Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Nexus in elkaar gelijmd, klaar voor de ontvanger en vliegen maar....
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie een kandidaat voor F3P:D (kun je mooi meetrainen met Erik en Niels)

Ik vermoed dat al die losse stekkertjes 'm het vliegen wel aanmerkelijk lastiger gaan maken :P

En.. geen enkele vorm van rem op die Nexus?

Ziet er wel prachtig uit, doe het je niet na!

Tip voor het bouwen de volgende keer.. laat de carbon stangen onder je vleugel elkaar kruisen en lijm op het kruispunt een klein paaltje naar de vleugel toe. Daar wordt het geheel pakken sterker van.. en door het kruisen zal je vleugel ook minder kunnen torderen.

Ik zie een kandidaat voor F3P:D (kun je mooi meetrainen met Erik en Niels)

Helaas zijn de nieuwe F3P vliegers bij de ACH al druk aan het trainen voor het volgende seizoen ;) Volgens mij zat Nick daar niet bij.

Niet op een vliegtuig maar zo ff wat uit de losse hand en de ander weer met zelfgemaakte mallen.
Dacht laat dit ook ff zien....

Grtz
Nickos

full

Zelfportretje Nick? :rolling:

Ja Phil we zullen voor een verassing zorgen dit jaar tijdens de F3P.
Twee nieuwe vliegers er bij. We gaan het dit jaar maken Phil.

Aero Club Heemskerk gaat voor een record aan kampioenen.

Nieuw voor 2009
Phil en Jasper

Grtz Jasper

Ja Phil we zullen voor een verassing zorgen dit jaar tijdens de F3P.
Twee nieuwe vliegers er bij. We gaan het dit jaar maken Phil.

Aero Club Heemskerk gaat voor een record aan kampioenen.

Nieuw voor 2009
Phil en Jasper

Grtz Jasper
Nieuwe klasse F3ACH... :? :lol: :rolling:

*ziet zichzelf volgend seizoen nog niet mee doen met wedstrijden*

Jawel, wij ook, junkie misschien ook wel, alhoewel dat natuurlijk wel enige verplichtingen met zich mee brengt :mrgreen:

Volgend jaar kan je alle wedstrijden dan in de buurt houden omdat er alleen maar ACH vliegers meedoen :yes:

@Alex, Ben veel aan het werk in het weekend...zal heel moeilijk gaan, anders was het zeker een optie ......

@Hezik, carbon stangen op aanraden van clubmember juist niet gekruist, geeft volgens hem nog meer stabiliteit....

@Jasper en Phil, wat een verassing, wist nog niet dat jullie mee gingen doen!, Veel sterkte dan maar !!!

@knife edge, hij weegt nu compleet maar zonder lipo 153 gram, net gewogen...en dat na de kerst :-)

@sleur, ik was die beheerste rustige vlieger...weet je nog ;-)
Wat een lol op zo'n avond......

Wat is eigelijk een goed haalbaar gewicht? en/of streefgewicht voor indoortoestellen.

Grtz
Nick

Ik denk dat een streefgewicht erg persoonlijk is......hezik heeft net een elipsia gestript tot 105 gram.....zo ver zal ik wel nooit gaan(depron frezen)

De kisten die ik de laatste tijd heb gebouwd zitten rond de 130 gram vliegklaar, dus met accu.(als ik zou willen is hier vrij gemakkelijk nog een paar gram af te halen door bijvoorbeeld de krimpkous van de ontvanger, lipo en regelaar te halen....)

Dit geld voor mijn 2 clik's maar ook voor bijvoorbeeld mijn yak(128 gram) met een paar gram zwaardere setup, maar iets minder gewicht aan depron...

Maar het ligt voor meer dan 50 % aan de piloot hoor.....1 ding wel.......hoe zwaarder de kist hoe sneller je moet vliegen.....en dan komen die muren steeds sneller op je af :-)

Grtzz

Laatst bewerkt:
Als je tussen de 100 en 150 gram zit, en het is goed gebouwd, zal het prima vliegen. Zwaarder kan ook wel, buitenlandse piloten vliegen bv. ook wel met kistjes van 180 gram of meer. Gewicht is niet alles.

Minder gewicht heeft als voordeel dat je langzamer kunt vliegen en de zaal dus effectief groter wordt. Als nadeel heeft het dat een erg licht toestel ook kan gaan 'dwarrelen', het 'ligt niet stabiel in de lucht'. Een zwaarder toestel is dan weer koersvaster.

Het hele lichte bouwen wordt meer gedaan als noodzaak om moeilijke figuren in een programma te kunnen vliegen. Voor mij was het zuiver hobbywerk (gekte) maar bv. Dhr. van der Vecht heeft een Clik! afgebouwd op 93 gram (97 inmiddels), niet omdat hij dacht dat dat veel beter was, maar om er maximaal snelheid uit te halen om de verticaal dalende rollen in het A-programma nog te kunnen vliegen.

Daar staat tegenover dat bv. Derk's Yak voor de AeruMusical weer 'wat zwaarder' is, geloof rond de 140 gram.. dit om de rollen er beter uit te krijgen en omdat een AM toch met meer snelheid gevlogen wordt.

Jij hebt een Nexus als basis genomen.. als je die tussen de 100 en 150 gram houdt, vliegt ie perfect. Met meer gewicht zal ie beter willen rollen waarschijnlijk, een erg lichte nexus rolt ronduit slecht.

De winnaar van de C klasse van de laatste wedstrijd vloog met een meer dan 140 gram wegende elipsia..

Hi,

Bedankt voor jullie goed info, en ik maar denken dat ik heel licht was :-)
Met mijn vliegstijl is het gewicht niet zo heel veel van belang, vlieg niet doelgericht, wel alle figuren maar dan lekker door elkaar.
Kan me wel heel goed voorstellen wanneer je proffesioneel vliegt bv wedstrijden dat dit allemaal veel kan uitmaken....
De remkleppen heb ik bij dit toestel ook weggelaten omdat ik erg moest wennen aan het handrem gevoel.....

Wat ik wel ga doen is nog vele gafe kissie's airbrushen, heb het virus te pakken geloof ik....

Grtz
Nick

Hi,

Vandaag weer wat gespoten.
Was een leuke om te spuiten....
In het begin denk je...dat wordt niets....maar uiteindelijk ben ik wel tevreden.
Veel oefenen heb ik gehoord :-)

Nu maar weer een keer op een kissie....

Grtz
Nick
full

full

Back