Pitch-Play 2008

Ik vond het zeer geslaagd.
's morgens wat regen tijdens de presentatie maar vanaf het tijd was om te vliegen was het gewoon mooi weer.
Er was ook een erg goede opkomst, en van ver weg ook nog.

Ik heb nog nooit zoveel motoren helpen tunen op één dag :)

Laatst bewerkt:
Walter,
Nog bedankt voor het tunen van mijn motor, het was idd een zeer geslaagde dag en dat moeten we zeker snel herhalen.

Ook natuurlijk de complimenten aan Roel.

De foto's en filmpjes zal ik vandaag even online zetten

Gr Erik

Zoals Walter net al gezegd heeft, het was ondanks de slechte weersvoorspelling een mooie dag. De opkomst was groot met een hoop leuke en enthousiaste vliegers. Er is veel gevlogen en (nog meer) gepraat :) .

Gestart is met een vliegdemo van Walter en Roel. Roel heeft vervolgens in de ochtend een boeiende presentatie gehouden over de historie, de werking en het afstellen van helikopters. Vervolgens werd 's middags een en ander in praktijk gebracht. Zoals Walter al zei was er veel vraag naar motorafstelling. Misschien een tip voor de volgende keer om dit als thema in de presentatie mee te nemen.

Het was mooi om te zien hoe vliegers van mini-heli's en beginners een Raptor 50 konden besturen aan de kabel (kalm begeleid door Francis). Voor sommigen was het rustig hooveren en voor anderen de eerste keer nose-in.

De dag werd afgesloten met een verloting, waarbij leuke prijzen te winnen waren.

Al met al is was het zeker de moeite waard en mag het wat mij betreft zeker een vervolg krijgen.

Groeten,

Paul

Hierbij wat foto's

DSC02041.JPG

DSC02042.JPG

DSC02043.JPG

DSC02044.JPG

DSC02045.JPG

DSC02046.JPG

En natuurlijk was ook het eten goed ;-)

Hoi,

Het was mij een groot genoegen dit te organiseren. Ik heb echt ook een goed en voldaan gevoel over Pitch-Play 2008 "Sittard edition"

De opkomst was groot 30 personen
Presentatie verliep soepel, (voor mijn gevoel), maar er worden nu nog kleine verbetering aangebracht na opbouwende kritiek
- motoren instellen
- Gyro instellen / werking
- De Microsoft F7 Functie voor spelling
- En een paar hele kleine dingen...

Verder zou ik het waarderen als iemand een mooi verhaal kan schrijven (wel een eerlijk verhaal / objectief) dan kan ik deze op mijn site zetten. Op de site kan dan ook gereageerd worden op het evenement.

Ik wil natuurlijk niet vergeten mijn collega's nog eens echt te bedanken, die mij zeer geholpen hebben. Zonder hun had ik niet zo'n goede dag kunnen neerzetenn.
Francis, Ed, Walter, Paul en natuurlijk LVC Sittard voor de locatie en ondersteuning.

Verder kreeg ik toch al wat vragen of dit nog vaker georganiseerd gaat worden. Tja daar kan ik kort en krachtig over zijn. JA....
Maar waar? En onder welke voorwaarden? vereniging? Daar heb ik nog niet over nagedacht. Meld je aan op de site van Pitch-Play en dan zal ik zorgen dat deze site up to date blijft.

Nogmaals bedankt jullie voor het komen, en hou de heli's heel. Ze zijn nu goed afgesteld

Groeten
Roel

PS iemand die interrese heeft om mee aan deze site te werken. Text te typen en wat op te fraaien, over PN kan je aanmelden.

@ Roel,
Het was idd een zéér geslaagde dag, zeker voor herhaling vatbaar.

@ Walter,
bedankt voor het afstellen van mijn, misschien toch wat té kritische TT50

Ook ik ben een stuk wijzer geworden van deze dag, Ik heb dan weliswaar mijn heli niet van de grond gekregen maar hij is nu in ieder geval al zo ver dat als ik de gegevens van de ESC boven water heb ik mijn eerste pogingen kan gaan doen.

Bedankt voor de enorme hulp, en de kans die Raptor 50 eens te hoveren. De bladhouder ervoor heb ik nu al door die loterij, nu de rest van die heli nog. ;)

Ik kan me alleen maar aansluiten bij deze reacties, zeer geslaagd en een hoop opgestoken :-)

Dus Roel, idd voor herhaling vatbaar. (Iets meer naar midden Nederland? ;-) )
Walter, bedankt voor het afstellen! Hij loopt beter dan ooit tevoren :-)

Gr,

Roy

Ook hier nog maar een welgemeend compliment aan iedereen die meegeholpen heeft dit mogelijk te maken!

Roel, super, keep up the good work!
Walter, thanks voor het helpen afstellen. De bladen balanceren ga ik me straks aan wagen... ;)
Francis, I DID IT! Niet heel soepel en nog zeker niet perfect, maar ik HEB nose-in gevlogen! En lessen aan 'n kabel geeft toch wel een erg veilig gevoel... Ik ga even overwegen of ik je binnenkort nog een dagje kom claimen ;)

@ iedereen; Roy heb ik gesproken (intensief), maar voor de rest wist ik niet dat er zoveel forumgangers waren! Volgende keer moet ik dus nóg meer handjes gaan schudden ;)

Francis, I DID IT! Niet heel soepel en nog zeker niet perfect, maar ik HEB nose-in gevlogen! En lessen aan 'n kabel geeft toch wel een erg veilig gevoel... Ik ga even overwegen of ik je binnenkort nog een dagje kom claimen ;)

Ik ben blij dat je het nuttig vond en hoop dat je gemerkt hebt dat het "allemaal tussen de oren zit", want het ging eigenlijk al heel goed. Het is gewoon een drempel die je over moet. Als ik je daarbij nog kan helpen: laat maar horen, dan plannen we wat.

fantasties wat een dag veel gehoord veel geleerd oke helaas mijn heli in de grond geboord maar das alweer gerepareerd .
en ja zelfs nog even met een prachtige raptor 50 mogen vliegen aan de kabel
een ding is zeker als er een vervolg komt ben ik er bij waarschijnlijk met mijn nieuwe raptor :p

mannen allemaal bedank voor deze mooie en leerzame dag

groet john v duren

Back