Plaats hier je "Mooiste zweefvlieg filmpjes"

Ja...alleen heeftie de hoofdliggers van Raymond z'n Elefant gekopieerd denk ik.
Ik ken de 'coupe Icare'. En ze doen die naam ook een beetje eer aan. Een hoog gehalte aan lui die toch geneigd zijn wat meer dan gemiddeld risico te nemen. Dat zag/zie je ook bij bepaalde groepen delta-/parapente vliegers. Daar ligt de crash ratio toch net wat hoger dan bij regulier zweven.
Hier zie je in beide gevallen dat dit na/tijdens een looping gebeurt. Het zou mij niet verbazen dat ze toch echt te hard zijn gegaan, of te veel up (teveel G's) hebben getrokken. Zeker die eerste dook erg hard. Onze zwevers kunnen veel meer hebben dan die kisten. A. omdat die kisten relatief erg licht zijn, B. omdat in onze kisten de masse van een mens ontbreekt ....

Dirk.

Haha, het blijven gekke jongens die Denen. Een Giga Wiesel van bijna 4 meter. Vliegt leuk!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vincent, wil je hier aub mee stoppen? Ik merk dat ik de laatste tijd weer steeds meer over zweefvliegen zit te denken, deze filmpjes maken het er niet beter op. Straks ga ik nog serieus weer beginnen ook.....:rolleyes:

Gewoon doen, Ray.
En volgend jaar bouw je je eerste full-size...

http://www.eel.de/images/pdf/ULF-1_e_neu.pdf

ulf-1_L.jpg

Vincent, wil je hier aub mee stoppen? Ik merk dat ik de laatste tijd weer steeds meer over zweefvliegen zit te denken, deze filmpjes maken het er niet beter op. Straks ga ik nog serieus weer beginnen ook.....:rolleyes:

zit met exact hetzelfde probleem... het is een even dure hobby als modelvliegen! (alleen huur je een zwever ipv te ownen ... al zijn er mooie lightweights op de markt!)

Dit model zou ik graag een keer willen besturen. :cool:

Johannes

het profiel lijkt me ergens wel een symmetrie te hebben , dat kan de oorzaak zijn.

Maar wel absoluut de basis van de hobby: een hoop plezier!
Zoiets verzinnen tijdens de borrel (kan niet anders!), het uitwerken, tot stand zien komen en uiteindelijk zo van een berg kunnen gooien.....helemaal te gek!

het profiel lijkt me ergens wel een symmetrie te hebben , dat kan de oorzaak zijn.

Zo te zien een semisymmetrisch profiel met mogelijk 1 à 2% welving. Geen echt slechte keuze voor dit doel, met deze slankheid.
Maar een slankheid van niet meer dan ca. 6 dat kan niet goed zweven, zeker niet zo langzaam (hoge Cl) als ze hier gevlogen worden.

Wat meer wind doet ook wonderen.

Rick

Ik heb hem nu 2 keer gezien en ga hem zo nog een keer kijken!
Ik weet waar ik een vakantiehuisje wil en wat ik daar ga doen als ik straks de staatsloterij heb gewonnen!

Back