Pitts Special schaal 1 op 3

Ik heb in het verre verleden zo'n 20 tot 25 jaar geleden en geweldig schaalmodel van een Pitts gekocht, hij had een polyester romp en diende verder dus compleet gebouwd te worden hij was geschikt voor Quadra tot zo,n 35CC en kwam voor zover ik weet uit Engeland vandaan

Ik zou dit model graag weer gaan bouwen weet iemand misschiebn welke leverancier dit was??

Peter

Beste Peter,

Waarschijnlijk bedoel je een 1/3 schaal Byron Originals Pitts, 68" wingspan

Byron Originals Pitts 1?3 Scale Pitts Special ARF - RC Groups

Qo38856.jpg

Vr. groet,
Ram6

Hoi Max,

Peter heeft het over een polyester romp en de Pitts van Tony Clark is houtbouw.
De Byron Originals Pitts is een oudje en volgens mij worden ze niet meer geleverd.
Dit is een link naar de huidige company: http://www.byronfuels.com/pages/about_us.html
Misschien dat je er via internet nog enkele kan vinden (als in mijn eerdere posting).

Groeten, Ram6

edit: hier lijken ze een kopie van de Byron Pitts te verkopen, alleen heeft ze hier waarschijnlijk kunststof vleugels en is ze "out of stock":
http://www.ironbaymodelcompany.com/index_files/SportandAerobatic.htm

Laatst bewerkt:
hoi Peter

De Byron pitts heeft een schuimromp ik heb er een gehad in een ver verleden

Topp-Rippin in duitsland heeft een 1/3 pitts met epoxy romp.
Ik heb zelf wel een mal van dit formaat alleen ben zelf niet meer aktief in de kunsstofverwerking.

m.vr.gr. Michel

Als het werkelijk een Byron was, dan zou ik dat niemand meer aanbevelen, die dingen zijn lood- en loodzwaar. Een clubgenoot van me heeft een sukhoi van 2 meter van Byron, heeft niets te zwaar gedaan eraan, dat ding weegt bijna 10kg en vliegt als een baksteen.....

ik zou voor de Pitts van Tony clarck gaan ,omdat ik deze zelf ook heb ,hij vliegt zeer goed ,en de mijne weegt 8,5 kilo vloog hem met een zenoha 62 en nu met DA 50 echt een hele stevige kist ,en makkelijkt te bouwen ,je moet wel bouw ervaring hebben anders wordt het niks .
De kits van flugwerf bredel zijn alles behalve perfect er moet vaak veel aan versleutelt worden wil je het kloppent krijgen ,
ik zou zeggen kies voor de toni clarck

je kan ook een tekening kopen van TC of iemand een kopietje vragen

Laatst bewerkt:
Ok dank jullie allemaal voor de reacties ik denk dat ik voor de tony Clark ga, nu nog ff op zoek naar de tekeningen en de bouwbeschrijving
Ga maar eens een verzoek indienen

hallo iedereen,

ik hoor hier dat ik voor de pitts van tc moet gaan, maar ik ben 13 jaar en heb dus niet zo veel geld te besteden. weet iemand nog een iets goedkopere of een 2e hands??

max

Ik denk dat als je een tekening hebt ,een kopietje ,gratis ,en het hele ding staat in elkaar je toch dik over de 700 euro zult gaan ,want dit soort kisten kosten eenmaal veel geld ,anders gewoon wat kleiners gaan vliegen
is niks mee ,zelfs 2e hands kom je zoiets niet voor bijna niks tegen ,
of je vader lief aan kijken ,hij zal rond deze tijd wel zijn vakantie geld en zijn belasting geld hebben terug gekregen ,het juiste moment zou ik zegge

Ik denk dat als je een tekening hebt ,een kopietje ,gratis ,en het hele ding staat in elkaar je toch dik over de 700 euro zult gaan ,want dit soort kisten kosten eenmaal veel geld ,anders gewoon wat kleiners gaan vliegen
is niks mee ,zelfs 2e hands kom je zoiets niet voor bijna niks tegen ,
of je vader lief aan kijken ,hij zal rond deze tijd wel zijn vakantie geld en zijn belasting geld hebben terug gekregen ,het juiste moment zou ik zegge

Alleen al aan servo's zou ik voor zo'n kist bijna 700 euro uitgeven. Dan heb je nog geen hout, motor, uitlaat, prop, folie, lak, lijm, etc, etc.

ik denk ook wel voordat hij klaar is over de 700,- is maar om dat alleen al over te hebben voor een bouwdoos vind ik toch wel erg veel. maar die pitts van Topp-Rippin vind ik ook wel wat dus ik zal maar eens kijken.
tips zijn altijd welkom.

max

ik vlieg al vanaf mijn 9e dus ervaring genoeg, en bouwen tot nu toe alleen nog depron modellen(wel full body) maar mijn vader vliegt ook al en heeft vroeger ook veel vliegtuigen gebouwd dus die kan mij ook helpen.

max

Ik denk dat de Pitts toch 3 nummers te hoog voor je is .

Dit vereist veel bouw ervaring met verschillende werkstoffen .

Ook het prijskaartje ligt ver boven de 1000 € om hem vliegend te krijgen .

En vlieg ervaring met benzin modellen is ook een pre.

Mvg Johan

Back