Pre-order "Tiny whoop" banggood

Discussie in 'Multicopters' gestart door FlyHigh87, 27 jul 2016.

  1. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
  2. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Lijkt me wat zwaar voor een Tiny whoop ;)
     
  3. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Heb je wel gelijk in. Ik zag trouwens dat er een "zender" bij zit.
    Eigenlijk ben ik wat huiverig om m'n eigen zender aan te passen. Anders ga ik straks heli vliegen en krijg ik dan problemen.

    Wel mooi spul zo'n Tiny whoop.

    Maar 't was wel duidelijk denk ik....op drone gebied ben ik een leek.
     
  4. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Dan zou ik een E011 nemen, heeft 7mm motors en grotere lipo.

    Vliegt erg goed.

     
  5. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Je bedoeld die met dat Lego poppetje toch?
    Kun je die ook ombouwen naar fpv zoals die Tiny Whoop?
     
  6. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Ja het frame is qua afmetingen gelijk op de grotere motors na.
     
  7. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
  8. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Dat is geen zender maar een Flight controller met flysky ontvanger er in.

    Als je die kant op wilt zou ik voor een andere gaan zoals de Beecore van Banggood.

    Niet dat dat de beste oplossing is maar bij gebruik van flysky denk ik wel.
     
  9. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Sorry voor de late reactie! Bouwen jullie zelf ook wel eens iets??? Ik bedoel: los frame...brushless motoren....2.4Ghz ontvanger.

    Ik zoek iets wat ik ook kan bouwen of ombouwen...maar wel klein en niet belachelijk duur. Gewoon ff lekker wat hobbyen.

    Fijne avond!
     
  10. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    zo ben ik begonnen.. gewoon zelf bouwen.. :)
    nadeel is dat je tegenwoordig voor minder geld een redelijke arf quad koopt dan dat je zelf kan bouwen.

    gewoon een bouwpakketje van aliexpress ofzo scoren.. frame, esc's en motoren misschien een fc zitten erin. dan krijg je alles los in doos en zakjes thuis. kan je lekker zelf hobbyen zonder dat je veel geld kwijt bent, en je hebt meteen een redelijke setup.
     
  11. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Zelf bouwen is erg leuk, maar als je totaal nieuw bent met deze dingen is gewoon een E010 of E011 Whoop bestellen een prima start. Zijn erg leuke dingen, makkelijk om te bouwen naar FPV en prima om mee te leren vliegen.

    De meegeleverde zender is nog niet eens zo heel erg slecht, als je de stuurknuppels wat langer maakt:
    https://www.banggood.com/FQ777-124-Pocket-Drone-Spare-Parts-Two-RC-Sticks-p-1000313.html

    Je Futaba is niet echt bruikbaar, als je een goede zender wenst voor dit soort dingen is een Devo 7E of anders een Taranis ombouwen het meest interessant.

    De Devo 7E is erg compact en goedkoop maar erg goede kwaliteit voor slechts 5 tientjes.
    https://www.banggood.com/Wholesale-...nsmitter-Mode-2-Without-Receiver-p-48117.html

    Je moet er dan nog wel een module in zetten..
     
  12. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Sorry voor de late reactie. Even ander soort problemen.

    Bouwen en electronica is niet zo'n probleem.

    Ik zocht alleen iets leuks voor niet te veel geld. En dan wat ledstrip erop...en misschien nog (ooit) FPV.

    Zender hoeft ook niet persee. Maar ik sleutel niet graag aan m'n Futaba. Anders gaat m'n heli er straks misschien vandoor.
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Die E010 is wel een aanrader hoor ! zekers als je helivlieger bent.
    12 euro en je hebt em thuis. 5 accuutjes erbij bestellen en je kunt losgaan in de woonkamer.
     
  14. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Hahahahaha.....dat zie ik wel zitten...los gaan in de woonkamer kamer! :) :) ;)
     
  15. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Moet zeggen dat de E011 toch echt wel een verbetering is, en de E010 was al erg goed.
     
  16. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Gewoon een E011 kopen, je Futaba en heli lekker met rust laten en los gaan in je woonkamer!

    https://www.banggood.com/Eachine-E0...RC-Quadcopter-RTF-p-1135724.html?rmmds=search

    (lego poppetje ook met rust laten)

    Koop er een camera bij: https://www.banggood.com/CM275T-5_8...mitter-CAM-NTSC-PAL-Switchable-p-1139777.html

    En een LCD scherm of bril naar keuze voor FPV. Of alleen een ontvanger en op je TV aansluiten..

    https://www.banggood.com/Wholesale-FPV-System--c-2734.html
     
  17. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    heb net een E012 binnen gekregen... heul inieminie ducted quadje.. deze week eens zien of hij een micro AIO camera wilt dragen..

    tot nu toe lach ik mij een bult in de woonkamer.. ding is echt niet stuk te krijgen.. (gaat mij vast wel lukken hoor, maakt u zich geen zorgen..;) ) klinkt als een opgevoerde mug als hij vliegt en als een strontvlieg als hij crashed..

    als hij de micro camera/vtx van de grond kan krijgen en er een beetje mee rond kan vliegen word dit een goede concurrent voor de E10 en E11..
     
  18. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Lijkt me dat de E012 gewoon te klein is voor het extra gewicht van een AIO cam.

    Voor LOS lijkt het me een leuk ding, maar de E010 is wat mij betreft al klein genoeg. :)
    Heb ook zo'n kleine Cheerson CX-10 maar vlieg er bijna nooit mee.
     
  19. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    vanmiddag even een akk bs2 micro aio cam op de E012 gedaan. (de lichtste die ik heb) ...

    niet echt een succes.. 75% procent throttle om in de lucht te blijven..
    nu heb ik niets aan gewichts reductie gedaan, dus het kan iets minder zijn.. maar echt blij word je er niet van..
     
  20. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Half jaartje ofzo wachten op nog kleinere AIO cams :D

    Zou ook te mooi om waar te zijn.. wel een leuk ding die E012 !
    Misschien snellere motors en wat dingen strippen voor minder gewicht?


    Gisteren mijn E011 even omgebouwd naar FPV met een Boldclash F-01 die ik nog op de plank had liggen.
    Beeld kwaliteit is wel net wat minder helaas, vorige versies die ik eerder besteld had waren een stuk beter.

    Dankzij de mount van Jasper Tielen was het een "easy job" deze keer, dus bedankt voor het posten Jasper ! :thumbsup:

    De cam mount past erg netjes op de "Lego canopy" en een simpel 3mm gat boren voor de kabel is snel gedaan.
    2 puntjes solderen en klaar om te vliegen !

    Met wat hardere crashes schiet de cam-mount er wel af, goed voor de camera en antenne wellicht, maar of de dunne draden
    er tegen kunnen vraag ik me af. Wat lijm, rubber-band of plakband ga ik nog proberen.

    Wat foto's :

    IMG_2145.JPG IMG_2146.JPG IMG_2147.JPG IMG_2148.JPG IMG_2149.JPG
     

Deel Deze Pagina