pits python 50cc

haha nog niet te vroeg hoor. nu is het weekje niets meer doen (morgen mss nog wat)
moet nog liggers halen voor romp, een bouwplank maken waar alles inpast in de haak! beplanken... vleugelspanten laat ik wel frezen, alles uitmeten waar rc komt en welke rc... wat modificeren aan het landingsgestel en vleugelbevestiging... bwa geeft me een jaartje...

hallo,

die van hobbycitty is echt belachelijk goedkoop en mooi gebouwd! jammer van verzenden of je moet em laten versturen naar frankrijk of duitsland.
ik heb plannen van de 1m75versie, mss herschalen moet lukken. dat bv de liggers van 10 naar 8 gaan ofzo...denk dat je op 1400mm uitkomt dan???
Misschien da ik van het jaar nog ga logeren bij vrienden in Duitsland... hmm
Anders maar via MyUS - US Mail Forwarding, Worldwide Shipping maar dan word het wel weer een stuk duurder/gecompliceerder :(
Of zelf bouwen idd, heb jij de plannen digitaal?
Hier kwam ik ook nog een mooie tegen maar wel prijzig.

hallo,

de plannen sturen ze enkel in pdf... ik heb ze wel al grotendeels in dxf getekend nu...

er bestaan ergens plannen van een kleiner model hoor, en die van zeragravity zijn ook op verschillende plaatsen te verkrijgen.
zie volgend linkje kan je aan kit of plannen komen denk ik
Aerolock Models Pitts M12 buld thread and RED BULL Covering project. - RC Groups
hier heb je de electro versie( denk ik kit voorhande) draadje es doorlezen ik weet het niet meer.

dan heb je deze nog:
Modellbau Lindinger Onlineshop best wel duur(zelfde als UH??)

Modellbau Lindinger Onlineshop way over budget

Modellbau Lindinger Onlineshop

Modellbau Lindinger Onlineshop sebart

Modellbau Lindinger Onlineshop (zelfde als uh?)

alle multiplexdelen voor de romp samen wegen 650gram... weet niet of dit veel is...
alle staartdelen samen wegen 140gram( 1iemand heeft het op 103gram, maar die heeft overal zachte balsa)

Bij de weg, ik heb de gratis PDF van dit toestel in ongeveer 30 seconden naar bruikbare dxf omgezet m.b.v. Aide PDF-DXF converter. Gratis trail version, google maar even. Is best handig voor de cadders onder ons...

idd heb ik ook gedaan... maar om de spanten te laten frezen enzo heb ik toch hier en daar moeten bijwerken, ik heb namelijk zoveelmogelijk de delen uit 1 lijn gemaakt en gesloten, zo zijn ze bruikbaar voor 3d en zijn ze makkelijker leesbaar voor eventuele cnc

hallo

nu zou ik kunnen goedkoop aan een nieuwe DL50 kunnen komen, ik was van plan om later pas een motor te zoeken en te kopen, maar dit is mss wel een goei koop.geen verzending met mogelijke douane enzo...
wat zou ik doen,deze nemen of denken jullie wat een rotmotor?? veele goeie dingen gelezen ,af en toe een slechte, zijn hier nu ook verschillende versies van?? groeten

de Dl50 is een feit. nu is het de bedoeling om hem met de bijgeleverde stand offs te bevestigen. en een 3 blads prop om het geluid wat te dempen... ik ging ervanuit om de standaard demper te gebruiken. maar nu ik de romp wil gaan lijmen moet ik mss best een gat voorzien voor een andere uitlaat moest die te luid zijn.

weet iemand een goede pitts style demper voor deze motor, of een andere uitlaat die past op deze motor en met prijs meevalt...

ik heb een tekening gemaakt met enkele maten van moest ik een lange muffler plaatsen, dan kan ik een gat in het spant maken zodat die wat in de romp loopt.

motor.jpg

lol ... een 3blad gebruiken om het geluid te dempen en dan de STD demper of pitss muffler... Hmmm, op z'n minst een rare redenering. Dan beter het omgekeerde denk ik.
Ik zou je aanraden zeker een demper te gebruiken. Gewoon een goede KS of BMB zo heel veel moet dat ook niet kosten. Maar met die pitts muffler dat gaat lawaai maken!

lol ... een 3blad gebruiken om het geluid te dempen en dan de STD demper of pitss muffler... Hmmm, op z'n minst een rare redenering. Dan beter het omgekeerde denk ik.

Exactly my thoughts:) Heb eens zo'n pitts style demper op een 23cc gehad, die hoorde je 5 dorpen verderop nog vliegen;) In de VS gebruiken ze die dingen veel; lekker makkelijk inbouwen en goedkoop. Daarentegen kun je met een fatsoenlijke demper veel meer power eruithalen, en alleen al voor het geluid kom je met zo'n pitts demper niet weg......

Grt.

das idd waar, iemand van de club heeft op zn 23cc eentje zitten en die is al groter dan die van de 50cc...

bmb en ks oke... maar welke is de beste combo, en past er nog eens mooi op het toestel... mag beetje uitsteken onderaan open, maar wel niet verder dan de voorkant van de onderste vleugel natuurlijk...
en welke prop...

alvast bedankt

Njah, BMB mag je een kortere bocht bij gebruiken, ze zijn daarentegen zelf wat langer, dus uiteindelijk zijn ze net zo lang als KS. Toen ik van een BMB demper naar een KS demper ging kreeg ik er toch nog wat power bij met de 3W 80, het is een beetje een persoonlijke keuze.....

3-blads zou die nog net een 21*12N (narrow) aan moeten kunnen. Ik zou eerder voor een 2-blads gaan ivm de power. (props op een 50cc snerpen nog niet zo snel, vanaf 80cc wordt dat een drama)

Grt.

ow okez...

en welke prop dan juist??
uitlaat net hetzelfde, er zijn zoveel types die passen op een 50cc...
dit is mn eerste grote motor dus weet ik daar nog niet veel van... wel veel gelezen enzo maarja... hulp en ervaring is altijd beter.

ow okez...

en welke prop dan juist??
uitlaat net hetzelfde, er zijn zoveel types die passen op een 50cc...
dit is mn eerste grote motor dus weet ik daar nog niet veel van... wel veel gelezen enzo maarja... hulp en ervaring is altijd beter.

mail even naar Bert die weet dat wel te zeggen. Je kan een BMB 60mm of 60 XL (als het nog stiller moet) er is ook een 3D versie... Uit die 3 kan je kiezen. Qua prop weet ik het niet juist moet je hem ook maar eens vragen. Prijs is tussen 120 en 150€ voor BMB. KS zal er wel rond liggen...

wat ik ook veel zie is dat ze op mtw's gebruiken vr dubbeldekker maar weet niet waarom zal wel geen verschil zijn zkr gwn een keuze :)

Back