Zoals ik in het begin van het verslag al aangaf hou ik de mogelijkheid open om de achtervleugel ook bedienbaar te hebben.
Een collega bouwer Gus in de USA heeft een grote en een kleine Pou gebouwd en hij heeft slechte vlieg resultaten met de voorvleugel.
Hij heeft inmiddels beide toestellen omgebouwd met bediening van alleen de achtervleugel.
De kleine Pou Du Ciel een HM 14
Voorvleugel vast en achtervleugel bedienbaar. Maiden hiervan is goed gegaan.
De grote Pou een Abbott Baynes versie van de HM 14 "The British Pou" . Bediening is ook aangepast (nog niet op foto) en de maiden volgt nog
Ik weet niet hoe mijn Pou gaat vliegen en daarom was ik ook zo nieuwsgierig naar de clubgenoot van het forumlid Max die ook een Pou vliegt.
Hopelijk krijg ik daar ook nog info van.
Maar zoals gezegd ik hou beide aansturingen mogelijk nu kan ik er nog lekker bij straks gaat dat veel moeilijker en wordt het er niet fraaier op.
In tegenstelling tot het origineel wil ik geen opening in de bodem of voorkant.
Voor de sterkte hou ik onder alles dicht en moet het vanaf boven bereikbaar worden.
Zie hier de beide aansturingen, keuze tussen voor- en achtervleugel of zelfs beide.

Ook is de vering van de wielen te zien om de klappen van de harde landingen tegen te gaan.
Nu kunnen de tussenschotten worden gelijmd.
De vleugel draagschotten heb ik maar van triplex gemaakt voor de sterkte tenslotte word het frame van de vleugel er aan bevestigd.
De voorste moet er nog in maar die wacht op de motor.
Een handicap met depron is dat je het uitlubberen van doorvoeringen door de romp moet voorkomen.
Dit doe ik met dunne plaatjes makrolon.
Een dikkere variant gebruik ik voor het bevestigen van het richtingsroer.
Deze kan ik mooi bevestigen met M2 boutjes in de ingelijmde moertjes van de triplex plaatjes in de staart.

Ik gebruik zoveel mogelijk koolstof i.v.m. het gewicht.
Het begint al vorm te krijgen.
Wachten is nu op de motor en wat andere materialen.
De voorvleugel denk ik in 2 delen te maken zodat het vervoer makkelijker is.
Voor het bevestigen van de tuidraden moet ik eens gaan kijken bij de hengelsportzaak voor snelle clipsluitingen.
Wordt vervolgd.