Pre-order "Tiny whoop" banggood

Inmiddels hebt ik hem aan het vliegen gekregen .
Maar allen reageer hij niet op de schakelaars .
En de software bijgewerkt naar de nieuwst software van 22-09-2016

In middels een paar instellingen in de zender gedaan ,
en hij vliegt nu perfect .

Gr,
Wim

Iemand hier ook ervaring met de andere fpv machientjes van eachine?

Ik ben zelf opzoek naar nog een leuke indoor, maar zit nu een beetje te twijfelen tussen de qx90 of de binnenkort verkrijgbare ex105...

Ja, ik heb de QX90 nu twee weken in bezit en man,man...echt leuk.
Ik heb hem besteld met een Frsky reciever voor mijn Taranis. Onder D8 snel te binden. Kwaliteit van de camera/zend-unit is gewoon goed te noemen voor deze prijs. Deze unit zit met een elastiekje vast en klapt na een crash snel los. Zo voorkom je dat hij af breekt maar helaas verbuigt de antenne nog steeds wel heel snel. De props zijn wel flink in beeld.
Alle props heb ik met seconde lijm moeten borgen want die popte er wel heel snel af, soms al bij het opstijgen.
Verder vliegt het standaard al heel strak en valt in cleanflight verder in te stellen. Bereik is meer dan voldoende.
Er zitten twee 600mah accu's bij en ik heb er nog een paar 750 mah bij gekocht. Daarmee vlieg ik binnen makkelijk 5 minuten. Ik heb hem gekocht om mijn FPV vaardigheden op te bouwen om buiten met mijn ZMR250 te vliegen.
Ik durf dit wel een volwaardig quad'je te noemen. Aanrader!

Inmiddels is de QX95 uit. Die heeft z'n camera wat meer in de neus zitten.

Heren, bedankt allemaal voor de info omtrend welke 1S Lipo packs het beste te kiezen voor mijn Blade Inductrix FPV micro Quadcopter.
Ik ben er uit dankzij de gouden tip.
Zojuist 10 stuks van die TOP lipo packjes besteld en kan ze dan binnenkort eens goed gaan uittesten.
Vliegmaatje heeft de Turnigy Nano 1S 200Mah 35/70C Lipo packjes van Hobbyking voor zijn Blade Inductrix zonder FPV.
En wij gaan de komende tijd eens de 2 verschillende merken met elkaar vergelijken.
Na verloop van tijd zal er dan 1 winnaar uit de bus gaan komen en daar zijn wij heel benieuwd naar.
Fijn weekend allemaal en vliegse.
Vr Gr E

Was van plan om een nieuwe Whoop to bouwen met de Chaoli motors van Banggood, en was aan het bekijken welke cam ik zou proberen.

Nu zag ik dat de nieuwe Blade uit was.. beetje erg duur wat mij betreft (en de vliegtijden blijken ERG kort te zijn) maar de spare parts camera is niet veel duurder als een FX-787 of 797, en de canopy is mooi en ook niet te belachelijk duur.

De spullen dus besteld bij Toemen: BLH8505 FPV Camera en de BLH8504 Canopy.

De spullen vandaag binnen gekregen, motors vervangen en de spullen er op geschroefd na wat puzzelen. Het geheel zit alleen vast met 2 schroefjes (die jezelf moet hebben liggen) maar past netjes op de Eachine E010 / JJRC H36. Alleen een klein beetjes van de canopy moeten schuren onder de camera opening, omdat het standaard board daar wat in de weg zit.

Wat foto's:

a9413276-83-IMG_1550.JPG

a9413277-180-IMG_1551.JPG

a9413280-77-IMG_1554.JPG

a9413281-174-IMG_1555.JPG

IK heb de connector van mijn Quanum Elite gebruikt, waar je wel op moet letten is dat de polariteit omgedraaid is!

a9413282-238-IMG_1557.JPG

a9413283-96-IMG_1562.JPG

Aan het board heb ik verder nog even het crystal naar voren gebogen zodat alles past. Met wat lijm vast gezet, tevens de antenne van wat lijm voorzien voor de zekerheid daar die ook wat naar voren gebogen moest worden.

a9413284-193-IMG_1563.JPG

Oh ja… bijna vergeten:

Het resultaat is door het extra gewicht helaas niet echt geweldig. De Chaoli motors zijn dan wel iets beter, maar door het extra gewicht van het Blade spul mis ik weer net die extra "punch".

Vliegtijd is wel goed (ca. 3,5 tot 4 minuten) en het vliegt wat stabieler dan mijn oude. En het is natuurlijk wat beter bestand tegen crashes.
Beeldkwaliteit is net een tikje minder dan de FX787, maar verder prima. Ook wat beperkt wat kanalen betreft, maar daar zit ik niet mee.

Ik ga dus wel nog op zoek naar echt goede motors voor deze E_Whoop. Het gewicht is gewoon hoog, maar in combinatie met het sterke frame wel een mooi en "onbreekbaar" resultaat.

Wordt vervolgt zodra ik andere goede (betaalbare) motors gevonden heb!

Na een paar keer vliegen toch best tevreden over het resultaat, motors moeten toch echt een beetje inlopen.

Wat me op valt is dat op sommige momenten het vermogen te kort komt (quad zakt dan naar de grond) maar even later pakt hij het dan toch weer beter op.
Zou dit toch kunnen komen door de niet al te beste Mcpx connector?

Ik lees op rcgroups nog al wat problemen met slechte connectors, o.a. ook met de nieuwe Inductrix FPV dat vliegtijden erg kort zijn.. de LVC komt daar al snel in werking terwijl de lipo nog lang niet leeg is.

Zou het kunnen helpen door de connector te verwijderen, en vervangen door een goede Losi ?

Ik heb nu het Elite cameraatje erop zitten en hij vliegt nog steeds prima ! Power zat alleen duurt het ietsje langer voordat hij reageert op het gas. Ik denk niet dat sterkere motoren daar iets aan veranderen. Ik kan er ongeveer 3 minuten mee vliegen met live beeld op de tv. Erg leuk !

Op mijn eerste zat ook de Quanum Elite, de nieuwe vliegt ongeveer hetzelfde.. wel iets zwaarder maar betere motors. Ik haal 3,5 minuut zonder problemen.

Op de TV aansluiten is een goed idee, eens bekijken hoe ik het signaal naar HDMI kan omzetten!

Scart ziet niet meer op mijn tv. Da's wel heel ouderwets volgens mij..
Maar ik had toch gewoon cinch / tulip (?) aansluitingen achterop voor ingang analoog dus was zo aan te suiten.

Werkt perfect, erg leuk op een groot scherm!

Kleine update van mijn E010.

Eerst het frame wat minder zwaar proberen te maken door overal waar mogelijk 1,5mm gaatjes in te boren:

a9416873-113-IMG_1596.JPG

a9416874-82-IMG_1597.JPG

a9416875-203-IMG_1602.JPG

a9416876-44-IMG_1603.JPG

a9416877-142-IMG_1604.JPG

Toen nog wat meer van de battery bay verwijderd, en de buitenste struts uit de ducts verwijderd, + de camera direct op het board gesoldeerd zonder connector.

a9419906-41-IMG_1608.JPG

a9419905-73-IMG_1607.JPG

a9419907-59-IMG_1612.JPG

a9419909-252-IMG_1614.JPG

En daarna 2-blads van de propellers gemaakt:

a9420174-248-IMG_1615.jpg

a9420175-90-IMG_1616.jpg

a9420177-251-IMG_1634.jpg

Totaal dus een 0.8 gram winst, maar het resultaat (zeker met 2-blads) is ERG positief. De quad vliegt nu echt een stuk beter, zakt nagenoeg niet meer naar de grond, en vliegtijd van ruim 5 minuten is geen enkel probleem. :)

Heb niet alles gelezen maar heb een tijd terug een Eachine H8 gehaald.
Deze FC kun je flashen met acro firmware, ben je voor nog geen 15 euro klaar.
Nadeel vond ik, die remotes zijn echt enorme bagger.

Tip: https://github.com/goebish/nrf24_multipro

Heb je al een zender (Taranis bijvoorbeeld) dan stop je deze module in je zender.
Met een stick combinatie kun je kiezen welk protocol je gebruikt, hiermee kun je de meeste van deze kleine quad gewoon besturen.
Geeft je een super goede stick responds, veel meer detail in t besturen.
Koste mij toen 34 euro maar is het echt dubbel en dik waard.

Iemand al ervaring met die Lipo's uit dat linkje?
goo.gl/aYJPz9

Ben flink aan het testen met verschillende soorten Lipo packjes van verschillende merken.
Degene die er het slechtst uitkomen zijn die van E-flite en dan zelfs van 45C.
Werkelijk bagger packjes en dan ook nog eens duur betalen.
Schande is het.
Die van HobbyKing de Nano 1S 200Mah 35/70C benne stukken beter.
Vliegmaatje gebruikt ze in zijn Blade Inductrix en is er tevreden mee.
Vlieg zelf al tijdje rond met mijn Blade Inductrix FPV.
Wereld micro Quadcopter.
Vliegt snaarstrak en doet wat ze doen moet.
Vliegtijd van 3.30min haal ik ermee.
Kreeg net mijn bestelde Blade Inductrix binnen.
Ook net mee testgevlogen in de woonkamer.
Met gemak 6 minuten rondvliegen, en dan nog sap over.
Packje ligt nu aan de lader om te zien hoeveel Mah eruit is gezogen.
Werkelijk TOP die vliegtijden.
En dat alles doe ik met mijn Spektrum DX9 zender.
Die kloontjes van de Inductrix van Banggood zien er leuk uit.
Maar moet er niet aan denken om dat te vliegen met zo'n speelgoed knake zendertje.
Leuk voor een knaap van 8, maar niet voor een volwassen kerel.
Dan heb je toch meer aan een volwaardige zender, en voelt ook nog eens 30 keer beter aan dan zo'n klein speelgoedzendertje.
kan dus ook op een Teranis zender las ik.
Maar dan met speciale module ofzo.
Helaas niet op Spektrum en er vliegen meer mensen met een Spektrum zender dan met een Teranis.
Beetje gemiste kans dus.
Heb een Blade Nano QX onderweg en die ga ik verbouwen naar een Rakon Heli upgrade Frame.
Heerlijk spul die Micro's en het end is nog lange na niet in zicht.
Vr Gr

Back