DirkSchipper
Forum veteraan
8O Is dat incl. 433MHz zender? 
Ik wordt geïnteresseerd!

Ik wordt geïnteresseerd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er weer netjes uit.
Weet je nu wat er de vorige keer mis ging met de attiny?
Ja, 5 gram compleet werkend. Het middelste blokje (wat op de 2 Euromunt ligt) op de foto is de ATTiny en de druksensor. Die mogen op elkaar zitten. Het blokje rechts is de 433MHz zender. Die doe ik om storing te voorkomen op 8cm afstand.:shock: Is dat incl. 433MHz zender?
Ik wordt geïnteresseerd!
Een van die 'blokjes' is de spanningsregelaar. Sluit je nu 5volt aan op de BMP180 sensor dan is het "poef". Probeer dus eerst maar met 3 volt of het nog werkt.ik heb trouwens wel de kleine blokjes (volgens mij zijn dat weerstandjes of condensators?) weggelaten van de bmp180, is dat erg?
De weerstand is goed. Die moet tussen de data uitgang van de ontvanger en de ingang van de versterker zitten.Hoe kan ik dat testen? Is die weerstand (1/4W, 1Mohm) juist? Nog andere mogelijke oorzaken?
Ik heb er een keer een gemold door de + en de - gedurende twee seconden verkeerd aan te sluiten. Op slag dood :morning:Als ik het oortje rechtstreeks aansluit op de Data en GND van de ontvanger hoor ik ook niets.
TX/RX kapot? Zoja, hoe kan dat kapot gaan? Of is de kans bestaande dat hij al defect was toen ik hem ontving?
Ja, die heb ik ook geprobeerd en ik merk geen enkel verschil. Alleen die frequentie is formeel niet legaal in Nederland. Wel handig als je met twee "poor mans Vario's'' tegelijk vanaf hetzelfde veld wil vliegen.Is er iemand die de 315MHz variant (GeTech 315Mhz Superheterodyne 3400 RF Transmitter and Receiver link kit,Arduino | eBay) al eens getest heeft?
Hoe lager de frequentie, hoe hoger het bereik lijkt mij?
Daarmee bedoel ik de calculaties mbt de gevoeligheid veranderen om het optimum te vinden tussen stabiliteit en gevoeligheid. Naarmate de sensor zelf minder stabiel functioneert, moet je in de software meer gaan dempen, maar reageert hij slomer op thermiek.Mooi.
Wat bedoel je met software tunen?
lowpassFast = lowpassFast + (pressure - lowpassFast) * 0.1;
lowpassSlow = lowpassSlow + (pressure - lowpassSlow) * 0.05;
toneFreq = (lowpassSlow - lowpassFast) * 50;
toneFreqLowpass = toneFreqLowpass + (toneFreq - toneFreqLowpass) * 0.1;