Plaatjes vanaf de ONDERwaterkant.

@Pjoeter :oops:
Ik denk als dat er hier iets goed fout ga. :evil:
Ik kan er af en toe ook geen wijs uit wie wat naar wie stuurd :?:
Maar de humer licht op straat en ik denk als dat ze er allemaal overheen springen :D :D
 
In een zwembad kun je mooi springen met je boot

99777046_820158dc3b.jpg

eerst flink snelheid maken

99777044_72efcf9ec9.jpg

als je onderwater bent op 5 meter diepte op volle snelheid bovenkomen

99777045_9c3df25ee8.jpg

dan krijg je dit bij het neervallen
dat lukt niet met iedere boot

99778286_99c73167e4.jpg

de 206 doet bovenstaande dus niet
 
Jos ,
ik heb foto's genoeg van boten.
Maar geen die onderwater gemaakt zijn.
de laatste jaren zijn de ondewater kamera's pas op aan het komen.

Ik moet je toch ook een compliment geven over de bouw van de Laffayte die Harrie nu heeft.
Ik was vanmiddag even bij hem thuis.
Die is top gebouwd van binnen.
:idea: :idea: :idea:
Zo zijn mijn boten van binnen niet.
Van buiten ziet hij ook goed uit maar het model is mijn favoriet niet.
Maar van binnen . .
:idea: :idea:
Echt mooi gebouwd.

Hein
 
ja, springen met de skipjack gaat erg goed....

'mijn'zwembad is niet maar 2 meter diep dus zo hoog springen zit er niet in....

De orca spring vanaf 2 meter wel goed uit het water..

Zijn die onderwaterfoto's trouwens genomen met een waterdichtecamera of met zo'n waterdichtzakje waarin je de camera stoppen kan ??

Groet, jeroen
 
Hee Jos en de rest,

Ik begin wel haast te krijgen om mijn boot af te krijgen, want varen in zo'n bad wil iedereen wel. Ik kom dan wel uit brabant maar voor zo'n bad wil ik wel een stukje rijden. :banana:
 
Als klap op de vuurpijl nog wat toevoegen:

BEWEGENDE plaatjes vanaf de onderwaterkant:

Het zijn wmv opnames van om en nabij de 25Mb, dus om ze een beetje soepel te laten lopen eerst even helemaal laten 'bufferen'. Via de knoppen onder het videoscherm kan je trouwens ook naar 'bijna-full-screen modus'.

Jos
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jos,

Erg leuke filmpjes, moeten we misschien proberen deze ook op onze (duikboot vaargroep) website te krijgen?


Groetjes:

Mathijs
 
Hoi allemaal

Leuk Jos dat we nu ook zelfs filmpjes kunnen laten zien en die tekst er bij is ook wel handig.

Toch steeds weer leuk als je het weer terug ziet dat gestoei in het zwembad ,en inderdaad diepte inschatten is zeg maar een uitdaging. :lol: :lol:

Groeten,

Jan
 
Jos,

Mooie filmpjes zeg! Je hoort ook bijna de 206 z'n buikje schuren ..... :? Van dat diepteschatten kan ik meepraten, en de duikers van de duikvereniging die toen ook in het water waren ook wel denk ik. Een walrus op volle snelheid recht op je af ... :oops:

Op de vaargroep-site plaatsen moet denk ik ook kunnen. In ieder geval als link die men aan kan klikken waarna ze gedownload worden. Misschien is iets minder dan die 25 MB dan wel aan te raden, even wat knippen en plakken aan jou kant?.
 
In voorbereiding op het zwembadvaren in Heerenveen ben ik samen met Ron wezen varen in de Kralingse plas (Rotterdam).

Het was een leerzame ervaring. Ten meer daar dit de eerste keer is dat mijn Engeltje (U177) met buitenwater in contact was. Zelf had ik wat problemen met mijn vaarregelaar (Robbe) welke afsloeg. Dit kan volgens mij twee oorzaken hebben:

* Thermische veiligheid springt aan (wellicht doordat de assen te veel wrijving hebben)
* Accu is bijna leeg waardoor de vaarregelaar zichzelf uitschakeld.


Misschien heeft er nog iemand ervaring met de Robbe regelaar en herkent hij dit fenomeen.


Onderstaand de een paar foto's:

PICT1987.JPG

U177 met U49 in de achtergrond.

PICT1994.JPG

Gebroedelijk langs elkaar.

PICT1995.JPG

U47 duikt op.

PICT1998.JPG

Stevige wind zorgt voor flink wat slagzij.

PICT2003.JPG

Nee dit is geen fragment uit "Das Boot"


Groetjes:

Mathijs
 
Hoi Mathijs,

Altijd spannend, je model voor de eerste keer in open water, gefeliciteerd! :thumbsup:

Maar jij hebt tenminste open water. Hier in Lelystad liggen er her en der nog plakken ijs, met name mijn tuinvijver kan zo op voor een mini-Elfstedentocht. En ik moet de U 2540 nog wat fine-tunen wat de trim aangaat. Ik denk dat dat dan wel in Heerenveen gaat gebeuren, lekker warm en helder water.... :wink:

Wat is het voor Robbe regelaar? Als de regelaar zeg maar meteen afslaat zit het waarschijnlijk niet in de thermische beveiliging, die moet toch wat tijd hebben om warm te worden. En te lage accuspanning kan het ook doen, de ene regelaar schakelt dan abrupt de motor uit, de andere regelt het zaakje geleidelijk terug.
 
Beste Mathijs,
Als je een Rokraft 120 hebt en deze heeft een te lage voedingsspanning voor de motoren dan schakeld hij geregeld uit.
Als je volgas vaart en hij schakeld vrij snel daarna uit dan is de spanning te laag.
Als je de gas-knuppel weer (reset) in het midden zet en weer gas geeft dan doet hij het weer heel even, middels dit systeem kun je nog net naar de kant komen om de accu te verwisselen.

mvg Rene

p.s. als je half gas vaart of minder dan blijft hij nog wel even doorvaren.
 
Ik heb een Rokraft 100mp en zit net de handleiding te lezen. Deze heeft inderdaad een "low votage switch off" functie. Het gedrag is overigens precies zoals Rene beschrijft. Conclusie is dus dat ik mijn accu's moet laden :oops:

M.v.g. Mathijs
 
hoi mathijs & Ron.

Gave foto's, het voordeel van een duikboot komt nu echt boven water. je kan onder alle weersomstandigheden varen, weer of geen weer.

de regelaar van Robbe heb ik ook en ook ik had hier problemen mee. Het BEC systeem heb ik uitgeschakeld en ik heb er een losse BEC systeem bij gezet. En de problemen zijn nu dus over.

Groetjes Douglas
 
Douglas,

De modellen waren welliswaar op koud en nat weer berekend, maar voor de kapiteins was het geen pretje!! Hopelijk hebben we in Heerenveen beter weer :lol:

Overigens is het probleem met de vaartregelaar geen BEC probleem want mijn servo's blijven gewoon werken. Het is precies zoals Rene zegt, bij een lege accu stoppen de motoren. Als je de motoren in z'n achteruit plaatst kan je weer heel even vooruit varen. Bij een lege accu wordt je dus gewaarschuwd en kan je nog terug naar de kant komen.


Groetjes:

Mathijs
 
Dat lijkt mij beter dan een nat pak :wink:
Het water is nog knap koud :|
 
Hoi Mathijs,

Douglas kan best eens gelijk hebben. De regelaar sluit de stroom naar de motor af als er te weinig spanning uit de BEC overblijft. Door deze niet te gebruiken zou je best eens het probleem kunnen omzeilen, de regelaar krijgt dan gewoon geen seintje dat de uitgangsspanning, en dus de accuspanning, te laag is geworden. Nu ik er over nadenk, ik heb ook een Rokraft 100 in gebruik, en vond de reacties al vreemd dat die last van dat afschakelen zou hebben. Bij mij regelt hij namelijk normaal door totdat de accu echt leeg is... 8O.... en ik heb ook de BEC niet in gebruik! Je kunt het in ieder geval testen met een losse ontvangeraccu, en dan de pluspool in het stekkertje naar de ontvanger even loswippen. (van de regelaar)
 
Back
Top