Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Hey Theo..
Dat heb je weer zeeeer netjes gedaan zoals we van je gewend zijn :)

Toch maar roze?? ik dacht dat je die van mij niet mooi vond :P

Groeten Vincent

Hier zijn mijn creaties dan 8)
Resize%20of%20Shockflyer%20005.jpg

Resize%20of%2005-12-04%20107.jpg

ff een vraagje aan Picasso van Gog:
Hoe plak jij het depron af voor de zwart witte blokjes?
Ik maak deze blokjes zelf meestal met een stift maar spuiten is natuurlijk mooier 8) .
Zou je misschien eens wat foto's kunnen maken tussen het spuiten door?

Groeten Martijn

@Martijn,

Ziet er goed uit!
Ik heb nog wat spuit opdrachten liggen die ik van de week wil gaan maken. Hierbij zal ik enkele simpele technieken laten zien met behulp van wat foto's.

Groeten Jeroen.

Jeroen van Gog zei:
Ik heb nog wat spuit opdrachten liggen die ik van de week wil gaan maken. Hierbij zal ik enkele simpele technieken laten zien met behulp van wat foto's.

Groeten Jeroen.

Goed idee, misschien kunnen wij dan ook nog eens een picasso vervalsen 8)

Groeten Vincent

Qua bereik is het geen probleem inderdaad,maar bij sommige zenders kan er wat aan de electronica kapot gaan als ze langere tijd aan staan met ingeschoven antenne...

Zoals beloofd zou ik enige tips geven over hoe je het spuiten van een depron model kunt vergemakkelijken.

Vandaag zal ik het maken van blokjes en overgangen van kleuren toelichten.

Voor dit voorbeeld heb ik een F3A gespoten voor een klant.

1, Om de blokjes te spuiten is het nodig om malletjes te maken waarmee je de niet te bespuiten delen kunt afplakken. Ik heb hiervoor een soort van lamineer plakfolie gebruikt die je normaal voor meubels gebruikt, maar eigenlijk is alles wat plakt en makkelijk te knippen/ snijden is bruikbaar. (had dit zo bij iemand mee kunnen nemen dus dit was een goedkope oplossing) Probeer wel alijd even het te gebruiken materiaal op een rest stukje depron. Als de kleefkracht te groot is dan zal deze het depron beschadigen bij het verwijderen van de mal. Dit is te verhelpen door eerst het materiaal op bv. je broek te plakken en daarna pas op het depron. De kleef kracht wordt hierdoor verminderd.

Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat de vierkantjes allemaal precies even groot en haaks zijn, dit omdat je anders niet uitkomt als je er een patroon mee wilt gaan vormen.

Na het aanbrengen van de blokjes moet het te spuiten oppervlak goed ontvet worden. Ik doe dit altijd met wat Glassex en een doekje. Doe je dit niet dan is de kans groot dat je geen egaal gekleurd oppervlak krijgt.

thumb_1%7E0.JPG

2, In dit voorbeeld maak ik gebruik van een overgang van twee verschillende kleuren. Zorg dat je altijd met de lichtste kleur begint en vervolgens steeds donkere. Je kunt beter bv. drie keer een lichte verflaag aanbrengen dan in een keer de volle kleur aan te willen brengen, dit is omdat anders de aangebrachte verflaag te nat wordt/blijft en al snel onder je mal zal kruipen.

thumb_2%7E0.JPG

3, Het resultaat wanneer de mallen worden verwijderdt
thumb_3%7E0.JPG

4, wanneer je het model ook nog een kleur wilt geven moeten nu de reeds bespoten delen worden afgeplakt. Je kunt hiervoor de al eerder gebruikte mallen voor gebruiken. Let op dat je wederom weer even ontvet voor het spuiten.
Het resultaat na de tweede ronde van het spuiten.
thumb_4.JPG

5, Dezelfde methode kun je ook gebruiken voor andere creaties zoals deze.
thumb_5.JPG

6, Het gehele model gespoten.
thumb_6.JPG

Tot zover het spuiten van de blokjes. De volgende keer zal ik een andere techniek toelichten.

Is dit alles je teveel werk dan kun je me een PB sturen zodat ik ook een model voor jou spuit.

Groeten Jeroen.

Ziet er vet uit!

Maar waarom spuit je niet eerst je hele vleugel geel, en spuit je er daarna blokjes overheen? I.v.m gewicht?

Back