Hallo,
Voor het afbakken van mijn (prepreg)koolstof onderdelen wil ik een oven gaan bouwen.
De afmetingen zullen ongeveer 250x75x75cm gaan worden.
De oven zelf is niet zo'n heel groot probleem, het verhitten van de oven echter wel.
In eerste instantie wilde ik 2 digitaal instelbare verfbranders gaan gebruiken.
Deze zijn vanaf 40 tot 600 graden instelbaar, dit is volgens mij meer dan voldoende om een oven met deze afmetingen te verhitten.
Voor het afbakken van prepreg onderdelen is de ramprate(sneheid van het verhitten/afkoelen) redelijk belangrijk. Met de verfbranders kan ik dat niet nauwkeurig genoeg regelen denk ik. Ook heb ik er weinig zin in om er de hele tijd bij te blijven.
Mijn vraag is dus:
Hoe/waarmee kan ik de oven verhitten zodat ik toch controle houdt over de temperatuur en de ramprate?
De eisen waar de oven volgens mij aan moet voldoen:
-Temeratuur instelbaar van 30 to 150 graden celcuis
-Ramprate voor opwarmen/afkoelen van 0,3 tot 5 graden per minuut
-automatisch uitschakelen na verstrijken van baktijd.
Wie kan mij verder helpen?
Voor het afbakken van mijn (prepreg)koolstof onderdelen wil ik een oven gaan bouwen.
De afmetingen zullen ongeveer 250x75x75cm gaan worden.
De oven zelf is niet zo'n heel groot probleem, het verhitten van de oven echter wel.
In eerste instantie wilde ik 2 digitaal instelbare verfbranders gaan gebruiken.
Deze zijn vanaf 40 tot 600 graden instelbaar, dit is volgens mij meer dan voldoende om een oven met deze afmetingen te verhitten.
Voor het afbakken van prepreg onderdelen is de ramprate(sneheid van het verhitten/afkoelen) redelijk belangrijk. Met de verfbranders kan ik dat niet nauwkeurig genoeg regelen denk ik. Ook heb ik er weinig zin in om er de hele tijd bij te blijven.
Mijn vraag is dus:
Hoe/waarmee kan ik de oven verhitten zodat ik toch controle houdt over de temperatuur en de ramprate?
De eisen waar de oven volgens mij aan moet voldoen:
-Temeratuur instelbaar van 30 to 150 graden celcuis
-Ramprate voor opwarmen/afkoelen van 0,3 tot 5 graden per minuut
-automatisch uitschakelen na verstrijken van baktijd.
Wie kan mij verder helpen?