Poll: meld hier storingen op 2.4Ghz

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
De antwoord op de vraag waarom man over zou stappen op 2,4GHz was : " Vroeger waren er Telefoon zellen "

Als ik op dit moment naar de poll kijk zitten we op 36 gebruikers (som van storing- en storingsvrij gebruik). Hiervan hebben er 13 storing.
Op dit moment lijkt 'nieuw' nog niet beter dan 'oud'

Oeps, met deze conclusie hadden we nog geen rekening gehouden, maar nu je het zegt ...:( !

Een enigszins gekleurd beeld zal dat natuurlijk wel zijn, Hans, er zullen meer dan 36 sets in Nederland in gebruik zijn, dit topic heet 'meld storingen hier' (dus mensen zonder storing zullen hier minder snel komen), sowieso melden mensen zonder problemen dat vaak minder en als laatste staat niet vast dat van alle hier gemelde storingen het ook daadwerkelijk aan 2.4Ghz lag en niet aan iets anders.

Dat gezegd hebbende, de cijfers zijn niet rooskleurig inderdaad..

Ik weet zelfs zeker, dat het een zeer gekleurd beeld geeft. Op zich geeft dat niet, het is toch interessant om reakties te krijgen. Dat tevredenen zich praktisch niet zullen laten horen was natuurlijk te verwachten. Die gaan bijv. ook niet naar hun winkelier terug om te vertellen, dat hun apparatuur het doet.

In een ander draadje vermoedde je zelf, dat als mensen met iets nieuws echt problemen hebben, dat ze het dan aan de kant leggen. Dat zal misschien voor een zeer kleine groep opgaan, maar als regel werkt dat niet zo bij modelbouwers. Die gaan dan terug naar de winkelier of sturen het zelf voor controle, eisen daarbij hun geld terug of vragen om een degelijke oplossing. In het laatste geval zie ik dat, in het eerste geval hoor ik dat. Ik ben nu eenmaal van nature erg nieuwsgierig als het om problemen gaat.

Daarnaast worden hier in de antwoorden storingen genoemd, die duidelijk in de piloot aanwezig waren. Met een parkflyer ontvanger full range gaan vliegen en in de stromende regen niet van ophouden weten is natuurlijk niet de schuld van de apparatuur.

Dat "natte motorschot" verhaal heb ik zo mijn twijfels bij, eigenlijk vind ik het kul ;) Ik heb gisteren nog gevlogen/gevaren hier met m`n vliegbootje, liet hem zeker 100 meter weg varen, en sta ik dus het water op te warmen ?

Hij bleef het gewoon doen, en tijdens een stortbui zou het ook handig zijn dat het model bestuurbaar blijft :p We wonen tenslotte in Nederland.

Ongetwijfeld zal ik ook weleens storing krijgen met dit systeem, toch zal het regelmatig moeten optreden in verschillende configuraties alvorens ik ga twijfelen hieraan.

Daarnaast worden hier in de antwoorden storingen genoemd, die duidelijk in de piloot aanwezig waren. Met een parkflyer ontvanger full range gaan vliegen en in de stromende regen niet van ophouden weten is natuurlijk niet de schuld van de apparatuur.

?? Bedoel je mijn verhaal? Ik had de AR6200 erin, geen AR6100 ;)

Ik bedoelde Niek, die anderhalf veld verder onbedoeld landde en uiteraard ook jou als degene, die niet van ophouden wist.

Dat "natte motorschot" verhaal heb ik zo mijn twijfels bij, eigenlijk vind ik het kul ;) Ik heb gisteren nog gevlogen/gevaren hier met m`n vliegbootje, liet hem zeker 100 meter weg varen, en sta ik dus het water op te warmen ?
Moet je eens vragen aan de jongens met hydrofoils. Die produceren een prachtige nevel en verliezen meteen kontakt. Dat water opwarmen is niet interessant, wel dat het signaal niet door de waternevel heen komt (en de ontvanger zich afvraagt waar zijn zender is gebleven).

Kleven dus wel een flink aantal nadelen aan 2.4g....

Grt.
Dat is wel een nadeel ja, alhoewel ik er geen last van heb gehad, maarja, er hangt ook geen watergordijn achter m`n vliegbootje.

Binnenkort ga ik m`n Logo 10 ermee uitrusten, dan kan die op z`n kop zonder dat de antenne gekortwiekt wordt ;)

Poll: Met welk type 2.4Ghz systeem ondervond je storing?
Spectrum
IFS/XPS
FASST
Assan
Anders

Per ongeluk éénmaal op de fasst knop gedrukt. Eén stem minder op "storing met Fasst" dus. Gebruik fasst systeem nu en ben er zeer tevreden mee.

ik persoonlijk zie in dit soort polls alleen hoe poulair een bepaald product is.

5 jaar geleden zag je "niks als" raptor 50 problemen opdoemen in fora over bv de koppelinglagers.

als je dan terugtelt dat er van zon polulaire machine duizenden en duizenden verkocht zijn is dat zeker een aandachtspunt, maar ook een indicatie dat er veel vliegen en dus de rest wel oke is.

ik heb overigens met geeneen van mijn spectrum ontvangers een probleem gehad, alle hebben de quick connect maar nog nooit heb ik een led zien knipperen.
de mini ontvanger heb ik in een mini delta van piep zo ingepropt, antennes gewoon paralell, en die vlieg ik uit zicht zonder enkele indicatie dat ie gek doet, zelfs om te testen eens de failsafe op gekke roerstanden gezet.

ik ben erg tevreden (alsnog ;) )

Laatst bewerkt:
Moet je eens vragen aan de jongens met hydrofoils. Die produceren een prachtige nevel en verliezen meteen kontakt. Dat water opwarmen is niet interessant, wel dat het signaal niet door de waternevel heen komt (en de ontvanger zich afvraagt waar zijn zender is gebleven).

Hmmm, Het bereik op 2.4gHz met mooi weer heb ik ondervonden en is prima. Maar hoe groot zal de invloed zijn met mistig weer?

Tja, Ik vraag me af wie er bij regen, laatstaan bij mist gaat vliegen!!!!
Zo is er uiteindelijk wel van alles te verzinnen.

Ik heb laatst met miezer regen nogwel gevlogen, ging prima.

Ik heb nu ook mijn 1e probleem met mijn fasst gehad, 0,0 storing overigens. Maar beiden antennetjes zijn direct na de mantel afgeknapt, ik vloog dus +-zonder antenne.
Nieuwe ontvanger erin met houtjes tegen het knappen... ging het los en weer 1 stuk. nu dus 3 nieuwe antennes nodig...

Kan ik niet gewoon die mantel strippen voor 3cm en de oude gebruiken?

Ik heb wel eens met mist in het donker gevlogen, gewoon verlichting erop en het gaat best :) Was nog met 35mhz..... ik zal het eens testen een keer, ben wel benieuwd :)

Back