pits python 50cc

jaman, moeilijke zaak hoor,
maten mvvs 58 de uitlaat is 70d-mm diameter en 350mm lang. hij steekt momenteel 430mm achter de motorplaat uit.
MVVS58.jpg

hier de motor overgetekend(omtrek) in autocad.
rood is toestel waarvan de neus al 4cm langer gemaakt is.
groen is de motor
en blauw zijn volgens mij de enige uitlaatmogelijkheden.
die in de romp is mss mogelijk mits de juiste bocht halen, en spant openbreken, tunnelke in maken(krap) en daarboven de tank en accu's plaatsen.
is dit mogelijk of word dit niets, geeft dit ook geen nadeel de tank zo hoog? enzovoort...
(de standofs waren in wit getekend dus die zie je niet :p)

test%20alles%20samen-Model.jpg

idd heb ik ook al aan gedacht, maar daar heb ik 0 verstand van, en geef mij alles voor te bouwen uit hout enzo maar zo een uitlaat fabriceren... lukt me nooit. als iemand daar wel tekeningen ofzo van heeft of zelf zin heeft om ene te bouwen tegen vergoeding...
maar die uitdaging is me iets te ver gegrepen om het zelf te doen, al zou het wel een goede oplossing zijn.

thanks!

als je een kortere demper (canister) zoekt, dan zou bijvoorbeeld een MTW TD75K. Die is net zo dik en een heel stuk korter (235mm).
Is volgens mij ook voor de MVVS 85 geschikt. (maar dat zou ik wel even navragen bij iemand die er echt verstand van heeft)

Zie MVVS model engines main page

Zelf gebouwt heb ik deze niet .

Was alleen een voorbeeld van de harald Zimmermann site die ook alles voor TC maakt .
Home

Ik woonde er in de buurt vroeger en je kon je model naar Harald brengen die er dan een demper voor maakte .

Misschien is de kompakt demper van de ZG-62 wel een optie voor je . ;)
Zijn verschillende vormen . alle uit RVS en gemaakt van Zimmermann .

Voorbeelden op de TC-site vanaf blz 70.
Toni Clark practical scale GmbH - Zenoah Titan ZG Motoren, Bausätze, Zubehör, AMT-NL Turbinen

Mvg Johan

ik denk van de uitlaat in de romp te laten komen, het word alleen wat nipt voor de accu's en tank maar daar vind ik wel op. op de foto van de motor zit de bocht, maar met die bocht kom ik denk ik niet achter de motor uit met de uitlaat... zijn hiervoor makkelijke stukjes te vinden??

oke eens vlug zitten knutselen met een strook depron(is dus prototypke)
de romp langs binnen is 95mm breedt. dus een "box" maken voor een 75mm pijp is wat overbodig en onnodig extra gewicht. wat heb ik in gedachten?

een balsa plank 1,5/2mm over de lengte van de romp te plaatsen tot net achter de vleugel. daarin komt dus de pijp, tot voor de vleugel is er dan overal rond de pijp een box, vanaf de vleugel is die opzij op een paar plaatsen open en onderaan open waar de vleugel komt... is het beter van die toe te werken?? ook zou ik dan de warme ucht kunnen afvoeren juist achteraan de vleugel.

de zijkanten van de "tunnel" kan ik langs binnen bekleden met 6mm depron( boven en onder mss 3mm depron) dit om extra demping(ergens op het forum gezien)

tunnel en uitlaat zijn in principe makkelijk opgelost op die manier. maar de tank en accu's en eventueel emcotec of powerbox hebben ook hun plaats nodig.

ik heb even mn tank 500cc uit de funtana gehaald en erop gelegd, dit om een kleine indicatie te hebben. ik zou 1 a2 spanten moeten doorsnijden om de tank op de bovenkant van de tunnel te kunnen leggen. ook uit de canopy hatch moeten daar stukjes uit dan...
kan dit kwaad dat de tank zo hoog zit??(ivm inverted vliegen enzo??)
de stroomvoorziening moet dan achter de tank gebeuren, ofwel opzij van de tunnel... word wat krap maar is mogelijk "denk" ik

wat denken jullie??

IMG_3674.JPG

IMG_3677.JPG

IMG_3678.JPG

IMG_3679.JPG

IMG_3680.JPG

IMG_3681.JPG

dus het is mogelijk, vinden jullie het een domme oplossing of zou je toch voor een pitts uitlaat gaan??
het verbouwen en inpassen is een uitdaging maar die durf ik meer aan dan zelf een uitlaat te bouwen. ik denk dat ik de canopy dan best afneembaar maak maar ook niet altijd hoef te openen.(want de struts enzo komen daar nog door) eventuele oplossing zie ik dan als de andere pitts, gewoon de cockpitkap zelf uit 2delen maken. en het achter gedeelte afneembaar maken dat ik in de romp kan.

Nee geen domme oplossing.

Het uitlaatprobleem\ruimteprobleem is overigens de reden dat ik de 50CC Python niet ben gaan bouwen..... Maar goed, dat is een ander verhaal.

Ik zou als ik het zo zie de tunnel maken zaals je hier voorsteld. Ik zou niet de spanten uit de cockpitkap maar uit de romp doorzagen. het dak van de tunnel kan deze spantverzwakkingen weer opvangen. Lokaal een liggende verteviging van links naar rechts, kan tevens als drager voor de tank dienen.
In princiepe kan een tank aanuigtechnisch echt overal. Echter... het is zeer aan te raden de tank dicht bij het zwaartepunt te houden zodat het vol of leeg zijun van de tank geen invloed heeft op het gedrag van het toestel.

Servo's en accu kun je zat naast de tunnel kwijt als ik het zo inschat. En die powerunit...... Die laat je er gewoon uit. scheelt gewicht kosten en gedoe en IMHO niet nodig voor deze kist... Maar dat is mijn mening. En ja ik weet het nu krijg ik commentaar :)

Veel succes.

Grz.

Mark

En die powerunit...... Die laat je er gewoon uit. scheelt gewicht kosten en gedoe en IMHO niet nodig voor deze kist... Maar dat is mijn mening. En ja ik weet het nu krijg ik commentaar :)

Je hebt gelijk hoor, in een 50cc kistje kun je die rustig weglaten. Een goede schakelaar zou ik wel nemen, bijv een powerbox sensor switch o.i.d.

Grt.

Laatst bewerkt:
idd daar heb ik mn hoofd nog niet over gebroken. wel al met bert gemaild en rondgevraagt, en idd de meeste zeggen geen emcotec of powerbox, het is kantje boordje met 9servo's...

en wat komt er in de romp, tja enkel rudderservo, vlak na de tunnel dan.
hoogteservo's komen in de staart normaal. dus enkel tank en accu's...

ik zal zowel in het deksel als in de romp de spanten moeten doordoen om een tank te kunnen plaatsen. een 500cc is dit genoeg?? of een harde colafles??...

en welke powerswich bedoel je dan ongeveer? en welke accu's raden jullie aan, ook voor de ontsteking dan....
ik had onderaan de romp een gat voorzien in de bouw voor eventueel een uitlaat maar die is dus niet meer nodig, mooi een dekseltje overheen bouwen, maar nu dacht ik van, tja daar kan ik mss mn accu's kwijt, kan ik er ook makkelijk aan enzo...
op die manier van inbouwen denk ik om toch een power pitts te hebben die toch ook wat stil is:p
en de verkoper had nog een 22x10 biela prop 3blad liggen. ik zal zien wat die vraagt anders laat ik samen met het landingsgestel eentje overkomen van elster...

bedankt voor de hulp, volgende week proberen om de motor te gaan en na de examens es vollebak voortbouwen aan de romp....en cockpitmal maken

en welke powerswich bedoel je dan ongeveer? en welke accu's raden jullie aan, ook voor de ontsteking dan....

Powerbox Sensor Switch, hier kunnen 2 lipo's aan, ik zou zelf ongeveer 2x 1500Mah nemen voor dit toestel. Ontsteking mag alles vanaf 1000Mah hebben.

Grt.

en voor als ontsteking nicads of lipo's?? en worden die dan op aparte bec aangesloten ofzo voor lipo's?? dus 3 pakketten 1500mah is goed..
2cell neem ik aan? doet de C waarde ergens toe??
en de lipo's voor ontvanger kunnen rechtstreeks op de swich neem ik aan...
als servo's had ik iets van 15kg en 20voor rudder, denk meer dan genoeg...

Back