Pirotti Rebel

Nette 'schade' afwikkeling zeg maar echter mag je van een degelijke motor als de Kingtech toch wel verwachten dat de 50 uur makkelijk gehaald mogen worden, heb zo'n motor open gezien en was prettig verbaast over hoe robuust e.e.a. uitgevoerd is.
Maar een tunnel en compressor na 19 uur, da's ni mooi, denk dat die nu wel makkelijk over de 25 uur komt :wink:
Kingtech olie? vol synthetisch? of gewoon een single grade minerale variant?
 
En de WC-eend :lol: olie:
kingtech-olie.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja
Destijds was het een grote zonde als je een ZG motor niet met BelRay smeerde. Verloop garantie etc, ASPEN was helemaal uit den boze.
Idem bij 3W.

Tja, BelRay was natuurlijk het huismerk van TC...
Nu geven ze knarsetandend toe dat ASPEN wel OK is, maar liever de 4T versie en dan alsnog smeren met BR... Kijk, dan pak je nog wat omzet! slim....
Dus die adviezen over huismerken wel met een schep zout nemen.

Vooralsnog een litertje DTE op de 20 liter fuel heeft al mijn motoren nog steeds geen kwaad gedaan, toegegeven, ik heb er nog geen eentje met 25 uur gehad, alhoewel de IQ Hammer in de Tuono wel een eind op weg is. Daar worden kennelijk alleen het aantal omwentelingen geregistreerd, moet ik eens nakijken hoe je daar een vergelijkbare tijdwaarde uit kunt halen. Maar die motor brult er nog steeds lekker op los, niks te merken of te horen.
 
@Berto.
We hebben het er een zondag wel even over :wink:
5* in 'lubrication' en 5* in 'antiaanbak' yeah right...............
Net als die spreekwoordelijke 5 kerkjes in het dorp, alle 5 spreken de 'waarheid' :wink: denken ze :wink:
Ger.
 
Hee Ger,

I know, zoals ik al zei 'wij van WC-eend.....'.

Zie je zondag, Rebel is er weer klaar voor.

Nu LiPo`s aan het laden voor de Rebel.
Tevens voor de Funman van Joey en m`n PC-6.

Lekker weer eens vliegen :yes:
 
Vandaag weer 3 heerlijke vluchten gemaakt met de Rebel.
Hij vloeg weer als vanouds (en hij heeft pas 16 vluchten :lol: ).

Motortje deed het ook weer zoals altijd dus weer heerlijk rondjes gedraaid, en de smoke werkte ook nog :cool:

Heb nog wel wat filmpjes maar daar nog even de tijd voor zoeken :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeeeeee toen je die dikke pluim maakte was ik net aan m'n stutten, maar ehhhhhh pompje mag wel een tikkie zachter draaien hoor.

Mooi vliegend kissie is dat toch die Rebel, of is het z'n piloot die het verschil maakt :wink:

Groet Ger.
 
Net als Ger, de baan is breed genoeg met een geel streep in het midden.
Was inderdaad koud maar toch lekker gevlogen.
 
Yep, zei het zelf ook al, pompje mag iets zachter.
Had nu ook niet de volle 1,2ltr bij me, denk maar de helft.

En ineens hadden ze de baan 3 mtr dichterbij gelegd :lol:
Zo gek he, 6 vluchten gemaakt (3x Sprint en 3x Rebel) en dan kom je af en toe helemaal niet goed uit.

Laatste vlucht, laatste landing, van hoog met full flaps en neus naar beneden kwam ik net naast de baan uit, toen ik het doorhad gaf ik nog wel gas maar de kist ging al zitten.
Had hem wel vrij kunnen houden van het gras maar dan had ik echt tegen de overtrek aan moeten hengelen.

Dus de keus gemaakt dat de kist maar moest gaan zitten, hevig gehobbel en gestuiter maar geen schade.

Kist op de baan gezet en nog 2 korte rondjes gemaakt, zo kan de dag toch niet afgesloten worden ;-)


was zeker wel KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKOUD maar we hebben lekker gevlogen :yes:
 
Morgen gaan we weer lekker vliegen end an gaan we eens wat nieuws proberen, met een handzender vliegen :D

Heb de MX22 met Jeti module en Jeti mini box gekocht welke hier op het forum werd aangeboden.
De Rebel (en piepschuim kissies) zijn erin gezet en dan morgen eens kijken hoe dat bevalt :lol:
 
Vandaag 6 heerlijke vluchten gemaakt, en dat zelfs met een handzender, denk dat ik dat wel leren ;-)

Nog 1x een flame out gehad, was een beetje aan het raggen en maak een snelle roll en PFEWWWW + een rook spoor.
Zonder problemen op de baan gezet.

Oorzaak? geen idee, daarna nog 4x zonder problemen gevlogen, denk een kromme volt.

Woensdag maar weer eens gaan :cool:
 
Is je Unilight verlichting goed te zien? Die had je toch veranderd?

Toch vervelend die flame-outs, ik zou er geen zeker gevoel bij hebben, gelukkig dat we de 3000m beton hebben, maar op kleinere veldjes is dat niet prettig.
Maar bij dit sporadisch voorkomen is het moeilijk trouble shooten, daar kan je als techneut je tanden aardig op stukbijten. Jammer dat de ECU software nog niet zo ver is een duidelijke oorzaak aan te geven.
 
Ik heb niets veranderd aan de verlichting ?!?!

Een flame out vind ik niet zo erg met deze kist, zolang het maar niet te laag gebeurt ;-) (en we stonden nu op de taxibaan, die is iets korter ;-) ).
Zat nu toevallig redelijk hoog met een hoge snelheid, moest zelfs nog even een extra bochtje draaien om een beetje goed uit te komen :-)

En wat het was? geen idee, de laptop er even aangehangen.
Throttle blijft 100%, EGT en PW is goed.
Dan zie je de toeren droppen, PW loopt iets op maar weet dat die het niet kan volgen dus gaat ook naar 0.

En dat is het dan :lol:

Was bij een snelle rol dus dacht eerst aan lucht, maar dat ene belletje wat in de slang zit kan dat niet veroorzaken.
Dacht misschien nog door het bewegen dat een stekker los zou zijn geschoten maar dat zat ook allemaal vast.

De vlucht erna bewust even dezelfde manoeuvre een paar keer uitgevoerd en toen bleef het lopen.

Gooi het maar op een kromme volt ;-)
 
@Ger,
1 belletje = geen flame out.

Althans, heb wel eens staan draaien op de grond en de hooper leeg getaxied, stond er nog van versteld hoe de motor bleef lopen ondanks de vele belletjes.


Ach en de 4 vluchten erna probleemloos gedraaid dus morgen maar weer de hort op.
Gaat wel lekker zo die peut.


Richard wanneer ben je weer terug???????? ;-)
 
Back
Top