Polaris bouwverslagje

electro setup polaris

motortje gemonteerd en wat blijkt, nog meer open snijden want de regelaar doet zijn werk niet optimaal.(max 9 amp).
met een nieuwe regelaar erin draait de rc-technics motor met 5.25x6.25 prop op ruim 23 ampere. moet dus voldoende zijn.
het weer zat vandaag, zondag, niet echt mee. straffe wind met vlagen regen.
nu even afwachten wat het deze week met het weer wordt.
bbr

Die van mij is nu 100% vliegklaar. Helaas stond het noorden windje mij dit weekend net iets te hard door voor zo'n eerste vlucht.

Ik had nog een vergissing gemaakt met de batterijen. Ik had steeds een 1500mAh batterij genomen om de positie van de batterij te bepalen. Echter toen van de week mijn 2200mAh batterijen binnenkwamen, kwam ik er helaas achter dat deze wel een heel stuk richting het midden moesten worden gemonteerd... Stom, niet aan gedacht! :hammer:

Enfin omdat daar al de ESC zit, heb ik in de batterij-plank een gat gesneden, en kan ik hem zo in de holle ruimte onder de vleugel steken (daar dus ook een hellend plankje gemonteerd)...

iemand al in de sneeuw gevlogen met de Polaris? Ik zit erover te twijfelen om hem vanavond gauw af te maken en dan morgen in de sneeuw te vliegen.

Hier ook plannen morgenvroeg!

Maar ik moet de plotterfolie decoratie eraf halen vrees ik. Want ik had hem van de week even naar mijn werk meegenomen en in de koude auto laten staan (het was -3 ofzo). Na een paar keer van warm naar koud laat het dus gewoon los :(. Dat dus al zonder trillingen van het vliegen in de lucht.

Vanmiddag de maiden maar eens proberen als het toestelletje los wil komen. Hij is eigenlijk een beetje underpowered, we zien wel of hij door de sneeuw wil schuiven.

Wel erg, ik begon 26 mei met bouwen en nu is hij pas af :oops:

maiden

Zo, mijn Polaris heeft vanmiddag gevlogen.

3 vluchtjes gemaakt, erg moeten wennen aan het zicht als je verder weg vliegt. Het is slecht te zien naar welke kant hij schuin hangt in de lucht.

Verder is hij nogal underpowered. Ik vlieg bijna continu volgas. Ik heb een 1650kv motortje op 3S met een 6x5 prop. Tijd dus om een wat sterkere motor te regelen met een hoger kv.

3 vluchtjes gemaakt, erg moeten wennen aan het zicht als je verder weg vliegt. Het is slecht te zien naar welke kant hij schuin hangt in de lucht.

Ha, ik heb ook mijn eerste vlucht gehad. Het ging echt super. Hoefde zelfs niks te trimmen. Maar ik had precies hetzelfde probleem met de zichtbaarheid. De rood-blauwe vleugelomlijsting is amper voldoende ver weg. Het is wel heel belangrijk want 1x verkeerd inschatten en je ligt op de grond (het gaat heel snel). Bovendien liet het los (plotterfolie). Dus toch maar fel bekleurde bespanningfolie erop strijken dan (aan 1 kant)....

Verder is hij nogal underpowered. Ik vlieg bijna continu volgas. Ik heb een 1650kv motortje op 3S met een 6x5 prop. Tijd dus om een wat sterkere motor te regelen met een hoger kv.

Aha, dan zou ik echt zo'n 2200kV erop zetten met een 6x4. Volgas gaat hij recht omhoog. Ik kon opstijgen met half gas vanaf sneeuw. En rondvliegen gaat zelfs met minder dan 1/4e gas. Prachtig toestel! Dat verdient echt zo'n 2200kV.

Laatst bewerkt:
De Polaris opkomst viel een (beetje) tegen, maar de pret was er niet minder om. Er werd ook met andere modellen gevlogen met SKI's..

Wat betreft de zichtbaarheid...gewoon bij de ACTION die goedkope acryl verf kopen, en met een rollertje aanbrengen..heb ik ook gedaan werkt prima.

gr Gert

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip, maar hoe zit het met het gewicht van die verf?

Ik heb een beetje slechte ervaring met de styro color. Ik dacht bij mijn eerste Polaris ook van: even goed in de kleur zetten. Maar al snel was ik 2 stuks 100 ml busjes verder, en het was nog niet dekkend! Daardoor was mijn toestel ruim 100 gram te zwaar. Dat wil ik dus niet.

Het probleem is dat je de verf er niet zomaar vanaf haalt als blijkt dat hij 100 gram is aangekomen.

Ps, mooie video!

Hier mijn allereerste take off met de 2e Polaris:

ac-xeBWiy5k[/media] - Polaris2_maiden_01
(hoe embed je hem, ik krijg dan de tekst te zien?)

De verf van de Action is prima te verwerken, en brengt niet al te veel gewicht aan!

Ik verdun het altijd met water, en doe het dan een keer of 2-3 zodoende krijg je een mooi egaal geheel. ( Het lijkt of er heel veel word aangebracht, echter het water verdampt weer...;)

gr Gert

Aha bedankt. Ik ga het proberen op een proefstuk! Dank! Het blijft wel zitten als er wat water overheen komt? Of wordt het dan een druip-polaris?

Is het action-verf dat in tubes zit?

Ik ben nu een 70% polaris aan het frezen uit 3mm Depron.
70% gaat mooi uit 1 depron plaat op de frees.:cool:

Kijken hoe alles gaat passen .

Mvg Johan

Hier hetzelfde, maar dat wist Johan wel aangezien ik hem zelf om een 75% versie vroeg :p

Ik ben erg benieuwd naar een indicatieprijs, heb eventueel nog wel een ander toestelletje waar ik ook graag een kit van zou zien.

De eerste kit is verpakt en gaat naar Kampen .

Verpakken kost meer tijd als het frezen van de kit. :mrgreen:
Maar het moet ook heel aankomen.

67384b2f4ade114e2.jpg

Met beschrijving hoe te openen.

67384b2f4ade52bb8.jpg

De kitjes uit 3 mm orginal depron kan ik voor 15€ afgeven .

Versturen kost 10€ aangezien de onkosten en tnt wil ook nog 6,75€

Mvg Johan

Back