Plaatjes en reacties Watervliegen Oss

De teller staat momenteel op 10 dus jullie gaan voor de groepskorting ;-)

Ziet er allemaal pico bello uit! :P

Ik heb dus weer wel wat gemist. :(

Nou ja, binnenkort nieuwe rondes, nieuwe kansen. :)

Voorlopig houd ik de blik strak gericht op 2/3 juni.

jan.

Je staat erbij Ton :-)

En de foto`s vanaf 22 zijn toegevoegd:
[web:b33656e896]http://www.bosmodelair-productions.nl/demofoto/Watervliegmeeting/watervliegmeeting.htm[/web:b33656e896]

Berto,

Zo dan Super man:thumbsup: pure actie foto's van de Wave, staan neem ik aan ook op de CD.

Nog een verzoekje, kon ze niet downloaden en of linken naar het bouwverslag van de Wave, zou jij ze erbij willen zetten.

Ton

Hee Pieter,

Yep, DVD ontvangen ben ook al bezig geweest met omzetten etc.
Hoop kleine stukjes film, dus redelijk wat knip en plak werk maar langzamerhand komen we er wel.
Hij wil vooralsnog niet alle stukjes film converteren :?

Nu die van jouw nog even en ik had wat filmpjes gekregen van Gerard die ook nog even bewerkt gaan worden.

Het gefilmde van ons is "klaar" iets van 34 min film :-)

Verder ga ik alle foto`s die van de meeting geplaatst zijn even downloaden en ook op de DVD bakken.

Er wordt dus hard aan gewerkt maar kost redelijk veel tijd, volgende week ben ik een weekje weg maar daarna hoop ik snel de DVD`s te branden en te verzenden naar iederen.

Oproep:

Ik heb alle mij bekende watervliegers(aanwezig in Oss) een email gestuurd met het voorstel een adressenbestand aan te maken voor een soort nieuwsbrief. Inmiddels staan daar zo'n 15 man op.
Heb je die niet ontvangen, stuur dan een PMetje met je emailadres erin, dan zet ik je erop.

Berto zei:
Hee Pieter,

Yep, DVD ontvangen ben ook al bezig geweest met omzetten etc.
Hoop kleine stukjes film, dus redelijk wat knip en plak werk maar langzamerhand komen we er wel.
Hij wil vooralsnog niet alle stukjes film converteren :?

Nu die van jouw nog even en ik had wat filmpjes gekregen van Gerard die ook nog even bewerkt gaan worden.

Het gefilmde van ons is "klaar" iets van 34 min film :-)

Verder ga ik alle foto`s die van de meeting geplaatst zijn even downloaden en ook op de DVD bakken.

Er wordt dus hard aan gewerkt maar kost redelijk veel tijd, volgende week ben ik een weekje weg maar daarna hoop ik snel de DVD`s te branden en te verzenden naar iederen.

tja was voor mij ook de eerste keer dat ik de camera echt gebruikt heb.
Veel starts en landingen gefilmd......
ach ja we zullen het wel leren anders mijn vader maar eens vragen met zijn filmclub..

In orde gaat het helemaal komen :yes:

Met sommige stukjes heeft de computer meer moeite, ook met het inkorten, verlengen en overgangen ertussen merk ik dat de computer langzamer werkt (meer moet denken dus ;-) ) dan met de gewone mpeg films.

Ook wil het programma nog wel eens vastslaan dus vaak saven heb ik nu wel geleerd :lol:

De starts en de landingen zijn vaak het spannendst/leukst om te zien, dat zal je bij onze film ook wel voorbij zien komen.
Verder in de lucht is het natuurlijk maar "gewoon een beetje vliegen" :-)

Maar het gaat een leuke dvd worden met als jullie ernaar terug zullen kijken weer herrinerd worden aan die mooie April dag in Oss :D

Het is misschien een beetje laat met deze opmerking maar wat ik mis is een groepsfoto van alle vliegers die op die dag aanwezig waren.Misschien een suggestie voor de volgende watervliegmeeting(dit jaar?ja toch).Verder zijn alle foto's en van wat er gefilmt is toppie.

Zo weer effe een tussendoor projectje vlieggereed gemaakt voor de aanstaande water gevlieg meeting.
Calmatotje trainer electrisch uitgevoerd.
Gewicht is op 2643 gram uitgekomen vliegklaar met drijver's en vliegaccu.
Motor is een Graupner kompakt 390 met een 40 amp regelaar, accu een 4S 3200mah, trekt een graupner CAM 11X8 E prop behoorlijk rond. Standard servo's gebruikt en een aparte ontvanger accu AA 4,8V.
Roeren (vlieg en vaar) uiteraard closed loop uitgevoerd, misschien wat overdone maar absoluut speling vrij, direct en zo licht mogelijk.

Calmato%20met%20drijver_s%20003.jpg

Calmato%20met%20drijver_s%20002.jpg

Voor de oplettende kijker, ja inderdaad de step zit ruim 2 centimeter VOOR het zwaartepunt, mijn ervaring is dat de kist dan zeer stabiel en rechtuit planeerd en makkelijk kan roteren.
Ook de motor staat 2 graden UP gemonteerd, werkt ook beter dan normaal met wielen op 2 graden DOWN. (dit is inmiddels mijn 9e waterkistje).(en ook nog een heli mosquitotje op drijver's gehad).

Calmato%20met%20drijver_s%20001.jpg

Calmato%20met%20drijver_s%20004.jpg

Nu ook nog effe drijver's maken onder de P47D Thunderbolt en met de PBY verder.

Grtz Ger Kovacs.

Met deze opstelling gaat denk ik de theorie uitleg hoe en waar drijvers te plaatsen onder een vliegtuig een beetje de mist in(of heb ik het verkeerd).De step is toch zo'n beetje het scharnierpunt om het vliegtuig netjes uit het water te liften?

@Hannesie.

Ja wat zal ik zeggen? ik klooi wat, probeer wat uit, verbeter hier en daar wat, probeer weer wat, tot het naar tevredenheid is :wink: eigenlijk totdat het goed genoeg is naar m'n zin :)
Dus de zuivere theorie is eigenlijk niet aan mij besteed, ben niet zo'n hoogvlieger, wat de theorie betreft dan.
Ik hoor het wel met plezier aan hoor :wink: al die hoogdravende theorieën, maar heb toch vaak meer succes met mijn (eigenwijze) vertouwde manier (trail en error).

Houdt het maar op eigenwijsheid :wink:

Grtz Ger.

Hee Ger,

ziet er goed uit :thumbsup:

Hoop dat je deze wel wat langer droog houdt dan de onze ;-)

Kan geen kwaad, staat helemaal in de G4 (glitsa). 8) PS als het nog drukker wordt dan laatst, dan gaat deze kist waarschijnlijk ook wel effe koppie onder tijdens het landen :?
Eind van de week zitten de drijver's ook onder de P47D, heb hem al in de leerling zender staan, kan je hier ook mee vliegen :wink:

Ger.

Back