Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
aangezien je niet meteen de master zal zijn die lijntjes en derails tot een potloodpunt zet is oa de revell masterclass een mooie complete instapset

Bedoelde je eigenlijk de Revell startersclass niet ??? De Revell masterclass zal een heel ander prijskaartje hebben , denk ik...:smile:

Laatst bewerkt:
Kun je een keer een how to plaatsen van die bolletjes, die zien er wel heel stoer uit. :-)
Weinig aan. ;)

1. Neem een vel dik papier/dun karton (200-240 gram/m²)
2. Snij 3 maten rondjes uit (meer loont niet echt de moeite ;))
3. Hou het karton op je spuitwerk, spuit op willekeurige plaatsen met de basiskleur overal rondjes (opletten bij het weghalen van het karton dat je niet veegt)
4. Als de basisrondjes opgedroogd zijn, het stuk karton met dezelfde maat rondjes weer op het rondjes leggen en dan dun met een donkerdere kleur of zwart langs het randje van je karton spuiten zodat een "schaduwrandje" ontstaat
5. Als weer alles opgedroogd is, wat witte kromme lijntjes uit het losse handje voor het glimeffect

Meer is het niet. :nooo: Beetje airbrush basics. :lol: 8)

Dat truukje kende ik al vandaar dat ik dit al meegenomen in mijn eerste serieuze ontwerp.....nu nog afwachten of het lukt.......

Hier wat foto's van de schets die ik gemaakt hebt hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.

YAK54-01.jpg

Yak54-02.jpg

Ik kan dus aan de slag !

Grtzz

Ach, als Corné gaat knoeien met vlammen, dan ik ook maar. ;) :lol:

De ene zijkant en de onderkant...
philliams_clik_result1.jpg

De andere zijkant (weinig verrassend) en de bovenkant...
philliams_clik_result2.jpg

Helaas onvoldoende gelijkende kleurtjes oranje, dus snel een lading potjes bijbestellen en gaan mengen. ;) Volgende keer beter. :yes:

Ik had het ontwerp al reeds laten zien:

YAK54-01.jpg

Nou ik ben zover....1 kant van de romp is op de canopy na klaar.

Hier dus zovast wat foto's van mijn kunstwerkje...wat toch aardig op een van gogh begint te lijken :-)

Ik zal de laatste foto met canopy ook nog toevoegen als ik zover ben.

Ben ook bezig met filmen en zal een nederlandse tutotial op youtube gaan plaatsen voor de geintresseerden.....

tuto-01.jpg

Allereerst heb ik de achterkant en voorkant van de romp geel gemaakt om vervolgens met een tweetal mallen de "luipaard look" aan de achterzijde van de romp te airbrushen. Vervolgens met wat oranje en rood en een freehand sjabloontje wat vlameffecten gegeven aan de voorkant.

tuto-03.jpg

Hierna de reeds gespoten delen afplakken. Dit heb ik gedaan met gewone A4 vellen en van die geweldige spuitlijm van 3M echt geweldig spul moet ik zeggen.

Nadat het midden van de romp rood is gemaakt en de bolletjes erop gespoten zijn, wat effect gegeven door de randen van de bolletjes met zwart wat schaduw te geven. Hierna met wit nog een soort lichtschijnsel erop en klaar is kees....

Daarna weer afplakken en de 2 zwarte delen nog spuiten.

tuto-04.jpg

Als met al denk ik dat het tot nu toe zeer geslaagd is voor een eerste vliegtuig dat ik met een airbrush helemaal heb gespoten.

GRTZZZZZZZ

Stel je wilt wel je shocky verfraaien, maar hebt geen airbrush en ook het budget er niet voor.

Drie vragen:
1) welke stiften zijn het meest geschikt? Ik heb nu verscheidene soorten geprobeerd, maar de meeste blijven flets en veeg je er zo weer vanaf..
2) zou het een optie zijn gewoon je schema op normaal papier af te drukken en dat op de randen te verlijmen met iets als pritt? op die manier voeg je amper gewicht toe
3) hebben er al mensen geexperimenteerd met een omgebouwde inkjet?

Wat punt 3 betreft.. dat ga ik in de toekomst wel doen, heb de printer er al voor, maar de tijd niet. Mijn plan is om de gewenste schema's gewoon rechtstreeks op het depron te printen, maar ik weet niet of dat gaat met de inkten die inkjetprinters gebruiken.. vandaar dat ik mij afvraag of er al mensen ervaringen mee hebben, of mensen kennen die dat hebben..

Drie vragen:
1) welke stiften zijn het meest geschikt? Ik heb nu verscheidene soorten geprobeerd, maar de meeste blijven flets en veeg je er zo weer vanaf..

Edding 3000 doen het erg goed. Je hebt mijn Yak gezien, deze is nu nog wat mooier van kleur, heb hem gisteren met nieuwe stiften nog eens overgedaan. Er vanaf vegen lukt je niet zomaar, flets is het ook niet:)

3000_10S_l.jpg

Mijn plan is om de gewenste schema's gewoon rechtstreeks op het depron te printen, maar ik weet niet of dat gaat met de inkten die inkjetprinters gebruiken.. vandaar dat ik mij afvraag of er al mensen ervaringen mee hebben, of mensen kennen die dat hebben..

wel een interssant idee!

maak er een topic van aan ik gok dat er wel iemand is die dat al geprobeerd heeft!

Laatst bewerkt:

Wat punt 3 betreft.. dat ga ik in de toekomst wel doen, heb de printer er al voor, maar de tijd niet. Mijn plan is om de gewenste schema's gewoon rechtstreeks op het depron te printen, maar ik weet niet of dat gaat met de inkten die inkjetprinters gebruiken.. vandaar dat ik mij afvraag of er al mensen ervaringen mee hebben, of mensen kennen die dat hebben..
Ja, geprobeerd. Maar er waren twee problemen:

1. De DesignJet 500 kon niet dikker dan 2mm accepteren, daarna liep de printkop vast.
2. De inkt (etsende inkt voor vinylstickers) hechte niet op Depron.

Het eerste is geen probleem, daar ik de printer toch ombouw zodat depron er doorheen gaat.

Het tweede is wel een probleem.. de vraag is dan dus of er inkt is die wel hecht.

Het tweede is wel een probleem.. de vraag is dan dus of er inkt is die wel hecht.
De DesignJet 500 stond bij een klant die grote stickers maakt. Voordeel van die printer/plotter is dat het vel Depron horizontaal doorgevoerd kan worden, in tegenstelling tot veel "thuisprinters" met een transportrol waarbij het papier teruggevoerd wordt.

De inkt wilde wel drogen. Na zo'n 15 minuten was het "droog" maar je kon het daarna weer uitvegen, als een soort van vettige waas. Er bleef wel wat inkt in de putjes van het Depron hangen maar het resultaat wat verre van mooi.

Tsja, ik gebruik een printer waarvan de cartridges navulbaar zijn.. in principe kun je dus elke inkt gebruiken, mits viscoze genoeg. Moet ik alleen nog weten welke inkt.

Gewoon een oude deskjet overigens, die uit elkaar gehaald gaat worden en waarvan het papiertransport zo aangepast wordt dat ie depron vreet..

Back