Plaatjes vanaf de ONDERwaterkant.

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 13 feb 2006.

  1. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    @Pjoeter :oops:
    Ik denk als dat er hier iets goed fout ga. :evil:
    Ik kan er af en toe ook geen wijs uit wie wat naar wie stuurd :?:
    Maar de humer licht op straat en ik denk als dat ze er allemaal overheen springen :D :D
     
  2. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    En zo is het maar net :wink:
     
  3. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    In een zwembad kun je mooi springen met je boot

    [​IMG]
    eerst flink snelheid maken

    [​IMG]
    als je onderwater bent op 5 meter diepte op volle snelheid bovenkomen

    [​IMG]
    dan krijg je dit bij het neervallen
    dat lukt niet met iedere boot

    [​IMG]
    de 206 doet bovenstaande dus niet
     
  4. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    @ Hein:

    Toppie foto's!!! Vooral die Skipjack 'noodsprong' 8O 8O!

    Jos
     
  5. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Jos ,
    ik heb foto's genoeg van boten.
    Maar geen die onderwater gemaakt zijn.
    de laatste jaren zijn de ondewater kamera's pas op aan het komen.

    Ik moet je toch ook een compliment geven over de bouw van de Laffayte die Harrie nu heeft.
    Ik was vanmiddag even bij hem thuis.
    Die is top gebouwd van binnen.
    :idea: :idea: :idea:
    Zo zijn mijn boten van binnen niet.
    Van buiten ziet hij ook goed uit maar het model is mijn favoriet niet.
    Maar van binnen . .
    :idea: :idea:
    Echt mooi gebouwd.

    Hein
     
  6. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    ja, springen met de skipjack gaat erg goed....

    'mijn'zwembad is niet maar 2 meter diep dus zo hoog springen zit er niet in....

    De orca spring vanaf 2 meter wel goed uit het water..

    Zijn die onderwaterfoto's trouwens genomen met een waterdichtecamera of met zo'n waterdichtzakje waarin je de camera stoppen kan ??

    Groet, jeroen
     
  7. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    @Jeroen:

    Foto's uit mijn posting zijn vanuit een observatiekelder met raampjes...

    Jos
     
  8. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hee Jos en de rest,

    Ik begin wel haast te krijgen om mijn boot af te krijgen, want varen in zo'n bad wil iedereen wel. Ik kom dan wel uit brabant maar voor zo'n bad wil ik wel een stukje rijden. :banana:
     
  9. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Als klap op de vuurpijl nog wat toevoegen:

    BEWEGENDE plaatjes vanaf de onderwaterkant:

    Het zijn wmv opnames van om en nabij de 25Mb, dus om ze een beetje soepel te laten lopen eerst even helemaal laten 'bufferen'. Via de knoppen onder het videoscherm kan je trouwens ook naar 'bijna-full-screen modus'.

    Jos
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  10. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Jos,

    Erg leuke filmpjes, moeten we misschien proberen deze ook op onze (duikboot vaargroep) website te krijgen?


    Groetjes:

    Mathijs
     
  11. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi allemaal

    Leuk Jos dat we nu ook zelfs filmpjes kunnen laten zien en die tekst er bij is ook wel handig.

    Toch steeds weer leuk als je het weer terug ziet dat gestoei in het zwembad ,en inderdaad diepte inschatten is zeg maar een uitdaging. :lol: :lol:

    Groeten,

    Jan
     
  12. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Jos,

    Mooie filmpjes zeg! Je hoort ook bijna de 206 z'n buikje schuren ..... :? Van dat diepteschatten kan ik meepraten, en de duikers van de duikvereniging die toen ook in het water waren ook wel denk ik. Een walrus op volle snelheid recht op je af ... :oops:

    Op de vaargroep-site plaatsen moet denk ik ook kunnen. In ieder geval als link die men aan kan klikken waarna ze gedownload worden. Misschien is iets minder dan die 25 MB dan wel aan te raden, even wat knippen en plakken aan jou kant?.
     
  13. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    In voorbereiding op het zwembadvaren in Heerenveen ben ik samen met Ron wezen varen in de Kralingse plas (Rotterdam).

    Het was een leerzame ervaring. Ten meer daar dit de eerste keer is dat mijn Engeltje (U177) met buitenwater in contact was. Zelf had ik wat problemen met mijn vaarregelaar (Robbe) welke afsloeg. Dit kan volgens mij twee oorzaken hebben:

    * Thermische veiligheid springt aan (wellicht doordat de assen te veel wrijving hebben)
    * Accu is bijna leeg waardoor de vaarregelaar zichzelf uitschakeld.


    Misschien heeft er nog iemand ervaring met de Robbe regelaar en herkent hij dit fenomeen.


    Onderstaand de een paar foto's:

    [​IMG]
    U177 met U49 in de achtergrond.

    [​IMG]
    Gebroedelijk langs elkaar.

    [​IMG]
    U47 duikt op.

    [​IMG]
    Stevige wind zorgt voor flink wat slagzij.

    [​IMG]
    Nee dit is geen fragment uit "Das Boot"


    Groetjes:

    Mathijs
     
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Mathijs,

    Altijd spannend, je model voor de eerste keer in open water, gefeliciteerd! :thumbsup:

    Maar jij hebt tenminste open water. Hier in Lelystad liggen er her en der nog plakken ijs, met name mijn tuinvijver kan zo op voor een mini-Elfstedentocht. En ik moet de U 2540 nog wat fine-tunen wat de trim aangaat. Ik denk dat dat dan wel in Heerenveen gaat gebeuren, lekker warm en helder water.... :wink:

    Wat is het voor Robbe regelaar? Als de regelaar zeg maar meteen afslaat zit het waarschijnlijk niet in de thermische beveiliging, die moet toch wat tijd hebben om warm te worden. En te lage accuspanning kan het ook doen, de ene regelaar schakelt dan abrupt de motor uit, de andere regelt het zaakje geleidelijk terug.
     
  15. Rene Witteman

    Rene Witteman

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Utrechtse Heuvelrug
    Beste Mathijs,
    Als je een Rokraft 120 hebt en deze heeft een te lage voedingsspanning voor de motoren dan schakeld hij geregeld uit.
    Als je volgas vaart en hij schakeld vrij snel daarna uit dan is de spanning te laag.
    Als je de gas-knuppel weer (reset) in het midden zet en weer gas geeft dan doet hij het weer heel even, middels dit systeem kun je nog net naar de kant komen om de accu te verwisselen.

    mvg Rene

    p.s. als je half gas vaart of minder dan blijft hij nog wel even doorvaren.
     
  16. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik heb een Rokraft 100mp en zit net de handleiding te lezen. Deze heeft inderdaad een "low votage switch off" functie. Het gedrag is overigens precies zoals Rene beschrijft. Conclusie is dus dat ik mijn accu's moet laden :oops:

    M.v.g. Mathijs
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    hoi mathijs & Ron.

    Gave foto's, het voordeel van een duikboot komt nu echt boven water. je kan onder alle weersomstandigheden varen, weer of geen weer.

    de regelaar van Robbe heb ik ook en ook ik had hier problemen mee. Het BEC systeem heb ik uitgeschakeld en ik heb er een losse BEC systeem bij gezet. En de problemen zijn nu dus over.

    Groetjes Douglas
     
  18. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Douglas,

    De modellen waren welliswaar op koud en nat weer berekend, maar voor de kapiteins was het geen pretje!! Hopelijk hebben we in Heerenveen beter weer :lol:

    Overigens is het probleem met de vaartregelaar geen BEC probleem want mijn servo's blijven gewoon werken. Het is precies zoals Rene zegt, bij een lege accu stoppen de motoren. Als je de motoren in z'n achteruit plaatst kan je weer heel even vooruit varen. Bij een lege accu wordt je dus gewaarschuwd en kan je nog terug naar de kant komen.


    Groetjes:

    Mathijs
     
  19. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Dat lijkt mij beter dan een nat pak :wink:
    Het water is nog knap koud :|
     
  20. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Mathijs,

    Douglas kan best eens gelijk hebben. De regelaar sluit de stroom naar de motor af als er te weinig spanning uit de BEC overblijft. Door deze niet te gebruiken zou je best eens het probleem kunnen omzeilen, de regelaar krijgt dan gewoon geen seintje dat de uitgangsspanning, en dus de accuspanning, te laag is geworden. Nu ik er over nadenk, ik heb ook een Rokraft 100 in gebruik, en vond de reacties al vreemd dat die last van dat afschakelen zou hebben. Bij mij regelt hij namelijk normaal door totdat de accu echt leeg is... 8O.... en ik heb ook de BEC niet in gebruik! Je kunt het in ieder geval testen met een losse ontvangeraccu, en dan de pluspool in het stekkertje naar de ontvanger even loswippen. (van de regelaar)
     

Deel Deze Pagina