pits python 50cc

en voor als ontsteking nicads of lipo's?? en worden die dan op aparte bec aangesloten ofzo voor lipo's?? dus 3 pakketten 1500mah is goed..
2cell neem ik aan? doet de C waarde ergens toe??
en de lipo's voor ontvanger kunnen rechtstreeks op de swich neem ik aan...
als servo's had ik iets van 15kg en 20voor rudder, denk meer dan genoeg...
Als leek denk ik dat je 10kg voor rudder al meer dan zat hebt.
Voor hoogte hetzelfde.

en voor als ontsteking nicads of lipo's??

Hangt van je ontsteking af he:D In principe werkt iedere ontsteking die ik me voor de geest kan halen al prima met een 4 cellen nicd of nimh pakket.

en worden die dan op aparte bec aangesloten ofzo voor lipo's??

Sommige ontstekingen kunnen het terugregelen, je zult dus eerst zeker moeten weten welke motor erop komt.

2cell neem ik aan? doet de C waarde ergens toe??

Jups. De C-waarde doet er eigenlijk niets toe als je ze voor de besturing gebruikt.

en de lipo's voor ontvanger kunnen rechtstreeks op de swich neem ik aan...

Klopt, die regelt terug naar 5.5V

als servo's had ik iets van 15kg en 20voor rudder, denk meer dan genoeg...

Das méér dan genoeg:p

oke bedankt voor de antwoorden!! ik neem die servo's omdat ik feitelijk dan de setup ook heb voor een 2,2m kist.... met servo's op overschot dan.

er vliegt er eentje met standaard servo's rond maar ik denk dat het ook enkel maar "vliegen is dat hij doet:) ook is er 1tje die net onder de 6kilo vliegt maar die heeft zelfs zijn hoofdliggers in lichte balsa genomen... dus ik denk dat je met die ook niet hard moet gaan snappen( heeft er overigens de 10kilo towerpro's in) ik heb mn oog laten vallen op digitale mg's

lipos 2cellen 1800mah 20c 98gram 2pakketten ontvanger
lipo 2cell 1300mah 15c 69 gram 1 voor ontsteking

die op ontsteking zie ik dan wel, lukt het niet kan ik em altijd gebruiken:)

bedankt alex voor de snelle reacties en de goede info... ook examens zeker??

haha, nou 2weken geleden zat ik examens te verbeteren en nu mag ik er zelf gaan maken.. van een negatieve evolutie gesproken:p

Moor Models Powerbox
57 pond?? scheelt ver niets meer met de euro dan... maar shipping 95pond??? :p

ook de hitec servo's zijn veel goedkoper...
66euro tov 108 voor een HS5998TG

Laatst bewerkt:
idd daar heb ik mn hoofd nog niet over gebroken. wel al met bert gemaild en rondgevraagt, en idd de meeste zeggen geen emcotec of powerbox, het is kantje boordje met 9servo's...

Ik vlieg mijn extra 2.60 met 8 servo's. Aangezien de kist zwaarde is en de roeren groter verwacht ik ook grotere stromen bij mijn kist. Ik heb alles op de ontvanger, het moet gaan hoor, maak je daar maar niet druk over. Wil je stroom verdelen maar geen complete stroomvoorziening meeslepen dan kun je ook nog kiezen voor een bepaald type schakelaar van graupner. Deze heeft de mogelijkheid om 2 servo's van stroom te voorzien zonder dat deze stroom eerst "door" de ontvanger moet.

Ik heb 2 van deze schakelaars, mijn twee hoogteroeren en mijn richtingsroer worden op deze manier van stroom voorzien zonder de print van de ontvanger te belasten. Simpel maar doeltreffend.

servo advies:
7.5 kg voor rol (4x)
10 kg per hoogteroer (2x)
15 Kg voor richting (1x)
gasservo 1x

In totaal 8 dus, 9 servo's is niet nodig. Waarschijnlijk heb je 2x op richting in gedachten. Niet doen, zwaar, lastig met inbouwen (relatief gezien) en de kracht heb je niet nodig. Ik gebruik b.v. een 8811, is in jouw geval ook zat. Dan hoef je ook niet aan de 108 euro voor een titanium gear 25 KG Hitec :) (wel mooi dat weet ik ook wel.....)

Groetjes en succes

Mark

Laatst bewerkt:
idd even telfoutje, 8servo's dus...
ik heb niet echt hitec in gedachten ... en qua gewicht draaien ze allemaal rond de 60gram, en als ik 15kilo neem heb ik die voor andere modellen ook al dusja...

en die graupner schakelaar of de powerbox sensor, tja zie ik wel, ik wil alleszins op lipo gaan.

zowiso is het allemaal wat cheaper qua budget, ( las daarjuist het yak draadje:p) maar het is mn 2de jaar werken, en heb nog een appartementje dat ik huur en centjes sparen voor huis en dergerlijke dus kan en wil ik niet van de dure dingen erin steken, en ook bij ons op de club vliegt niemand wedstrijd ofzo... bij ons hebben ze enkel nog maar van powerbox en emcotec "gehoord"
hij moet goed vliegen voor schappelijke prijs, genoeg power, en stil genoeg en veel fun verzekeren... ook op het oog op een 2m20 zit ik dan met alles goed en safe denk ik:)

Laatst bewerkt:
even wat minder nieuws. de mvvs die ik dit weekend ging ophalen en die hij dus gereserveert had voor mij enzo (blablabla..) heeft hij dus nu toch verkocht aan iemand anders!! joy!!
spijtige zaak, maar positief zien, kheb de DL50nog dus die moet ook wel voldoende zijn... nu ik toch een tunnel in mn hoofd zitten heb(nog niet in de romp) zat ik te denken van een tuned pipe te gebruiken voor eventueel wat meer extra vermogen... of zou ik dit niet doen?? ook qua zwaartepunt kom ik dan mss in de problemen...

ik heb bij KS en BMB van die pipes gezien, die van KS zijn toch wat lichter, en zij verkopen ook een totaalpakket van pijp+bocht+klemmetjes passend op de DA(is zelfde maat als de DL

dus mss de motor paar cm vooruit plaatsen en een tuned pipe,of zou dit onnodig zijn.?
groeten iedereen, zodra ik het kan bestel ik de uitlaat en aanhangsels. en binnen 2weken na de examens, vollebak inbouwen(zouden de servo's er ook moeten zijn.

greeetz...

toch nog wat positiefs... de cockpitmal is voor de helft al opgebouwd... volgende week de andere helft en dan... dan beginnen schuren op de mal:)

greetz

Back