Polaris bouwverslagje

Mijn BD 5 voelt zich als een vis op de sneeuw.
Ton

P1110610.jpg

Geweldig , de minijet van 007 !!

Kan je wat meer vertellen over dit model ? Afmetingen setup enz enz .

Mvg ,

Bart

hallo,
ik heb een 2840 kv motortje en heeft 413 gram thrust met een 7x4prop.
kan hier een kleinere polaris van maken? en op hoeveel procent moet je dan printen?
of heb ik dan al een te grote prop?
zoja, weet iemand dan een ander leuk watervliegtuigje wat ik hier van kan maken?

mvg david

Laatst bewerkt:
Ter overname

Omdat ik teveel projecten tegelijk onderhanden heb kies ik er voor om een aantal niet af te ronden. Daaronder is het bouwen van een Polaris. Wie heeft er belangstelling voor? Graag melden via PB.

Dit is de stand van zaken.

Polaris.jpg

Groet,

Jacob Bos

Ja, dat zou kunnen, maar dat ga ik niet doen. Ben ondertussen met 6 projecten tegelijk bezig, deze laat ik graag aan een ander over... Je moet keuzes maken.

Groet,

Jacob Bos

Ik ben ook een Polaris aan het maken, en wel op 83% (74cm wingspan wordt 62cm) geschaald:

Polaris01.jpg

Het grijze deel is 5mm depron van de Kwantum hallen en het witte is het "echte spul" 6mm depron.

Ik had nog dit setje motor (1300kv)/esc (18A)/servo's/props liggen:
Dynam Brushless motor+18A ESC+3pcs 9g servos for RC Park Flyer

Is het genoeg om te vliegen? Ik wil er een 3C 2200mA accu in proppen of kan ik beter een 1200mA aanschaffen om gewicht te besparen? Ik denk dat de 2200mA nu de heflt van het totale gewicht zal zijn.

Ik heb 2 maten propellors liggen die geschikt zijn voor de motor, maar beiden zijn eigenlijk te groot. Nieuwe prop bestellen wordt lastig aangezien de aansluiting nogal "exotisch" is. Ik dacht er aan om ze in te korten, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Ik heb inmiddels de maiden flight gehad vanavond. Met afgeknipte (gebalanceerde) prop en een 1200mA accu. En ze vliegt fantastisch. Zo mooi om deze te zien starten vanaf gras, zo heel rustig hoogte makend. En ook landen is supersimpel.

Als iemand mij zou vragen wat een leuk project is om te bouwen dan zou dit direct mijn eerste keus zijn. Ik heb ook een Spitfire maar die blijft voorlopig op stal.

Ik heb gevlogen zonder richtingroer omdat ik dat nog af moet maken. Dus nog ff knutselen en waterdicht maken en daarna het kanaal op met dat ding. Kan niet wachten...

Ik vind dit zo een mooi vliegtuig.
Ben me nu aan het inlezen.

Als er iemand een heeft die niet afgemaakt is.. wil ik die graag overnemen (in overleg).
Scheelt weer de zoektocht naar geschikte depron.

edit: Depron is toch veel moeilijker leverbaar dan in 2009 zo te zien :(

Laatst bewerkt:
vliegt een polaris een beetje makkelijk

In het begin niet. Het is een toestel waar ik erg aan moest wennen. Voor mij was hij nergens mee te vergelijken. Maar nu inmiddels ken ik hem door en door en vliegt hij wel makkelijk.

Maar het is absoluut geen beginnersvliegtuig.

Ik vind dit zo een mooi vliegtuig.
Ben me nu aan het inlezen.

Als er iemand een heeft die niet afgemaakt is.. wil ik die graag overnemen (in overleg).
Scheelt weer de zoektocht naar geschikte depron.

edit: Depron is toch veel moeilijker leverbaar dan in 2009 zo te zien :(

Bij de kwantum kun je 5mm grijze depron kopen, zoveel als je maar wilt.

Back