Pitts Special - voor beginners - na 5 seconden al gecrasht.

• Topicstarter Topicstarter blueshield11
  • Startdatum Startdatum
blueshield11 zei:
... Maar ik voel me toch wel verplicht ten opzichte van mijn zoon om hem iets anders te geven...
Lidmaatschap van een vliegclub wellicht ???

Even deze pagina's uitprinten en ermee naar 2Brothers gaan. Ik was stomverbaasd dat jullie daar genoemd toestel aanbevolen kregen, 2Brothers staat heel goed aangeschreven. Enfin, hoor en wederhoor, Peter zal zich wel melden in deze discussie.

Ik ben blij met alle adviezen.

Ik zal deze pagina's dan ook uitprinten.

Misschien is het mogelijk dat ik het toestel inlever en er een easystar en een auto ga kopen (met bijbetaling).

Dan heeft mijn zoon iets om vlakbij huis mee te rijden en met de easy star kunnen we dan naar een vliegclub in de buurt.

Ik hoop dat alles toch nog goed zal komen.

Jammer dat ik er niet eerder aan gedacht heb om zo'n forum als dit te bezoeken, maar ja, dat is achteraf.

Ik laat wel weten hoe het verder gaat (voor de geïnteresseerden).

volgens mij had ik hier gelezen wat een easystar kost, maar ik kan het niet vinden.

wat kost een easy star (compleet) ?

Graag worden wij op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen :)

En natuurlijk van de eerste vluchten van uw zoon :wink:

Grt,
Berto.

prijs valt een beetje tegen eigenlijk, 235.

er staat op de hierbovengenoemde site ook een piper en een cessna. beide beginnersvliegtuig staat erbij. Evenals de Falc en de Jamara Air

is dat wat ?

tjaa.... ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de falc en de jamara air zou ik zoiezo niet nemen.
mischien de cessna's. kan je niet gewoon een easystar kopen, en dan de electronica overzetten, want ik zou niet 2 hobby's tegelijkertijd beginnen!!

http://www.modellbauversand.de/video/html/jamara_cessna_182_.html

klik even op het plaatje voor het filmpje van de cessna.

ziet er daar leuk uit, maar of het echt vliegt?? wie weet.

als je trouwens naar deze link gaat, zijn er nog meer video's van jamara producten.

http://www.modellbauversand.de/video/

?? Heeft 1 van die stage-broekies U dat aangesmeerd?!

De eigenaar Peter (powerpete op dit forum) is zelf een ervaren modelvlieger en weet heel goed dat een dubbeldekker geen beginnerskist is.

Spreek die kleinere kale er maar eens op aan.

Hallo allemaal,

Even een stukje uitleg, de Jamara Pitts special is een vliegtuigje uit de Toys serie, en ondanks dat het een 2 dekker is is het een vriendelijk vliegend kistje wat onder begeleiding zeer geschikt is voor een beginnend vlieger, Onze jongste bediende ( 15 jaar) vliegt al een jaar met veel plezier met het kistje en kon zelf ternauwernood vliegen toen hij met dit vliegtuigje begon...

Wat is nu het probleem, de teleurgestelde mevrouw die dit draadje deze morgen heeft gestart, verwachtte dat een beginnersvliegtuig zichzelf kan vliegen, maar zoals jullie weten doet geen één vliegtuig dat, je zult op een gegeven moment moeten sturen, waarschijnlijk overtrokken, en op de neus terecht gekomen, asje krom, dus schade......
Jammer dat het zo is gebeurd, kunnen we ook niets aan doen, en wordt ook echt goed opgelost, desnoods gaan we met de mevrouw en de jongeman vliegen om te laten zien dat het kistje in kwestie wel goed vliegt.

En onze weekendhulpen zijn zelf ervaren modelbouwers, de oudste werkt al 5 jaar bij ons en de jongste modelbouwt al 6 jaar aan van alles en nog wat...... en als ze het niet weten hebben zij de uitdrukkelijke opdracht om er een van ons bij te halen zodat de klant met het juiste artikel de deur uitgaat....

Zeer zeker zijn er veel betere beginnersmodellen, maar die zitten allemaal boven de grens van het wettelijk toegestane gewicht, Bijv. de voorgestelde Easystar is een heel leuk kistje maar wel een stuk duurder, en zwaarder.... Er moet dus bij een club gevlogen worden waar ook niet iedereen de tijd voor een beginner heeft..

enne ik dacht dat de winkelbesprekingen niet meer gedaan werden ???

Groetjes...................Peet.............................8)

Hihi, ik vond et inderdaad al knap dat dit draadje zo lang open blijft. :P Maar gelukkig hebben jullie et beste voor met de klant. Succes ermee.

Is die easystar dan echt zo zwaar met zn kleine motortje, kleine accu en foam romp?

Zoals iedereen hier al zegt; Een Pitts Special is geen beginnerskist, maar kan wellicht ingevlogen, al dan niet voorgevlogen worden bij een lokale modelvliegvereniging. Ikzelf vlieg bij Modelvliegsport Vereniging Almere, misschien eens de moeite om daar langs te komen op een zondag. Bedenk wel dat het onmogelijk is om met de Pitts te leren vliegen. Dat zal dus niet gaan, helaas.

Als je zoontje écht wil leren vliegen zou ik voor een wat serieuzere beginnersset gaan. Onder het subforum 'Beginners' is hier veel over te vinden. Met name de laatste, meest recente, topics zijn prima om de nodige ervaring op te doen. Kost allemaal wat meer, maar dan kun je op een serieuze manier van start...

ik weet niet wat het laatste inhoudt "geen winkelbesprekeingen" , maar ik heb heb het op dit forum gezet, omdat ik me geen raad wist, zonder een naam van een winkel te noemen. Later werd dit gevraagd en heb ik dit ook gegeven. En dan komen er positieve berichten over de winkel.
Maar ook veel reacties dat de Pitts Special zeker geen beginnerskist is.
Dus wat moet ik dan ????

maar het lijlkt mij beter om de eigenaar van de winkel "powerpete" een privé boodschap te sturen, want dat kan ook heb ik begrepen. Ten minste als dat geen probleem is.

En ik hoop op een goede oplossing.

Later meer.

We hebben ooit een subforum gehad dat 'Winkelbesprekingen' heette. Hier werden diverse winkels besproken, nationaal maar ook internationaal. Dit had dikwijls tot gevolg dat er flink over en weer met modder gegooid werd. Winkels werden zwart gemaakt omdat men toch eerder een negatieve ervaring plaatst. Mede doordat winkels in een slecht daglicht kwamen te staan is besloten het desbetreffende subforum te verwijderen. Houdt dus ook in dat er geen topics worden toegestaan waarin winkels volledig worden afgekraakt. Daar is nu echter geen sprake van. Oké, de ervaring kan positiever. Zonder meer. Maar het topic heeft nog steeds als doel een beginner te helpen die met iets verkeerds de winkel uit gelopen is.

Dus dat wordt bedoeld met winkelbesprekingen.

Nu, dat was niet mijn bedoeling.
En de winkel heeft een goede naam, zo blijkt uit de reacties.
Alleen jammer dat het bij mij niet helemaal is gelopen zoals het moest denk ik.

ik stel voor dat je langs de winkel gaat en persoonlijk dit afhandelt, ik vind niet dat een winkelier verplicht is om text en uitleg te geven over zaken hier op het forum.

peet zijn shop heeft een goede reputatie, en ik weet zeker dat hij dat ook zou houd door de zaken goed op te lossen.

verder kan ik ook een beeld vorman van zijn visie, als er beginner op de doos staat kunnen mensen daar een heel bizar beeld van hebben dat het allemaal vanzelf vliegt en niet crasht.
helaas is de waarheid niet eens in de buurt, modelvliegen is en blijft een truukje wat je niet ineens leert.

ps troost je, met een helicopter had je die 5 seconden niet eens volgemaakt :D

flying jesse zei:
compleet met besturing, kost hij 235 euro bij www.zwaluwmodelbouw.com

bij complete set-->vliegtuigen-->electro en daar staat hij onder, mischien kan je die pitts houden, maar de electronica overzetten, het is geloof ik ook een 3 kanaals zender.

Beetje duur bij de zwaluw.
Bij W&W (pakumbeet 20 km verderop, net over de grens) kost dezelfde Easystar-set €189,-

Suc6 met het vliegen

vraag..

hoeveel mensen hier kennen het bewuste kistje
en hebben er mee gevlogen

bij mijn vliegclub heeft ook iemand zo'n ding

en hoewel het een pitts look heeft
is het heel goed te vliegen, met begeleiding

Back