Pr2 Sp400 bouwproject

Maiden flight vond vanmiddag plaats. Hij vloog echt perfect! Had bijna geen trim nodig en ging er goed vandoor op het 8xKAN1050 pakket. Extreem strak vliegbeeld. Mooie fluittoon bij het passeren.

pr2sp400_31.jpg

pr2sp400_32.jpg

pr2sp400_33.jpg

pr2sp400_34.jpg

pr2sp400_35.jpg

Er moet iets met het model gebeurd zijn in de lucht. Bij licht aanduiken gaf ik hoogte bij om het model weer recht te leggen. Dat rechtleggen bleef echter uit, het model bleef naar de grond gericht en kwam héél sloom iets rechter te liggen. Zo sloom dat ik de Pr2 vol tegen de grond parkeerde. :cry: Ik gaf al gewoon vol up, soortgelijke acties waren de eerste en tweede vlucht geen enkel probleem. Ik baal hier dus echt stevig van! :nosmile: Zal morgenavond beginnen met het bouwen van een nieuwe romp, misschien is de vleugel te repareren.

pr2sp400_36.jpg

pr2sp400_37.jpg

Waarschijnlijke oorzaak: Losgescheurd hoogteroer heveltje...

Schade:
1x Pr2, volledig afgeschreven
2x Servo stekkertjes kapot
1x Sp400 6V
1x Cam 4,7x4,7

...en hij vloog zo mooi... :(

Tsja.. was nogal een triest gezicht hoe de pr2 zichzelf liever thuis voelde in ut gras dan in de lucht.. :( balen als een stekker maar morgen gaat waarschijnlijk de volgende pr2 sp400 in productie.. met een btje geluk kunnen we over 3 a 4 weken weer een keer proberen om hem wat langer in de lucht te houden.. :wink:

hmm, spijtig :?
En je had de oefenpionnen al neergezet..

Stuur jij je ontvanger op om 'm na te laten kijken na dit soort touchdowns?

Sterkte, en ik hoop dat je snel weer eens een nieuwe bouwt!

r :fadein:

Stevo zei:
Sterkte met de bouw van een nieuwe romp..

zal niet alleen bij de romp blijven.. heb vernomen dat de vleugel ook totall loss is.. misschien dat alleen het stabilo en het kielvlak te redden zijn.. vanavond wordt begonnen aan de nieuwe pr2..

Jaja, vanavond nog even snel een bezoekje aan 2 Brothers voor de nodige hardware... ;)

robert zeeland zei:
Stuur jij je ontvanger op om 'm na te laten kijken na dit soort touchdowns?
In principe wel. Op z'n minst een uitgebreide range check.

Sterkte, en ik hoop dat je snel weer eens een nieuwe bouwt!
Vanavond begint het feest weer... :)

Zonde zonde!! :cry:

Dat is een slecht einde voor een racer...beter een midair dan.

Ik hoop dat de volgende een langer leven beschoren is.

Gr,

Paul

Gisteren weer flink aan de slag geweest bij jorrit.. vleugel bijna klaar, stabilo en kielvlak af, romp in grote lijnen in elkaar, vanavond weer verder.. :) kijken of we hem weer in elkaar krijgen.. zal wel mooi wezen want dan schiet het allemaal hard op.. ;) na vanavond zal er wel weer een verder verslag komen.. greetz,

Kees

Kleine update tussendoor:

Zelfs nog beter gelukt dan het vorige vleugeltje! :yes: Mag ook wel als je voor de 3e keer dezelfde vleugel bouwt... :sleeping:

pr2sp400_38.jpg

Altijd makkelijk als Jorrit een btje hulp krijgt he.. :wink:
Met een beetje geluk vliegt deze aankomende zondag.. zo staat het iig in de planning.. :yes:

Die is van jorrit.. maar die hadden we ook al samen gebouwd.. nadat ie afgelopen donderdag gecrashed was zijn we vrijdag gelijk weer aan een nieuwe begonnen.. zelf bouw ik (nog) niet en vlieg ook (nog) niet..
Greetz

Kees zei:
zelf bouw ik (nog) niet en vlieg ook (nog) niet..

Komt nog wel! :) Wacht maar af, nadat de nieuwe Pr2 succesvol heeft gevlogen en óók nog eens in de lucht blijft beginnen we aan een Charter. :yes:

Lijkt me wel ontzettend gaaf.. :lol: moet ik alleen wel ff een werkplek creeren op de zolder :? maar als ik die heb, dan wordt het wel tijd om eens te starten met deze geweldige hobby.. :D

En eerst ff me rijbewijs halen.. kost ook veel geld tegenwoordig.. :nosmile:

Zo staat het er momenteel voor. Vanavond ga ik de eerste hand leggen aan de bespanning!

Note: De vorige ging afgelopen donderdag de grond in. Het is nu maandagavond! :lol:

pr2sp400_40.jpg

pr2sp400_41.jpg

Zeer netjes hoor :thumbsup: wordt donderdag de maidenflight? precies een week na de crash.. wordt een feest.. :celebrate:

Back