Plaats hier je "Mooiste zweefvlieg filmpjes"

Voor het plaatsen van de camera heb ik een tafel gemaakt welke dmv staal staf aan de vleugel verbonden wordt.

full

De lengte van het gedeelte buiten de vleugel is ongeveer 28 cm.
full

De tafel is gemaakt van stukjes vliegtuig triplex, de camera is maar iets groter dan de tafel.
full

De volgende keer maak ik het nog iets stijver om schokken van het beeld te verminderen. Echter hoe dikker de staal staf hoe zwaarder het geheel wordt. Omdat het extra gewicht aan de linker vleugelhelft gecompenseerd moet worden door een gelijk gewicht aan de andere vleugelhelft brengt het nogal een gewichtstoename met zich mee. In dit geval een totaal extra gewicht van 220 gram. De zwever weegt zelf 950 gram dus we moeten wel met wat meer snelheid vliegen!
Ik ben al weer bezig met een andere camera positie want de filmpjes worden veel leuker als je verschillende posities combineert.

Evert

Laatst bewerkt door een moderator:
hey, je kan altijd deels staal nemen (daar waar je het plooit voor vlak op de vleugel te houden) en deels carbon (je kan ze verbinden met een krimpkousje en een druppeltje secondelijm.
carbon weegt minder ;)

@ Evert,

Zijn koolstof buisjes geen optie? Sterk en toch licht. Verder vind ik de camera positie wel gaaf, zo zie de zwever eens ene keer in zijn geheel..

Hoi Evert, leuke film en vooral deze positie.
Over de camera kom ik nog niet veel recensies tegen, hoe zijn jou ervaringen?

Dag Willem,
De camera is sinds februari leverbaar en is heel betaalbaar. Dat vind ik wel een argument als je deze op verschillende posities wilt plaatsen en er altijd de mogelijkheid is dat ie er onderweg vanaf valt. Gewicht is 49 gram.

Het is een keurige camera die naar keuze opneemt in 720HD 30 beelden per seconde of VGA. Beelden zijn vloeiend en stotteren niet. Er zit een relatief groot display achterop dat ook gebruikt wordt voor bediening en het terugkijken van opnames. Tijdens de opname heb je ook beeld. De belichting wit-balans etc gaat helemaal automatisch en best goed. De ingebouwde Lipo accu geeft 1,5 uur opname tijd en dat doet ie op een micro Sd kaart. Ik heb er een 4 Gb kaart inzitten goed voor 50 minuten HD.

Mijn ervaringen zijn zeker positief, de bediening is zeker en er zitten ledjes op zodat je kunt zien dat je opneemt. Je kunt em mbv meegeleverde USB kabel aan Windows of Mac OSX hangen.

De lens kijkt 135 graden breed.
Enig minpuntje is de lens die niet helemaal HD is. Aan de randen is er wat onscherpte. Gek genoeg valt het bij bewegende beelden niet erg op.

Overall vind ik de prijs kwaliteit verhouding erg goed en belangrijker, de camera is prima geschikt voor opnamen tijdens vliegen. Oh ja , voor de watervliegers onder ons er zit ook nog een onderwater behuizing bij.

http://www.rollei-actioncam.com/cms/index.php?id=405&tx_oid=95&L=1

Evert

Laatst bewerkt:
[URL="
Triangle Contest [/URL]
kan zelfs een leuk gegeven zijn als je dit herschaalt voor DLG toestelletjes :) (gooien en driehoeken of vierkanten vliegen)

Laatst bewerkt door een moderator:
zeer mooi filmpje JVE... echt prachtkistjes bij! kben toch jaloers als ik eerlijk ben! kwil ook zo'n grote vintage kist! :D

@firefox309, ja, wil ik ook.... en er hangt er een klaar, moet nog eea klussen voordat ie los gaat.
Zo'n filmpje blijft je stimuleren om echt te gaan beginnen maar tis nu een beetje te warm ;-).

Back