Porsche 1:24 : van statisch naar rc

Lang geleden dat ik hier voor het laatst aan heb gewerkt :oops: Het heeft nu bijna een jaar stilgelegen... Maar vanmiddag ben ik weer verder gegaan. Ik zie dat al mijn foto's zijn verlopen op mijnalbum, en ik heb ze helaas ook niet meer op de pc staan... :oops: Misschien dat ik ze nog op een dvd'tje heb.

Het heeft zolang stilgelegen omdat ik de motor maar niet goed kreeg aangesloten op de achteras, en als iets niet lukt stop ik er op een gegeven moment ook mee. Zoveel geduld heb ik nou ook weer niet.

Maar ik heb hier op het forum een goed idee opgedaan: gebruik een servo als motor. Het is dan misschien niet heel snel, maar het werkt tenminste. En omdat de motor toch zo langzaam is (of beter gezegd: de overbrenging) is een ESC toch niet noodzakelijk. Ik hou nu (met een beetje geluk) nog net genoeg ruimte over voor een kleine ontvanger en een 9v-blokje. Ik heb in de tussentijd wel mijn auto gespoten, in het rood (mijn eerste spuitwerk...). Ik heb nog geen foto's gemaakt, maar ik zal proberen dat morgen te doen en ze te plaatsen. En anders komen die van het weekend nog wel (als ik niet weer plotseling stop :oops: )

Ik denk dat een servo als motor voor een porsche toch te langzaam is.
Zelfs met een high speed servo zal die niet sneller als stapvoets gaan.
Wel kan je de servo electronica gebruiken als snelheidsregelaar voor een sneller motortje.

Een servo als aandrijving zal inderdaad tegenslaan qua snelheid...
Heb zelf even geleden een wagentje gemaakt met 2 servo's
(1 voor aandrijving en 1 voor sturen), en met bandjes van diameter 5 cm gaat hij echt langzaam

Bedankt voor alle reacties. Ik heb even gekeken naar dat chassis, maar ik weet niet hoe goed dat is... En het is mijn bedoeling er zo weinig mogelijk voor uit te geven (ik wil ook nog iets anders kopen) en als ik naast dat chassis nog een ontvanger, stuurservo en andere kleine dingen moet kopen... Maar bedankt voor het idee!
Ook ben ik me ervan bewust dat hij erg traag wordt, maar dat maakt mij niet erg veel uit. Het moet gewoon een klein goedkoop autootje worden. En aangezien er te weinig ruimte is voor een ESC en het niet goed wil lukken om een motor op de achteras aan te sluiten, heb ik ervoor gekozen een servo te nemen. Maar misschien dat iemand een beter idee weet om een motor aan te sluiten op de achteras? Ik heb kleine motortjes genoeg thuis.

Mvg,
Diederik

Laatst bewerkt:
Woh, daar hebben ze veel! Ik kon de laatste tijd al geen xmod's meer vinden.
Een xmod ombouwen kan natuurlijk, maar het was oorspronkelijk ook mijn bedoeling het chassis aan te passen en er geen ander chassis onder te stoppen. Het heet niet voor niets modelBOUW =P

geen enkele van je foto's is nog zichtbaar, dat vind ik een beetje jammer, ik had er graag iets van gezien van je project :-)

Ja, klopt. Het is al een jaar geleden dat ik hieraan begon. Maar elk jaar zet ik een groot deel van mijn foto's op een dvd'tje (of 3 =P) dus ik zal van het weekend even kijken, en ze dan op het forum uploaden. Dan blijven ze wat langer staan :)

voor mij is het weekend al begonnen

dus kom maar op met die foto´s

hahha:hammer:

Woh, daar hebben ze veel! Ik kon de laatste tijd al geen xmod's meer vinden.
Een xmod ombouwen kan natuurlijk, maar het was oorspronkelijk ook mijn bedoeling het chassis aan te passen en er geen ander chassis onder te stoppen. Het heet niet voor niets modelBOUW =P

dan BOUW je toch een aluminium chassis:confused:

dat is pas modelBOUW:hammer:

Een chassis dat oorspronkelijk niet bedoeld was als chassis voor een rc-auto aanpassen noem ik ook modelbouw =P
Ik heb gekeken of ik die foto's nog op een dvd'tje had staan, maar helaas niet meer. Ik vrees dat ik ze nergens meer heb, helaas... Maar ik zal wel foto's maken van hoe het er nu voor staat, en die zal ik ergens dit weekend posten.

Mvg,
Diederik

da's nou juist het leuke

gewoon niet te veel gas geven

=P Goed idee

Ik moet hierbij alleen wel zeggen dat ik weer even de rem zet op deze 1:24 auto. Ik moet namelijk eerst wat elektronica aanschaffen voordat ik verder kan(/ga). Ik zal nog wel even foto's posten van mijn aanpassingen tot nu toe.

Op voorwaarde dat ik voorlopig geen nieuwe spullen koop voor mijn rc-auto (de komende maanden...) heb ik van sinterklaas een kleine financiering gekregen voor iets anders... Ik zeg nog niet wat, maar dat wordt t.z.t. nog wel duidelijk! ;) :) :p :-D :mrgreen:

=P Goed idee

Ik moet hierbij alleen wel zeggen dat ik weer even de rem zet op deze 1:24 auto. Ik moet namelijk eerst wat elektronica aanschaffen voordat ik verder kan(/ga). Ik zal nog wel even foto's posten van mijn aanpassingen tot nu toe.

Op voorwaarde dat ik voorlopig geen nieuwe spullen koop voor mijn rc-auto (de komende maanden...) heb ik van sinterklaas een kleine financiering gekregen voor iets anders... Ik zeg nog niet wat, maar dat wordt t.z.t. nog wel duidelijk! ;) :) :p :-D :mrgreen:

ik gok dat die financiering voor een scooter is;)

of voor vuurwerk misschien? :P

Laatst bewerkt:
Nop, geen scooter. Ik fiets wel ;) En ook geen vuurwerk. Het is modelbouw en komt uit Hong Kong (als die douane nou eens opschiet! Grrrrrrrrrr Inmiddels ligt het al wel een halve week bij de douane in Nederland...) :) Én er komt een bouwverslag van ;) (ditmaal wel een die afgemaakt wordt ;) Ook al ben ik vaak te lui om foto's te uploaden. :rolleyes: ) Ik weet alleen niet wanneer het komt. Ik hoop dat 'het'voor of in de vakantie aankomt en dan begin ik er meteen aan, maar als hij na de vakantie komt kan het nog wel even duren omdat ik het erg druk heb met school :( En dan kan het bouwverslag dus ook nog wel even duren... Het hangt allemaal af van de snelheid van de douane :'(

Laatst bewerkt:
Back