Prijsverschillen LHS vs Internet vs Buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie een gat in de markt voor jouw Sven.

Doe het, richt een webshop op en bied alles aan zoals je het nu voorstelt.

Ik wil je graag dan over 2 jaar nog eens spreken en ik denk dat je dan ineens een ander inzicht krijgt in hetgeen wat je nu allemaal stelt.

Wat een winkel af moet dragen, vermoed ik dat sven wel weet... gezien de familiezaak... of zie ik dat weer verkeerd, sven?

EDIT: er wordt over RCT gesproken, dat hun prijzen toch nog te hoog zijn. In mijn ogen is de reden daarvan: we zijn eigenlijk toch in NL ver de goedkoopste! Waarom minder verdienen, als meer kan, omdat er bepaalde shops zijn, die gewoon nog veel meer vragen!
Dus het KAN wel (practisch) net zo goedkoop als zelf importeren, het HOEFT alleen niet! Dat idee heb ik er een beetje bij.

Laatst bewerkt:
Wat een winkel af moet dragen, vermoed ik dat sven wel weet... gezien de familiezaak... of zie ik dat weer verkeerd, sven?
Nee dat klopt, een particuliere V.O.F. kost een emmer geld.
Maar ook wij zijn bezig met kijken naar internet opties, want ook wij moeten mee.
Onze voorraad komt uit zeecontainers van china, dus tsja.. zit in de familie? ;)

En steeds maar weer blijven roepen dat ik het moet gaan doen vind ik flauw.
De bedoeling is denk ik dit; als het echt zo makkelijk zou zijn zouden er wel meer zijn. Het is gewoon geen vetpot maar zonder kennis van wat er bij komt kijken is dat moeilijk te begrijpen.

En als er méér webshops in Nederland komen moeten die ook gaan concurreren, en dat betekent dat er in ieder geval eentje verdwijnt. De markt in Nederland is veel te klein.

Doordat de Chinese munt niet meer gekoppeld is aan de Amerikaanse $ , hoop ik alleen maar dat dit geen ongunstig gevolg zal geven aan de huidige prijzen.

Ook hun export zal weer duurder worden op deze manier.

Mvg Luc

Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat lokale shops plaats zullen gaan maken voor de online shops naarmate de generaties verschuiven.
Lokale shops hebben alle bestaansrecht van de wereld, het zal mij worst wezen wat ze vragen voor hun spullen.
Zolang ze nog verkopen moeten ze dat vooral blijven doen.
Maar ze moeten ook begrijpen dat online winkelen steeds gewoner wordt,
en als ze daar niet aan mee concurreren dan wordt het toch moeilijk voor ze.
Het is sneu voor die mensen, maar zo werkt de economie nu eenmaal.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook nog student dus geen groot budget. Ik bestel mijn spullen ook geregeld in China, bij HK of via Ebay aangezien ik dan vaak geen last heb van leveringstermijnen bij de LHS. Maar de grotere (duurdere) aankopen doe ik toch nog liefst bij de LHS ofwel een Europese webshop. Gewoon vanwege garantie en veiligheid voor de grote bedragen.

Hey Sven,

jullie halen spullen uit China. Ik ben wel benieuwd welke marges jullie hebben op jullie spullen?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Hey Sven,

jullie halen spullen uit China. Ik ben wel benieuwd welke marges jullie hebben op jullie spullen?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Dat heeft hij al gezegd: geen.

wij importeren voor elkaar, en rekenen elkaar alleen de prijs die het een ieder zou kosten als hij zelf zou importeren.
Douane en verz kosten worden netjes door 3en gedeeld

En daar zit de marge van de leverancier al op :)

Precies. Als je er een salaris aan over wilt houden, een opslagruimte moet huren, daar een verzekering voor af moet sluiten, een boekhouder moet betalen, garantie moet geven, een website moet maken/huren, en rente betalen over het geld dat je leent om in te kopen: dan kom je op andere prijzen.

En waar leven ze van dan?

SVEN heeft geen marge op die spullen, WIJ hebben dus geen marge op die spullen.

De leverancier van die spullen, DIE heeft marge erop zitten, en DIE verdienen er dus (vinden ze zelf) genoeg op.

(of begrijp ik nu effe je vraag niet?)

Hey Bert,

ik probeer wat duidelijker te zijn. Sven en z'n familietoko... ik neem aan dat ze wat verkopen? Die spullen uit de container afkomstig uit China?
Ik ga ervan uit dat daar een marge op zit... inkoop<=>verkoop, anders kunnen ze niet bestaan, toch?
Maar laat Sven er eens op reageren, die moet het wel weten!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ik koop gewoon in bij een chinese winkel, die vragen hun eigen winst marge.
Mijn vrienden betalen gewoon hun deel natuurlijk, ik wil daar niets aan verdienen.
Wij kopen gezamenlijk in omdat de inklaringskosten en verzend kosten dan x keer doormidden gehakt worden.
Dat gaat bij 3 stuks al hard, ga maar na hoe goedkoop het kan als je een palletje importeerd,
van de zelfde fabriek als waar hobbyking zijn inkopen doet aan groothandel prijs.

En inderdaad, wij zetten er een marge op in onze eigen winkel, anders kunnen we net zo goed stoppen.
Maar die marges zijn beslist geen 10x de inkoop prijs als je daar soms op doelt.
Wel een grappig detail, bij ons werkt het groothandel systeem juist andersom, groothandels bepalen niet wat wij mogen verkopen.
Wij nemen af van groothandels op voorwaarde dat ze dan niet in dezelfde stad mogen leveren aan anderen.

Laatst bewerkt:
Hey Bert,

ik probeer wat duidelijker te zijn. Sven en z'n familietoko... ik neem aan dat ze wat verkopen? Die spullen uit de container afkomstig uit China?
Ik ga ervan uit dat daar een marge op zit... inkoop<=>verkoop, anders kunnen ze niet bestaan, toch?
Maar laat Sven er eens op reageren, die moet het wel weten!

Vriendelijke groeten,
Aldert

AHHHHHHHHHHHHHHHHHh op die manier :P dacht al :D dan heb ik de vraag dus inderdaad verkeerd begrepen :)

inderdaad, wij zetten er een marge op in onze eigen winkel, anders kunnen we net zo goed stoppen.
Maar die marges zijn beslist geen 10x de inkoop prijs

Wat is het dan wel?
En kom eens met minimaal 1 (één) voorbeeld waarbij een LHS wel 10X de inkoopprijs vraagt?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Wat is het dan wel?
En kom eens met minimaal 1 (één) voorbeeld waarbij een LHS wel 10X de inkoopprijs vraagt?

Vriendelijke groeten,
Aldert

9 grams servotje..... 2 dollar of 15,99 (en ja, zelfde servotje, alleen eigen stickertje erop)

Hoe kleiner het spul wordt, hoe meer keer de prijs over de kop gaat bij de LHS.

Heb overigens zelf eens iets willen bestellen bij een LHS, wat in HK te koop was, ging om een motor.
hij kon deze ook wel leveren hoor, geen probleem, moest wel besteld worden. Prijs: (letterlijk) 4x de prijs van het motortje (zelfs incl douane en invoerskosten)...
Als antwoord op de vraag "waarom zoveel duurder" kreeg ik doodleuk als antwoord: ik moet er ook op verdienen.
JA dat klopt, maar niet 3x over de kop he....

Laatst bewerkt:
Welke servo is dat dan, heb je voor het gemak even een link naar de LHS waar het product en die prijs staat?

En ik straks gezeur krijgen over winkelbesprekingen.... (waar we nu al mee bezig zijn)

Nee dank je.

Dat van die servo is ook iets van iemand bij ons op de club (die er acther kwam dat de servo hetzelfde was) welke het was, kan ik navragen voor je.

Motortje was mijn eigen ervaring

Okay, snap ik. Maar dat is het probleem een beetje. Dat 10x over de kop verhaal....ik ken het enkel van horen zeggen. Per PB mag ook.

Dat 10X verhaal is natuurlijk dikke onzin! Een servo'tje, 2 dollar netto inkoop, verzending, BTW. Hij kan bij de LHS op de mat liggen voor, laten we gek doen, twee en halve euro. Die gaat dan weg voor (alleen van horen zeggen) voor 15 euro. BTW moet hij afdragen, is twaalfenhalve euro. Dat is vijf keer?

En dan hebben we het over een goedkoop dingetje, waarvoor een winkelier een kwartier moet praten bij beginners, en bij Sven nog eens een kwartier extra om zijn prijzen te verantwoorden. Dat is géén vetpot, sterker nog, dat is verlies.

En de gemiddelde bouwdoos gaat niet eens één keer over de kop.

Als ik jou reactie bekijk Sven, gaat jullie handel geen tien keer over de kop, maar vast wel een keer of vijf. Het is dus erg hypocriet om hier zo tekeer te gaan!

Alsjeblieft hou op met dat gemiep, en ga wat doen. Geen woorden maar daden. Of ga vliegen, dat is ook goed.
Kom pas weer met opmerkingen als je daadwerkelijk weet waar je het over hebt!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back