Polaris bouwverslagje

Hoi,

kan je wat meer gegevens van die motor geven ?
Gewicht ? Hoeveel Ampere trekt ie met deze prop ?

Er zijn in dit topic al een aantal setups voorbij gekomen, de meeste vliegen de Polaris met een goedkoop Chinapan motortje met 2200 Kv en een 6x4 propje APC of een goedkoop Japans speedpropjes 6x4.

EDIT: dat motortje via RCTechnics is 14,95 euro, klik hier.

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
helaas er niets bekend en te vinden van deze align 400LF motor. t'is een overname van
een clublid.
2800 kv staat er met een sticker op
gemeten stroom bij 14000 t/m is slechts 9 amp.
vraag mij niet hoe of wat bij die 14000 t/m
de meter kan wel een mis aanwijzing hebben maar nooit in de grootte van 5 of meerdere ampere's
ik denk dat een prop 6.5x6.5 bij 14000 t/m toch wel een ampere of 20 zou mogen zijn.

zou je eventueel wat juistere gegevens van die china dingen kunnen geven? (bestelnr.)
bij hobby-city is weing te vinden in het gebied van 2000/3000 kv. of veel te zwaar (150 gram)

bbr

laten invliegen????
vlieg sinds mij puberjaren en die zijn helaas al heeeeeel veel jaren terug
bbr
motro weegt ongeveer 65 gram.

Je vlieggewicht is net als mijn eerste Polaris wat aan de hoge kant. Die ging (of gaat nog steeds) ook redelijk stuk naar beneden alvorens hij oppakte. Dat is met 2200kV en inderdaad een 6x4 prop. Mijn nieuwe Polaris zit met alles erop en eraan rond de 560 gram met 1500 mAh en met een grotere 2200 mAh batterij een stukje over de 600 gram. Alleen door weersomstandigheden niet gevlogen. Verder heb ik nu een betere ESC en de motor loopt veel beter en de ESC wordt veel minder heet. Dus ik heb het idee dat ie wat vermogen aan de prop geeft.

Hoi,

gemeten stroom bij 14000 t/m is slechts 9 amp.
Dat lijkt me erg weinig, zeker gezien de prop, die heeft toch een behoorljke spoed.

Geef nog even aan welk gewicht die motor heeft als je wil ...

ik denk dat een prop 6.5x6.5 bij 14000 t/m toch wel een ampere of 20 zou mogen zijn.
Ik denk meer, volgens mij heeft Gerhard de genoemde 2200 Kv motor met een 6x4 propje al op 20A (statisch) gemeten.

zou je eventueel wat juistere gegevens van die china dingen kunnen geven? (bestelnr.)
Die had ik je al gegeven in de vorige post, zie RCTechnics.

Als je zo'n motortje uit China wilt halen, dan staat ie hier bij Himodel.

HiModel 2200KV 2-3S Outrunner Brushless Motors W/ Prop adapter Type A2212/6 | HiModel

2842.gif

Je kan bij hun ook van die mooie speedpropjes bestellen in 6x4, klik hier maar even.

4567.gif

Pak er gelijk een 25A of 30 A regelaartje bij, Himodel ESC's werken prima en zijn niet duur.

Succes !

Grtz,
Menno

bbr: je bent een zeer ervaren vlieger zeg je, maar toch voor de zekerheid: zit je prop niet per ongeluk verkeerd om gemonteerd?

Dirk

dirk,
ik zeg niet van mijzelf dat ik ervaren ben, doet en ander wel, echter wel heeeel lang aan het vliegen. dus eigenlijk alles al meegemaakt en dan toch problemen hebben met electro setup.
modelbouw forum is dan de uitweg hiervoor.
die prop zat echt wel op juiste manier.

bbr

bedankt voor je snelle reactie.
heb bij rc technics de bestelling gedaan.
kan hij zondag tenminste omhoog.
bbr

Dit weer werkt zo deprimerend bij mij dat ik geeneens meer zin heb om te bouwen...

En straks op een mooie windstille dag met veel sneeuw op de grond trek ik de haren uit mijn hoofd dat mijn Polaris nog niet klaar is....

Ik zie overigens van andere Polaris-bouwers op dit moment ook weinig vorderingen in dit draadje....

Dirk

Ja inderdaad. Die van mijn is 99% af, maar omdat je niet echt uitzicht hebt naar goed weer komt die laatste 1% niet echt af.

Overigens over dat "tussen de buien door": ik bedoelde meer de wind. Die is continu 20+ km/u, en ik vind dat zelf niet geschikt voor een eerste vlucht.

Dit weer werkt zo deprimerend bij mij dat ik geeneens meer zin heb om te bouwen...

En straks op een mooie windstille dag met veel sneeuw op de grond trek ik de haren uit mijn hoofd dat mijn Polaris nog niet klaar is....
Tsja, hier nog zo'n gevalletje. Vanwege het flutweer maar gaan indoor heli-vliegen (naast F3P wat ik al langer deed). Ondertussen komt er van bouwen aan de Polaris weinig terecht. :( :oops: ;)

Eerst een Polaris freesdag met aansluitend plakken :mrgreen:

Is het freesbeest er alweer klaar voor?

Back