
Rebel%20%28118%29.JPG

Rebel%20%28119%29.JPG
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eens een dagje vrij genomen omdat ik ff geen zin had om te werken en een slinger(tje) wil geven aan de Rebel.

Hier het turbinespant iets versmalt (of verbreedt :roll: ) om de Kingtech K100G goed te kunnen monteren.
Ook de bekabeling van achter naar voren vastgezet met alutape:
Rebel%20%28120%29.JPG


Wil vandaag ook de vleugelbevestiging rond zien te krijgen en de radioplaat.

Eens kijken hoe ver we komen.

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Radioplaat gemonteerd:
Rebel%20%28121%29.JPG


Alle kabels voorzien van vlechtkous en al een beetje in de route gelegd:
Rebel%20%28122%29.JPG


Eens alles in elkaar en gewogen:
Rebel%20%28123%29.JPG


Het gaat lekker zo, wat moet ik nog doen:
- plaatsje maken voor allen LiPo`s en de LiFe akku voor in de neus,
- ECU + motorbekabeling monteren (zit nu nog even in de L-39),
- brandstof systeem aansluiten,
- plaatsje verzinnen voor het vullen van de tank,
- servosnoeren op lengte maken en voorzien van stekkers,
- alles afstellen,
- zwaartepunt bepalen,
- keuren,
- maidenen!!!!!!!!!!!!!!

Het schiet echt lekker op zo.

Net even de Rebel ook op de weegschaal gehad en hij weegt nu 9,8kg.
Dat is gewogen zonder volle UAT, geen motorbekabeling, geen ECU, en geen kabels van de akku`s naar de componenten.

Echter wel met 200 gr extra gewicht in de neus omdat met gear in het zwp net iets te achterlijk leek.

Maar met volle UAT en alle bekabeling erin wat allemaal voor het zwaartepunt ligt denk ik dat er ook nog wel wat van die 200 gram afkan.

De maiden komt dichterbij, nog ff doorbouwen dus :cool:

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
2x LiPo en 1x Life komen voor in de neus:
Rebel%20%28124%29.JPG


Rebel%20%28125%29.JPG


Nog even kijken of en wat ik dan eventueel met de gear LiPo doe.
 
Laatst bewerkt:
Lekker gewichtje! Kilootje of 12/13 afgetankt en dan 10kg thrust! Dat wordt lekkah blereuh! [emoji106][emoji106]
 
Zeker, een betere verhouding stuwkracht/gewicht tov de L-39.
Dat zal ook wel merkbaar zijn met die grotere vleugel.

Ben zeer benieuwd, we zullen het binnenkort zien :cool:
 
Het gear zit ook en werkt:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De servo draden waren ook op lengte gemaakt:
Rebel%20%28126%29.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hoi Henry,

yep, gaat lekker zo, hoop in 1 a 2 weken de Rebel 100% af te hebben.


Vanavond de flaps ingesteld met een beetje vertraging, ook van de overige roeren de aansturingen definitief gemaakt.

Hoogteroeren:
Rebel%20%28127%29.JPG


Rolroeren:
Rebel%20%28128%29.JPG


Flaps:
Rebel%20%28129%29.JPG


Richtingsroer:
Rebel%20%28130%29.JPG


Straks nog een zwart krimpkousje erover en klaar.


Het schiet nu echt op :yes:
Binnenkort maar eens de 'call' maken om de stroomvoorziening en de turbine toebehoren uit de L-39 halen :roll:
 
Laatst bewerkt:
Op mijn L-39 heb ik wel gekozen voor aan beide zijdes een kogelkop, hierdoor moest ik ook weer langere servo armen monteren om dit buiten de vleugel te krijgen.

Bij de Rebel heb ik er niet voor gekozen zodat ik de standaard servoarmen kon gebruiken.
Tevens is zo de krachtook recht opd e arm ipv onder een hoek zoals zou gebeuren met een kogelkop aan 1 zijde.

Je hebt ook wel servoarmen speciaal voor kogelkoppen maar daar wordt het weer zo grof van.

Vindt dit de mooiste oplossing zo, vanavond nog een krimpkousje erom heem en dan is dit ook helemaal klaar.
 
En alle aansturingen voorzien van een krimpkousje:
Rebel%20%28131%29.JPG



Moet nou toch echt aan het brandstofsysteem gaan beginnen :D
 
Laatst bewerkt:
Back
Top