pitts model 12

naar aanleiding van dit draadje van vorig jaar.pitts-python
die ik gesloten heb en niet meer kan openen...:p even een nieuwtje geopend.
Ik heb hem dit weekend bij mijn ouders vanonder het stof gehaald, en ga er toch mee vliegen( zijn broer de bulldog vliegt momenteel op de club,dus het kriebelt terug)
P1020389.JPG

soit zelfde probleem.ivm geen netstroom op de club.
momenteel staat hij op electro

80amp esc 60gram
15amp ubec 35gram
1000mah lipo ontvanger 80gram
sk 5065-380kv motor 430gram
6cell 4000mah 705gram

dit samen is goed voor een 1300gram aan powersetup....

2 mogelijkheden, ofwel koop ik enkele 6cell lipo's bij + een zwaardere lader
ofwel electro eraf en methanol of benzine erop....

os 91/os95/os140/DLE20???

enige suggesties???

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de electro setup al hebt waarom dan brandstof, een lader op 12v zo kun je aan je auto laden en een extra lipo nemen. Mooi kistje btw.

verzet het dan waar je het wil...?naar algemeen dan? want het is een vraag, of electro vliegen, of mss brandstofvliegen...

als ik het hier zet kan ik van beide reactie krijgen, zowel brandstof als electro,... dit was mijn bedoeling toch

oke, electro zal het zijn dan( voor zaterdag toch zeker)

we zien dan wel wat de vliegprestaties zijn...
het is wel de eerste keer dat ik meer dan 4cellen gebruik dus hier wat "BOUW"foto's:p

P1040327.JPG

plaats ubec 15amps met lipo 2cell 1000mah voor servo's.(schakelaar moet ik buitenom nog monteren

P1040329.JPG

motorplaatsing( met de jammerlijke kleine breukjes, van het laten vallen van de kap van den trap:p)

P1040331.JPG

hier zit ik met ene klein probleempje. zo is de regelaarplaats nu bepaald. ik heb deze daar gelegd om geen stroomkabels te moeten verlengen( en dan nog zijn ze redelijk kort)

daarna even gedacht over de luchtstroom optimaal te bepalen.

eerste stap:
P1040336.JPG

2x luchthappers zodat de lucht door de motorbox moet via de esc en de accu

2de stap later bedacht:
P1040333.JPG

conus 3mm depron in de motorkap zodat de luchtstroom via motor moet:

P1040334.JPG

(hier nog geen eerste happers te zien)

P1040335.JPG

wat denken jullie, zou dit genoeg zijn om de esc te koelen of moet ik die op een andere plaats zien te leggen?

gewicht van de pitts zonder lipo is een kleine 3020gram.

met lipo erbij een kleine 3750gram ongeveer( ik kan nog 100gram besparen op de accu, en nog meer op ubec en lipoke maar die laat ik voorlopig zitten)

Ik heb ook in alle bevestigingspunten van de bovenvleugel m3draad getapt, zodat ik niet met m2 moertjes en boutjes zit te foefelen, maar sneller kan monteren en demonteren( geen foto van)

vleugelopp *2 doen he
clublid vliegt met een pitts bulldog zelfde span 4,8kg...dus denk ik dat 3,7 zeker wel goed zit

Ik heb dezelfde motor/regelaar combo ook op 6s gebruikt op een .40 funtana.
Ik had er zo nu en dan last van dat wanneer de motor even helemaal stilstond en vervolgens weer ging draaien, deze of stil bleef staan of ging hakkelen.

Nadat ik de regelaar vervangen had waren alle problemen weg (en ja, ik heb echt alle denkbare settings van die brain 80 geprobeerd ;) ).
Nou is dit volgens mij een vrij beproefde combinatie en zal ik net pech hebben gehad, maar altijd iets om goed op te letten :yes:

Vette kist trouwens! :D

ik heb de regelaar een paar weken geleden getest op een skyfun (wel op 4cellen en een speedmotorke) maar dat ging goed...

hopelijk kom ik dat niet tegen op de pitts...

tis vaak als je gas geeft, dan dicht en als die bijna stilstaat weer meteen ff volgas. dan blijft ie soms even hakken...

Ik heb hem uiteindelijk geruild met de Align regelaar van m'n Trex 600, nooit meer een probleem gehad,
en veeeel fellere throttle response (zo fel dat tie bij de eerste test bijna m'n huiskamer doorknalde :p)

oh das een goeie tip :p
ik heb nu 2 setups maar maar 1 regelaar :p mischien dat ik dan ook zo'n regelaar voor mn sukhoi dadelijk erbij haal :D

Back