Hoi Herbert,
Op de kalender waarvan Kevin al de link heeft gegeven (bedankt Kevin!) kun je zien wanneer er wedstrijden zijn op Garderen. In ieder geval de vanuit Condor in Zwolle georganiseerde wedstrijden worden daar gevlogen, 26 mei geloof ik weer. Ik weet niet of ik er dan zelf ben, mogelijk ben ik dan in Engeland voor de vrije vlucht nationals. Op andere momenten kan het heel goed zijn dat er in het weekend door afzonderlijke mensen gevlogen wordt om te trainen of kisten af te stellen. Hou er wel rekening mee dat de nadruk zwaar zal liggen op wakefield. Aan sportvliegen wordt helaas meestal weinig gedaan. Op de Condor-cup op 26 mei kan echter met élk rubber- of zweefmodel gevlogen worden, dus dan zie je misschien nog wat diversiteit. Henk van Hoorn van Condor heeft gewoonlijk wel een leuke oldtimer rubberkist bij zich. Vorig jaar (of het jaar daarvoor, dat weet ik niet helemaal zeker meer) heb ik veel lol gehad met mijn KK Senator, en Henk de Jong was aanwezig met een A1 (Aiglet) en een chuck en heeft nog een 3e prijs gehaald in zijn klasse. Niet gek voor een LB'er. Je mag op de wedstrijd vliegen als je een wedstrijdlicentie van de KNVvL hebt. Als je buiten wedstrijden op Garderen wilt vliegen kun je lid worden van Condor, dan mag je daar het hele jaar vliegen, MAAR, helaas NIET met verbrandingsmotoren, dus sportmodellen met dieseltjes mag daar niet (misschien dat we dat in de toekomst ooit klaar krijgen), dus alleen zweef, rubber of electroaandrijving.
Ik heb wat stukken geschreven over beginnen met sportvliegen met rubbermodellen en VV sportmodellen met kleine verbrandingsmotoren. Ik zal je die toesturen.