Prijsverschillen LHS vs Internet vs Buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Best wrang eigenlijk, dit forum wordt gebruikt om de LHS af te zeiken die op zijn beurt dit forum sponsort :p Als ik een bannertje hier zou hebben, zou ik het per direkt opzeggen.:yes:

Dit is gewoon "het grote winkelafzeiktopic" zonder dat er namen genoemd worden. triest...

Noem het negatief, noem het de waarheid. Het komt op hetzelfde neer.
Ik kan ook roepen dat je naïef reutelt, maar wordt de stemming daar beter van?
En de LHS hoeft mij niets meer te vertellen hoor, mijn duizenden dollars gaan heus wel op,
maar niet meer bij hem en dat heeft ie mooi zelf bij elkaar verdiend..

En dat ik naar de stad moet is WEL de shop zijn denkfout.
Wie wandelt er nu bij de kapper buiten en denkt "goh, modelbouw winkel, ik ga even een vliegtuig kopen".
Zulk soort winkels zijn geen gelegenheids winkels, daar gaan mensen alleen naartoe als ze thuis al besloten hebben om daaraan te beginnen.
Hier in Roosendaal moet je zelfs betaald parkeren om bij die shop te kunnen komen.
Tot twee euro, dan heb je voor de meeste onderdelen de verzendkosten al betaald.
Zon zaak kan veel beter lekker in de randstad gaan zitten, pand goedkoper,
klanten kunnen makkelijk parkeren, met als resultaat goedkopere spullen en meer klanten?
Maar goed, het zal natuurlijk wel weer aan mij liggen..

En waarom mag ik me hier niet meer mee bemoeien?
Als jij opstraat iemand een omatje ziet overvallen, denk je dan ook "ach dat is al eens aangegeven bij de politie, hij gaat zijn gang maar."?
Als ik zie dat andere mensen ergens over klagen waar ik het roerend mee eens ben,
dan kunnen ze op mijn support rekenen.
Net zoals jij dat nu doet voor "het andere kamp".
En nee ik zal niet met oogkleppen op gaan zitten omdat een ander het beu is om aan te horen.
De waarheid kan soms lelijk zijn, en dat los je niet op door de andere kant op te kijken.

"Never argue with an idiot - he'll drag you down to his level and beat you with experience!"

Trouwens, goede vergelijking, dat overvallen omatje
5.gif
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Koop gewoon daar waar je wilt kopen. Klagen heeft geen enkele zin omdat de LHS zich er niets van aan trekt en je daar druk over maken, daar heb je alleen jezelf mee ;-)

Wil je precies weten waarom de LHS zo duur is, ga dan naar zo'n winkel toe en vraag erom. Ga daar in discussie en wie weet heeft het zin.

Groet,
Theo

Tsja, een blinde het licht laten zien of een dove de waarheid vertellen is ook moeilijk..
En het punt van die vergelijking is dat je niet altijd je mond moet houden als iets al gezegd is,
zeker niet als het de eerste keer in de wind geslagen is.

Wij klagen over dure shops, maar de dure shops klagen over ons.
Ik zeg niet zeuren maar door de zure appel heen bijten.
Het mag natuurlijk ook gezegd worden dat er "lokale" shops zijn die het wel voor elkaar hebben.
Een bepaalde shop van ene Martijn bijvoorbeeld. Top winkel voor redelijk te pruimen prijzen.
Ik heb daar zelfs een keer een mooi model met alles erop en eraan gekocht, keurige service en lekker snel.
Zit lekker in Nederland en heeft zijn echte winkel met zijn online winkel opgehoest.
Hij zal het ook vast niet voor jan genitalie doen, dus het KAN blijkbaar prima..
Dan rest mij nog maar een conclusie, en dat is dat de dure shops dom bezig zijn.

Ik moet ook toegeven dat hier klagen eigenlijk tegen een muur is.
De shops trekken zich er niets van aan wat er hier geroepen wordt.
Die verdienen (nu nog) lekker, en zien niet dat ze hun eigen schepen verbranden.
Tot ze hun eigen billen branden natuurlijk..

Laatst bewerkt:
Best wrang eigenlijk, dit forum wordt gebruikt om de LHS af te zeiken die op zijn beurt dit forum sponsort :p Als ik een bannertje hier zou hebben, zou ik het per direkt opzeggen.:yes:

Dit is gewoon "het grote winkelafzeiktopic" zonder dat er namen genoemd worden. triest...
Maar dan is er in ieder geval weer een aanleiding om eens lekker te klagen over de maffiapraktijken van de Nederlandse winkeliers :thumbsup: (alleen moet dat dan wel op het forum van HobbyKing, aangezien dit forum dan niet meer bestaat)

"Never argue with an idiot - he'll drag you down to his level and beat you with experience!"

Dit is jarenlang mijn "signature" op dit forum geweest. Een waarheid als een koe en zeker toepasselijk op een aantal deelnemers aan dit draadje.

Noem het negatief, noem het de waarheid. Het komt op hetzelfde neer.
Ik kan ook roepen dat je naïef reutelt, maar wordt de stemming daar beter van?
En de LHS hoeft mij niets meer te vertellen hoor, mijn duizenden dollars gaan heus wel op,
maar niet meer bij hem en dat heeft ie mooi zelf bij elkaar verdiend..

Roep maar dat ik naief reutel, maar dan wel graag met een onderbouwing die ik jou zelf ook geef. Geef mij aan waar ik naief ben, onderbouw het en ik ben de eerste die je gelijk zal geven!
Dat je duizenden dollars wel op gaan, maar elders is toch EXACT wat ik je vertel?? Jij bent niet de doelgroep voor de LHS......

En dat ik naar de stad moet is WEL de shop zijn denkfout.
Wie wandelt er nu bij de kapper buiten en denkt "goh, modelbouw winkel, ik ga even een vliegtuig kopen".
Zulk soort winkels zijn geen gelegenheids winkels, daar gaan mensen alleen naartoe als ze thuis al besloten hebben om daaraan te beginnen.
Hier in Roosendaal moet je zelfs betaald parkeren om bij die shop te kunnen komen.
Tot twee euro, dan heb je voor de meeste onderdelen de verzendkosten al betaald.
Zon zaak kan veel beter lekker in de randstad gaan zitten, pand goedkoper,
klanten kunnen makkelijk parkeren, met als resultaat goedkopere spullen en meer klanten?

Sven, lees deze alinea nog eens door. Sta je dan nog steeds achter je eigen tekst? Je kan toch niet met je volle verstand zeggen dat de LHS een grove denkfout maakt omdat hij in een stad zit? Misschien ben jij zelf niet zo snugger om buiten een stad te gaan wonen dan.... In een stad is de potentiële markt voor een LHS juist wellicht wel groter. En JUIST de mensen die langs lopen als ze naar de kapper gaan zijn itneressant..... Zien is vaak kopen!

Maar goed, het zal natuurlijk wel weer aan mij liggen..

Als dit je manier is om je als slachtoffer op te stellen in een discussie, dan is voor mij snel klaar en sta je snel op de ignorelijst. Wat kortzichtig om op deze manier 'argumenten' aan te voeren in een discussie.

En waarom mag ik me hier niet meer mee bemoeien?
Als jij opstraat iemand een omatje ziet overvallen, denk je dan ook "ach dat is al eens aangegeven bij de politie, hij gaat zijn gang maar."?
Als ik zie dat andere mensen ergens over klagen waar ik het roerend mee eens ben,
dan kunnen ze op mijn support rekenen.
Net zoals jij dat nu doet voor "het andere kamp".
En nee ik zal niet met oogkleppen op gaan zitten omdat een ander het beu is om aan te horen.
De waarheid kan soms lelijk zijn, en dat los je niet op door de andere kant op te kijken.

Wat een waardeloze vergelijking Sven..... Een oma overvallen is bij mijn weten een strafbaar feit en mag simpel weg niet conform de wet. Het aanbieden van een servo voor 15 euro is volgens mij gewoon een marktbenadering. Als een winkelier 10 mensen heeft die die 15 euro willen betalen en 2 niet, dan is het toch prima dat er een stickertje van 15 euro op staat? De LHS kan ervan leven en heeft tevreden klanten. Prima toch?

Ik neem het niet zozeer voor het andere kamp op, maar ik vind de redenatie achter het afzeiken volledig de plank misslaan en de zuiverste vorm van naieve moraalridderij! Ik heb werkelijk waar nog geen enkel steekhoudend argument gehoord wat de reden tot de klaagzang recht aandoet. Alleen maar dat het schofterig duur is, dat het zakkenvullers zijn en dat ze (nu nog) flink verdienen en straks falliet op verbrandde billen op de bank thuis zitten. Sterk hoor... erg sterk en vooral ook erg goed voor de sponsoren van Robert.

Sven, begin zelf een LHS en bewijs het tegendeel! Ga ergens op een hei zitten in een goedkoop pand, waar je gratis kan parkeren, neem geen personeel in dienst en doe vooral de verwarming en verlichting uit als er geen klanten zijn. Koop ook vooral rechtstreeks in bij de shops in HK en niet bij de bekende tussenhandelaren in de Benelux! Ik denk dat je het smoordruk krijgt!! Zeker met mensen uit de stad, die al besloten hebben dat ze iets RC willen kopen en niet toevallig passeren op de hei!

Tsja, een blinde het licht laten zien of een dove de waarheid vertellen is ook moeilijk..
En het punt van die vergelijking is dat je niet altijd je mond moet houden als iets al gezegd is,
zeker niet als het de eerste keer in de wind geslagen is.

Wij klagen over dure shops, maar de dure shops klagen over ons.
Ik zeg niet zeuren maar door de zure appel heen bijten.
Het mag natuurlijk ook gezegd worden dat er "lokale" shops zijn die het wel voor elkaar hebben.
Een bepaalde shop van ene Martijn bijvoorbeeld. Top winkel voor redelijk te pruimen prijzen.
Ik heb daar zelfs een keer een mooi model met alles erop en eraan gekocht, keurige service en lekker snel.
Zit lekker in Nederland en heeft zijn echte winkel met zijn online winkel opgehoest.
Hij zal het ook vast niet voor jan genitalie doen, dus het KAN blijkbaar prima..
Dan rest mij nog maar een conclusie, en dat is dat de dure shops dom bezig zijn.

Ik moet ook toegeven dat hier klagen eigenlijk tegen een muur is.
Die verdienen (nu nog) lekker, en zien niet dat ze hun eigen schepen verbranden.
Tot ze hun eigen billen branden natuurlijk..

Ok, you are on it!

Laatst bewerkt door een moderator:

De winkeliers die ik ken verdienen niet zo lekker. Ze kunnen niet op tegen grote HK leveranciers die wereldwijd leveren, een enorme afzetmarkt hebben, personeel wat voor een schijntje werkt en geen dure belastingen/verzekeringen/huur/energierekeningen/rente over voorraad hoeven te betalen en het zich daardoor kunnen kunnen veroorloven dubbeltjes winst te maken op een item.
Hoeveel onderdelen denk jij dat je moet verkopen om je eigen salaris en alle bedrijfskosten te betalen als je een euro winst maakt op ieder onderdeeltje? En hoe groot denk je dan dat de Nederlandse afzetmarkt is....?

Natuurlijk is het in Nederland allemaal veel duurder, daar heb je een punt wat niemand betwist. Ik heb er wel moeite mee dat jij dat maar blijft roepen dat dit komt doordat winkeliers zulke boeven zijn die over onze rug enorm veel geld verdienen. Dat kun jij volgens mij niet bewijzen en ik weet dat het niet waar is, doordat ik nog wel eens met mensen praat die een bedrijf proberen te runnen. Steevast hoor je dan dat de hoogte van de prijzen afhangt van ons sociale economische systeem, de kleine afzetmarkt en de prijzen/levensstandaard in Nederland.

Je vergeet blijkbaar dat ook die Nederlanders ondernemers zijn
Als het in Nederland werkelijk tegen concurrerende prijzen zou kunnen zouden er al lang winkeliers zijn die dat deden. Soms zijn ze er wel maar ze gaan zonder uitzondering binnen de kortste keren failliet.

Waarmee ik denk een on-topic bijdrage te hebben geleverd aan de oorspronkelijke vraag van TS Cheeta :-)

Laatst bewerkt:
De enige echte schuldige in dit verhaal is het internet.

Het gemak waarmee wij de prijzen binnen een andere economie kunnen zien en het gemak hoe winkeliers daar (mis)bruik van maken. Misbruik mag je het niet helemaal noemen want het is legaal maar facturen vervalsen om de douane en belasting te ontduiken wel en laten veel shops uit het verre oosten zich hier wel schuldig aan maken waar de kopers hier in Nederland maar al te graag aan mee werken.....

Maar met Sven zal dit een eindeloze discussie worden en is misschien een slotje en een verder verbod op dergelijke topics op zijn plaats.

Als Sven zijn vriend het leven werd zuur gemaakt door de importeurs of wie dan ook ... , Is het dan nog steeds de schuld van de lokale shop ?

Als je als zelfstandige je vestigt , dan ga je ook op een plaats vestigen waar er voldoende klanten langskomt om je omzet cijfer hoog genoeg te kunnen houden. De jeugd die misschien met deze hobby begint en nog niet met de wagen rijd zie ik ook niet met zijn fiets naar de heide rijden om daar een winkel te bezoeken.

Het feit wat je aanhaalt dat je parkeer geld moet betalen , tja dat zal ook de winkelier zijn schuld wezen zeker ? Misschien eens gaan klagen bij de gemeente / stad die dat geld int. De lokale shop zal er zelf niet blij mee zijn dat zijn klanten moeten betalen en daardoor wegblijven / minder langskomen.

Ik zie een oplossing dat Sven zich profileert als importeur voor de Benelux (dan zit België er ook lekker bij) en zich ook vestigt, dan zal je per direct alle Benelux shops kunnen aanschrijven en hebben we er hopelijk allemaal wat aan. Sven blij want die zal een grote omzet draaien , de shops blij want die zullen dan lagere prijzen voorgeschoteld krijgen en de klanten ook blij want er is een zo laag als mogelijk winst erop zodat er voldoende kan verkocht worden om te (over)leven.

Dit kan toch geen probleem zijn ?

Mvg Luc

@Rogier: In dit topic is onderbouwing genoeg te vinden,
maar als je daar als een blind paard doorheen wandelt en alleen ziet wat je wil zien, dan is dat jou keuze.

En je koopt bijvoorbeeld geen heli van 600 euro omdat je er toevallig langs loopt, simpel zat.
Zelfs al krijgt hij ze binnen met een mooie etalage,dan is het vaak nog "Ik denk er thuis nog even over na" omdat de prijzen zo schreeuwend zijn.
Grote aankopen worden tegenwoordig gedaan na thuis wat onderzocht te hebben op internet,
en dan zien ze dingen als hobbyking en heeft de LHS het nakijken.
Een web pagina is juist de etalage van nu, en dat moet een LHS vaak nog leren.
Geen duur pand in de buitenstad, de rekening wordt minder, en dat kun je vertalen naar goedkopere prijzen.

En ik speel geen slachtoffer, de gene met een andere mening is hier al snel de zondebok.

En het gaat er niet om dat het strafbaar is of wat dan ook,
het gaat erom dat er best geroepen mag worden als iets je niet zint,
ookal heeft een ander dat ook al gedaan.
Als je twee keer op je duim slaat, roep je twee keer auw.
En blijkbaar zijn de LHS niet tevreden meer, want zodra je oosterse alternatieven noemt is het steen en been.

En dat je nog geen enkel steekhoudend argument gezien hebt.. oogkleppen, etz..

En ik begin niet aan zon winkel omdat ik geen interesse heb in verkoop.
Wat ik en mijn vrienden nodig hebben dat importeren we gewoon voor onszelf.
En al zat ik op de maan met zon bedrijfje, met een mooie website en aantrekkelijke prijzen kan dat prima.
Ik mag geen namen noemen eigenlijk, maar RC-technics... die al eens bekeken?
Pracht site, mooie prijzen, leuke toko, doet goed zijn best voor zijn centjes.
Die meneer kan het helemaal prima op de manier zoals ik en velen die hier preken.

Maargoed, hier lopen bekvechten schiet ik niks mee op.
Geniet zolang nog maar van je peperdure futaba prut,
want dat feestje is over een paar jaar afgelopen..

Als je als zelfstandige je vestigt , dan ga je ook op een plaats vestigen waar er voldoende klanten langskomt om je omzet cijfer hoog genoeg te kunnen houden. De jeugd die misschien met deze hobby begint en nog niet met de wagen rijd zie ik ook niet met zijn fiets naar de heide rijden om daar een winkel te bezoeken.
Fiets jij naar het internet dan?

Het feit wat je aanhaalt dat je parkeer geld moet betalen , tja dat zal ook de winkelier zijn schuld wezen zeker ? Misschien eens gaan klagen bij de gemeente / stad die dat geld int. De lokale shop zal er zelf niet blij mee zijn dat zijn klanten moeten betalen en daardoor wegblijven / minder langskomen.
Hij krijgt niets van dat parkeergeld, maar je bent het wel kwijt.
Daarom kun je beter in de randstad gaan zitten met zoiets vind ik.
Een beginner gaat naar zon winkel omdat die daar thuis al over nagedacht heeft,
en een doorgewinterde gaat er enkel heen als hij wat nodig heeft.
Zon etalage lijkt mij volledig overbodig, de dozen in de etalage bij de shop in Roosendaal zijn iig knalgeel van de zon,
dus zo goed zullen die het wel niet doen..

Ik zie een oplossing dat Sven zich profileert als importeur voor de Benelux (dan zit België er ook lekker bij) en zich ook vestigt, dan zal je per direct alle Benelux shops kunnen aanschrijven en hebben we er hopelijk allemaal wat aan. Sven blij want die zal een grote omzet draaien , de shops blij want die zullen dan lagere prijzen voorgeschoteld krijgen en de klanten ook blij want er is een zo laag als mogelijk winst erop zodat er voldoende kan verkocht worden om te (over)leven.

Dit kan toch geen probleem zijn ?

Mvg Luc
Ik importeer nonprofit voor mijn vrienden, aan consumenten prijs.
Maar de shop waar ik dat doe heeft een zogenaamd "affiliation" programma.
Iedere shop kan daar dus gewoon inpluggen voor wat makkelijke import.
Waarom niemand dat doet snap ik persoonlijk niet, maar daar zal dan wel een reden voor zijn?
Ik gok op zeurderige euro distributeurs/producenten die dan zullen weigeren omdat hun dik betaalde boterham dan gaat lopen.
Klinkt bekend, en het is een probleem zonder oplossing, maar het is gewoon zo.

Net als de 3 nanojets die ik net besteld heb,
zelfs met de bij gerekende verzending, belasting + 17 euro inklaring ben ik nog 40 euro PER JET goedkoper uit.
En dat is consumenten prijs, vergeet dat niet! Affiliation prijzen zijn nog een dot goedkoper.

Laatst bewerkt:
Ik importeer nonprofit voor mijn vrienden, aan consumenten prijs.
Maar de shop waar ik dat doe heeft een zogenaamd "affiliation" programma.
Iedere shop kan daar dus gewoon inpluggen voor wat makkelijke import.
Waarom niemand dat doet snap ik persoonlijk niet, maar daar zal dan wel een reden voor zijn?

Ja....dat een winkelier niet non-profit werkt, veel moet investeren om zijn bedrijf te runnen (wat veel rente kost) en wél belastingen betaalt.

Je zegt dat je niet snapt waarom niemand dat doet - de argumenten zijn al erg vaak genoemd. Het KAN in Nederland niet tegen die prijzen als je er van wilt leven. Tenzij we afzien van onze sociale zekerheden als bijstand, medische hulp, uitkeringen, minimumlonen, een verbod op kinderarbeid enzovoort.

Vergelijk jouw loon voor de grap eens met iemand die in het land van HK woont.

Je zegt dat je niet snapt waarom niemand dat doet - de argumenten zijn al erg vaak genoemd. Het KAN in Nederland niet tegen die prijzen als je er van wilt leven. Tenzij we afzien van onze sociale zekerheden als bijstand, medische hulp, uitkeringen, minimumlonen, een verbod op kinderarbeid enzovoort.
Tja, dat kan je 100x noemen maar dat blijevn ze toch negeren.

Laat ze maar eens een boekhouding doornemen van ene shop, denk dat ze bij regel 2 al afhaken omdat ze niet snappen wat er allemaal afgedragen moet worden aan weet ik veel wat.

En dat willen ze maar niet begrijpen, ze denkne allemaal dat een winkel, of alleen een internetshop niets kost :roll:

Ja....dat een winkelier niet non-profit werkt, veel moet investeren om zijn bedrijf te runnen (wat veel rente kost) en wél belastingen betaalt.

Hallo? Lezen we alles wel?
Goed, voor sommige dan nog maar een keer:
Argument: Die hoge huur is zelf gekozen is als je midden in de stad gaan zitten.
Argument: Het kan prima bij RC-Technics. Weliswaar niet exact zo goedkoop, maar zijn prijzen zijn goed te slikken.
Argument: Zelfs Inclusief douane, inklaring, verzending, en consumenten marge is het alsnog vaak extreem goedkoper.
En wat ik kan, kan een ander ook, maar dan zelfs met fabriek marges.

Die extra belasting die een winkel moet aftikken snap ik ook wel,
maar de paar NEDERLANDSE webshops die wel een nette prijs aanbieden doen dat ook neem ik aan.
Dus het kan toch?

voor een gedeelte moet ik Sven bijspringen.

Hier in de buurt (30 minuten rijden met auto) zijn 3 LHS-en.

Bij S te M kost een easystar 69,95. kennis en ervaring vrijwel niet aanwezig op modelvlieg gebied, boten een beetje en auto's perfect. Geen up to date voorraad en veel op bestelling wat vrijwel nooit binnenkomt.

Bij Z te M kost diezelfde easystar 69 euro preces. In deze winkel is totaal geen kennis en ervaring voorhanden. Veel gebruikte spullen zijn niet op voorraad, bestellen heb ik daar geen ervaring mee, maar zal er niet omvragen.

Bij W te W kost die easystar 60,95, perfecte kennis en ervaring op bijna het gehele modelbouw gebeuren. Veel op voorraad en ook de goede spullen. Bestellen geen probleem, altijd binnen korte tijd aanwezig.

Alleen bij de laatste winkel durf ik het aan om een beginner zonder begeleiding naar toe te sturen. Meestal geef ik dan de opdracht mee om te zeggen bij welke club ze lid worden en wie hun gaat begeleiden en ze krijgen het correcte spul mee.
De andere 2 zaken geven heel vaak de verkeerde spullen mee waar een beginner net niks mee kan doen. Ook als we ze duidelijk opgeven wat ze nodig hebben krijgen ze vaak de verkeerde spullen mee.

Het winkel oppervlak van 1 en 3 is vrijwel gelijk, de 2de is iets kleiner.

Beledigen met plaatjes is niet helemaal mijn stijl maar goed.

RCTechnics is goedkoop maar nog steeds fors duurder dan HK. Cheeta had het over de prijsverschillen tussen HK en Nederlandse winkeliers/webshops - en daar valt genoemd bedrijf ook onder neem ik aan. Is dus geen antwoord op zijn vraag.

Verder ken ik heel erg veel mensen (met name ouderen en beginners) die niet bij een webshop bestellen (ook geen Nederlandse) omdat ze dingen dan niet kunnen vasthouden en bekijken voordat ze het kopen. Voor die mensen (en daar hoor jij niet bij, dat snap ik) bestaan er nog steeds LHS'en. En die moeten dus wel een pand met etalage hebben en alles op voorraad, wat vreselijk veel geld kost. En daardoor liggen de prijzen hoger, om genoemde redenen. Wat snap je nou niet dan?

En wat ik kan, kan een ander ook, maar dan zelfs met fabriek marges.
Ik zie een gat in de markt voor jouw Sven.

Doe het, richt een webshop op en bied alles aan zoals je het nu voorstelt.

Ik wil je graag dan over 2 jaar nog eens spreken en ik denk dat je dan ineens een ander inzicht krijgt in hetgeen wat je nu allemaal stelt.

Het was niet beledigend bedoeld, maar sommige mensen lezen niet dus dan maar plaatjes kijken? :roll:
RC technics is fors duurder (nouja, fors..), waarschijnlijk door de redenen die eerder genoemd zijn.
MAAR.. een boel LHS zijn nog VEEL duurder dan deze webshop, en juist daar gaat het om.

En wat je nu zegt is de spijker op zijn kop. Het is gewoon een generatie kloof gok ik.
Ouderen hebben graag een lokale shop, terwijl de jeugd liever online rommelt.
De Nederlandse webshops zijn er voor mensen zoals ik, de LHS zijn er voor de kijk-en-voel generatie.
Voor ieder wat wils ofzo. Ik vind het alleen zonde voor die mensen dat ze er zoveel meer geld aan kwijt zijn.

RC technics is het allebij, dus hoe je dat uit moet leggen weet ik niet, misschien zitten zij in een pandje buiten de stad? ;)

En steeds maar weer blijven roepen dat ik het moet gaan doen vind ik flauw.
Ik heb geen interesse in internet handel, ik ben slechts gebruiker, geen verkoper.
Er zijn al mensen die het doen overigens, een van die shops heb ik nu al genoemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back