Polaris bouwverslagje

weet niet of het gaat. het grote voordeel van de Polaris is dat je elevator vlak achter de prop zit en dat het toestel daar dus goed op reageert. ik zou hem dus lekker met elevator bouwen.

um euh niet*denkt*

maar weet niet zeker of ik ermee ga watervliegen, als ik dit doe moet ik de romp (onderkant) toch met oracover bespannen? voldoet oracover light of moet het de ''normale'' versie dan zijn?

um euh niet*denkt*

maar weet niet zeker of ik ermee ga watervliegen, als ik dit doe moet ik de romp (onderkant) toch met oracover bespannen? voldoet oracover light of moet het de ''normale'' versie dan zijn?

Een polaris en dan niet watervliegen is een zonde. :mrgreen:

Je moet er folie onder maken voor de houdbaarheid niet voor het watervliegen .

En ik zou gewoon als je model klaar is een beletteringsfirma in jou buurt opzoeken (model meenemen werkt als een wonder :cool:) en daar een paar afvalstukjes halen voor de gestalting.

Mvg Johan

Een polaris en dan niet watervliegen is een zonde. :mrgreen:

Je moet er folie onder maken voor de houdbaarheid niet voor het watervliegen .

En ik zou gewoon als je model klaar is een beletteringsfirma in jou buurt opzoeken (model meenemen werkt als een wonder :cool:) en daar een paar afvalstukjes halen voor de gestalting.

Mvg Johan

dat van de beleteringsfirma voor op de oracover? en wat betekent gestalting:rolleyes: oh ja voldoet oracover light voor water vliegen? (heb ik nog liggen)

Gestalting = Design = Optik

Waarom wil je het met oracover bespannen , zitten toch geen gaten in die dicht gemaakt moeten worden .

En de plotterfolie (plakfolie) houd perfekt op Depron en maakt het iets stabiler.

Mvg Johan

oke maar ik d8 dat je iets over de onderkant van de romp moet doen om hem waterdicht te maken toch? en gaat dat plotterfolie over de hele romp dan (dan bedoel ik zonder ''gaten'') ertussen

(dus de hele romp (die het water raakt) moet in het folie?

Depron is waterbestendig genoeg voor het watervliegen .

Je hoeft dus niks " waterdicht " maken als je goed bouwt .

De folie is alleen voor de optik en hem steviger te maken .

Mvg Johan

Depron is waterbestendig genoeg voor het watervliegen .

Je hoeft dus niks " waterdicht " maken als je goed bouwt .

De folie is alleen voor de optik en hem steviger te maken .

Mvg Johan

oke dus folie heeft geen voordel m.b.t. watervliegen (nat worden depron)

straks beginnen met snijden van de depron delen:D

Als je het niet vertrouwd, en absoluut zeker van je waterdichtheid wilt zijn, dan kun je hem aan de onderzijde (plus 1 a 2 cm van de beide rompzijkanten) spuiten met transparante acryl-lak van de action.

deze is DEPRON vriendelijk, mits in enkele dunnen lagen aangebracht, en niet te dichtbij spuiten . . . . .

Werkt bij mijn polaris ook prima.

gr Gert

Als je het niet vertrouwd, en absoluut zeker van je waterdichtheid wilt zijn, dan kun je hem aan de onderzijde (plus 1 a 2 cm van de beide rompzijkanten) spuiten met transparante acryl-lak van de action.

deze is DEPRON vriendelijk, mits in enkele dunnen lagen aangebracht, en niet te dichtbij spuiten . . . . .

Werkt bij mijn polaris ook prima.

gr Gert

en dit werkt evengoed als oracover?

werkt net zo goed....Oracover heeft wel een mooiere afwerking. Maar is minder gemakkelijk aan te brengen. De verwerking heeft ook z'n nadelen, met namen de warmte van je strijkboutje moet niet te hoog zijn, anders heb je echt een probleem. Maar dat is een kwestie van uitproberen op een reststukje depron..

gr gert

Oracover heeft wel een mooiere afwerking. Maar is minder gemakkelijk aan te brengen. De verwerking heeft ook z'n nadelen, met namen de warmte van je strijkboutje moet niet te hoog zijn, anders heb je echt een probleem.

Echt depron kan je goed met oracover bespannen kwa temperatuur .

150 grad is geen probleem voor depron . ;)

Mvg Johan

Hoi,

de ontwerper vliegt (net als vele mbf-forumleden) met dezelfde motor en een APC 6x4.

Jouw 6 x 3,5 heeft iets minder spoed, dus zou ook moeten werken. Vliegt ie misschien iets minder snel, maar lijkt wel te kunnen. Kwestie van even proberen.

Grtz,
Menno

Back