Prestatie zwever.

Sagitta 900.zoals ik hem gebouwd heb.
Volledig houtbouw,vintage,verbeterd vleugelprofiel,zowel roroeren als welvingskleppen.electra. En maar 25gram per vierkante decimeter.2,5meter spanweidte.

Thermieken als een achterlijke,vliegbaar tot windsnelheden van 35km/h.

In de FMT (duits modelbouwblad) zit nu een tekening van de "Thermy"

Het is een leuke zwever, volledig houtbouw:p, freespakket ook bij hun te koop

2.35 spanwijdte, rolroeren, eventueel met flaps en voorzien van of zonder motor.

Succes met zoeken

Terence

Genoeg keuze dus!
Ik zoek toch nog even verder, want ik wil niet hebben dat ik bezig ben met een kist, en vervolgens nog een hele mooie tegenkom :P
Hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Eventuele andere ideeën zijn natuurlijk nog steeds welkom!

Sagitta 900.zoals ik hem gebouwd heb.
Volledig houtbouw,vintage,verbeterd vleugelprofiel,zowel roroeren als welvingskleppen.electra. En maar 25gram per vierkante decimeter.2,5meter spanweidte.

Thermieken als een achterlijke,vliegbaar tot windsnelheden van 35km/h.

Top kist. Zeker als je ook, zoals origineel, de eindlijsten van een hardere houtsoort maakt. Een clublid vliegt zijn originele 2-asser Sagitta tot 6bft op de helling. Het ding kan echt alles.

Dat zou echt geweldig wezen trebor!
Hoeveel gaat dat dan kosten?
Zowel de onkosten en wat extra vergoeding.
Ik heb hem niet zeer binnenkort nodig,
Het word namelijk een winterproject.

De eventuele verzendkosten is voldoende materiaal zit er bijna niet in en ik maak van het winter zelf ook weer een nieuwe bubble dus moet ik er toch een maken.

Oké, nu heb ik weer een vraga over de bubble dancer.
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen ervaring met glasvezel/carbon/kevlar mallen.
En als ik me neit vergis, is de voorkant van de romp, daar waar de elektronica zit, gemaakt van 4 lagen kevlar.
Kan ik dat ook van hout maken?
Want dan lijkt het me dat ik erg weinig ruimte over houd binnen in als ik het van hout ga maken., gezien de ronde vorm.

Je kunt een houten romp maken deze zal wat zwaarder uitvallen
Ik zal wel een GFK rompje voor je maken ik heb er zelfs als ik het goed heb nog een liggen
maar dan moet je wel een bouw draadje maken;)

Back