Hee Ger,
Domingo weer op de airbase? Gezellie
Ik heb de motor met net geen 19 uur ingestuurd omdat ik niet in het seizoen zonder turbine wilde zitten.
Heb voornamelijk gedraaid op diesel met 3% DTE zoals hun beschrijving (is nu trouwens 5% geworden).
De motor is ingestuurd met de vraag om standaard onderhoud uit te voeren en dat behelst eigenlijk alleen maar een lager wissel.
Nu schijnt het voorste lager iets in de tunnel te zijn ingesleten waardoor het compressor wil licht de compressor behuizing heeft geraakt.
Nooit wat van gemerkt.
Tevens had ik kleine pitje in 2 compressorbladen ondanks het gebruik van een FOD screen, dat had ik wel gezien bij het demonteren.
Ze hebben de as tunnel, compressor en behuizing vervangen onder garantie.
Naar aanleiding hiervan is Kingtech ook met een hele lijst met oliën gekomen en hun voor en nadelen.
Bij gebruik van DTE heb je garantie tot 20 uur ivm de verminderde smering van de lagers (ik adviseer nu ook gewoon 5% te mengen).
Bij de andere oliën (behalve Aeroshell 500) is de garantie tot 25 uur maar kan er 1 a 2 uur extra werk berekend worden omdat deze oliën meer residu in de kamer achterlaten en dit extra schoonmaak werk met zich meebrengt.
Het 'wij van WC eens adviseren WC eend' komt hier om de hoek kijken en de enige juiste olie voor de Kingtech turbines is de Kingtech olie.
Geen extra schoonmaakkosten en tot de 25uur volle garantie.
Daar gaan we nu dus mee draaien, kijken hoe na dit jaar de turbine eruit komt.