Allereerst, wat deed hij precies tijdens de duiktest, ging hij teveel rechtdoor of kwam hij snel met de neus naar boven? Lees dan mijn bijdrage nog een keer door, een paar postings terug. Je maakt heeeeel snel de fout om het juist andersom op te lossen en dan wordt het erger.
Het pompen, je zegt alleen tijdens de sleep, komt omdat de sleper vééls te hard vliegt, een veel gemaakte fout bij onervaren slepers. Je geeft nl zelf al aan toen jullie steiler klommen (dan wordt de voorwaartse snelheid langzamer).
het niet gebeurde. Nou dan?!!. De sleephaak voorin maakt het ook wat lastiger, maak een sleufje onderin de romp, ter hoogte van waar de cockpit begint (als het een schaalkist is) en plaats daar het buisje waarin de pen van de ontkoppelhaak zich bevindt. Het goedkoopste en meest simpele systeem wat het beste werkt. Omdat de haak naar achteren zit zal je zwever vanzelf boven de sleper uitklimmen en trekt het touw veel beter strak, hij helpt zelfs de sleper langzamer te vliegen......
Grt Richard
Hoi, zoals ik al zei hij is iets neus lastig maar niet heel veel in de duiktest kom hij zelf weer in een klimvlucht .... Snap wat je bedoeld met de sleephaak locatie maar meeste zwevers die ik heb hebben de haak in de neus.
dus eigenlijk moet er gewoon langzaam gevlogen worden als ik het goed begrijp