Prijsverschillen LHS vs Internet vs Buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat 10X verhaal is natuurlijk dikke onzin! Een servo'tje, 2 dollar netto inkoop, verzending, BTW. Hij kan bij de LHS op de mat liggen voor, laten we gek doen, twee en halve euro. Die gaat dan weg voor (alleen van horen zeggen) voor 15 euro. BTW moet hij afdragen, is twaalfenhalve euro. Dat is vijf keer?

En dan hebben we het over een goedkoop dingetje, waarvoor een winkelier een kwartier moet praten bij beginners, en bij Sven nog eens een kwartier extra om zijn prijzen te verantwoorden. Dat is géén vetpot, sterker nog, dat is verlies.

En de gemiddelde bouwdoos gaat niet eens één keer over de kop.

Als ik jou reactie bekijk Sven, gaat jullie handel geen tien keer over de kop, maar vast wel een keer of vijf. Het is dus erg hypocriet om hier zo tekeer te gaan!

Alsjeblieft hou op met dat gemiep, en ga wat doen. Geen woorden maar daden. Of ga vliegen, dat is ook goed.
Kom pas weer met opmerkingen als je daadwerkelijk weet waar je het over hebt!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Goed, als we dan toch zo gaan praten:
Weet JIJ wel waar je het over hebt? weet JIJ wel of de spullen die in de winkel van sven verkocht worden, zo ganbaar via het internet te koop zijn (want dat is hier het belangrijke van het verhaal!)

IK weet toevallig van mensen die dat soort producten al JAAAAREN kopen dat ze graag bij sven zijn winkel komen omdat ze FORS goedkoper zijn als vergelijkbare winkels, en dan OOK nog eens verstand hebben van zaken en OOK nog eens goede service leveren.... ze komen van verre om bij sven te komen kopen

(bij sven is hier: de winkel van zijn ouders)

het ZIJN in die winkel dus geen woorden maar daden.
Wat overigens denk ik 1 van de grootste redenen is dat Sven hier zo over denkt/praat

Laatst bewerkt:
Hextronik, je kent ze wel, die blauwe servotjes.
Hangen hier in Roosendaal per stuk verpakt aan het rek voor 15 euro inderdaad.
Ik had er toen een nodig voor een bij hun gekochte spacescooter,
toen hij de prijs noemde zei ik "oh sorry, hang die maar terug", met een zuur gezicht als gevolg,
ookal stond ik een vliegtuig bij hem te kopen...

Ik heb het voor de grap eens opgezocht.
Hij is (3 jaar later) toch maar even een stukje gezakt naar 9,95 euro.
Uit HK kun je ze halen voor 4,33 euro, en dat is dan nog MET 2,99 dollar verzendkosten erbij.
Keihard naast elkaar is het 2 euro tegen 10 euro (toen zelfs 15).
Tien keer over de kop is misschien wat overdreven, maar je ziet het, het is best een verschil.
Over een stuk is het weinig, maar pak eens een doosje van 10,
dan heb je het al over genoeg bespaard om een heel vliegend model te kopen!
Als je me ECHT niet gelooft, kan ik je best eens de linkjes sturen hoor.

En wie ben jij om te vertellen dat ik niets over winkels weet, Aldert?
Vertel me maar eens welke winkelketen jij in je bezit hebt?
Je loopt over me heen te kakken maar volgens mij heb je er zelf al helemaal geen kaas van gegeten.

Wist je dat wij verschillende buitenlandse klanten hebben die ons zo goedkoop vinden,
dat ze van het geld dat ze overhouden hier in Nederland meteen maar een weekendje op vakantie gaan?
Britten, duitsers, turken, zwitsers, belgen, zelfs een keer een golfende japanner.
Wij maken echt geen wereld winst, wij moeten ook 5 jaar sparen voor een keukentje.
Dus bespaar me je neerbuigende gekreun, ik ben echt niet achterlijk hoor.

Laatst bewerkt:
Goed, als we dan toch zo gaan praten:
Weet JIJ wel waar je het over hebt? weet JIJ wel of de spullen die in de winkel van sven verkocht worden, zo ganbaar via het internet te koop zijn (want dat is hier het belangrijke van het verhaal!)

IK weet toevallig van mensen die dat soort producten al JAAAAREN kopen dat ze graag bij sven zijn winkel komen omdat ze FORS goedkoper zijn als vergelijkbare winkels, en dan OOK nog eens verstand hebben van zaken en OOK nog eens goede service leveren.... ze komen van verre om bij sven te komen kopen

(bij sven is hier: de winkel van zijn ouders)

Ik hoor nog steeds geen marge! Zelfs niet van Sven (die inmiddels heeft gereageerd).
Of moet ik inmiddels Sven ook een boef gaan noemen, die zijn zakken wil vullen en een Lambo rijd ten koste van zijn klanten.

Ik begrijp dat je Sven verdedigd, ik heb ook helemaal niets op hem tegen. Ik heb alleen wat tegen op de manier zoals hij hier tekeer gaat en de LHS'en onterecht beschuldigt van zoveel narigheid.

Sven zei:
Hextronik, je kent ze wel, die blauwe servotjes.
Hangen hier in Roosendaal per stuk verpakt aan het rek voor 15 euro inderdaad.
Ik had er toen een nodig voor een bij hun gekochte spacescooter,
toen hij de prijs noemde zei ik "oh sorry, hang die maar terug", met een zuur gezicht als gevolg,
ookal stond ik een vliegtuig bij hem te kopen...

Ook jij Sven, begrijp me niet verkeerd. Ik vind ook spullen te duur bij de LHS, met name de vrij gangbare kleine electronica meuk. Of je het ervoor betaald is ieder voor zich.
Maar daarom zijn het geen boeven. En de prijzen die ze vragen zijn in de meeste gevallen méér dan gerechtvaardigd.

En een negatieve ervaring met een LHS, iedereen heeft ze wel. Als ik zelf een vervelende ervaring heb dan zorg ik voor een (tijdelijke) persoonlijke boycot. Is het helemaal idioot, dan gaat de ervaring in een vermakelijk verhaal hier op het forum. Maar om maar te generaliseren, "het zijn allemaal boeven", is natuurlijk de grootste onzin. Net zoals de strekking van dit topic!

Sven zei:
Je loopt over me heen te kakken maar volgens mij heb je er zelf al helemaal geen kaas van gegeten.

Wist je dat wij verschillende buitenlandse klanten hebben die ons zo goedkoop vinden,
dat ze van het geld dat ze overhouden hier in Nederland meteen maar een weekendje op vakantie gaan?
Britten, duitsers, zelfs een keer een golfende japanner.
Wij maken echt geen wereld winst, wij moeten ook 5 jaar sparen voor een keukentje.

Nog steeds geen marge's gehoord. Tevens verval je in je oude miep patroon, beledigend en onbeschoft. Je begrijpt (of waarschijnlijk ook niet, maar anderen wel) dat het geen zin heeft hier op in te gaan.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Kalm aan heren....

Het minste wat we kunnen doen is elkaar respecteren, om de keuze, of gedachten...
Met alleen maar stijfkoppigheid bereiken we niets.

Bedenk DAN dat dat je een KEUS hebt om NIET te reageren, dat is in sommige gevallen beter dan koste wat het kost, je te "verdedigen", of je gedachten gang, persee willen te ventileren, danwel opdringen.

Mvrg: Emil

Oh wat erg zijn jullie zeg, als een winkel te duur is, verkoopt ie niet meer, en hebben we er op den duur dus geen "last" meer van.. Oh ja? Ja...

Ik zit nu dit topic door te lezen via een internet verbinding van 8 euro per uur!!! SCHANDE!!!! Toch doe ik het... Omdat dat op dit moment de beste optie is.. Op een camping in zuid frankrijk.. En nu ik toch in Frankrijk ben, dit topic roept wedereom een hoop deja-vu gevoelens op.. hoe vreemd...

Maak elkaar nu niet zomaar een beetje gek om niks, neem anders eens een vakantie..

Robert (nu weer met de kids naar het zwembad, en dan klaarmaken voor een BBQ Met 30+ graden..)

Hee Aldert, onterecht? Wil je de linkjes?
Als ik even door zoek heb ik zo een waslijst hoor.
En wij hebben ook onze marges, maar als wij dezelfde marges moesten hanteren als de meeste hobbyshops,
dan reed ik denk ik ECHT in een lambo ipv mijn oude opeltje.
Wij kunnen zelfs nog veel en veel duurder maar mijn vader vind dat terecht onverantwoord.
Mijn specifieke werk, graveringen, kun je in de stad laten doen voor bijvoorbeeld 30 euro per deurplaat, ik doe ze voor 10.
Die in de stad zit er ook al jaren dus die verkoopt genoeg, alleen vind ik 30 euro voor 10 minuten werk wel heel zout.
Juweliers komen bij mij dingen laten graveren voor 5 euro, zelf verkopen ze dat aan hun klant voor ik dacht 29 euro.
Dus vertel mij alstublieft niet dat ik hypocriet ben, want dat is je reinste onzin.

En ik ga niet tekeer, ik leg alleen feiten weg die een ander probeert te negeren.
Ik laat gewoon keihard zien dat de prijs verschillen ronduit enorm zijn,
dat sommige mensen dit de confronterend vinden is toch niet mijn schuld?
Daar 2 euro, hier 10 euro! "Ja maar hier arm winkeliertje moet eten en betalen en weet ik wat."
Nee, dat zeg ik niet, natuurlijk moettie hier ook eten, en hij doet zijn best maar met zijn prijzen.
Ik zeg enkel dat het voor de consument nu veel en veel goedkoper kan.
Sneu voor LHS, leuk voor de hobbyist.

En ik vind LHS helemaal geen boeven, ze doen maar waar ze mee wegkomen.
Ik vind het alleen zo raar dat zoveel mensen die prijzen nu nog slikken,
zodra je je computer aanzet wordt je dood gegooid met goedkopere opties.

En ja het ligt aan mij, patroontjes en beledigen, dat gezwets ken ik zo onderhand wel.
Ik leg gewoon op tafel wat ik ervan vind en laat me niet van mijn stuk brengen door neerbuigend gedram van een ander.
Dat je zelf op je kop gaat staan en doet alsof het er niet ligt, dat moet je zelf weten... jou patroon..

Laatst bewerkt:
Ik krijg nu een "wij van WC-eend adviseren WC-eend" gevoel. Dat Sven in de handel zit is nieuw voor mij maar maakt mij ineens een hoop duidelijk, even lekker snel buiten alle officiele kanalen om je producten uit een goedkoop land halen en dan hier je toko promoten met die goedkope spullen om de serieuze winkelier dood te concureren.

Maar zoals opgemerkt is de LHS de enige plek waar je fatsoenlijk een praatje kunt maken en advies kunt inwinnen maar ook daadwerkelijk je keuzes in je handen kunt vasthouden, ik heb al met div. webshops te maken gehad maar de bereidheid om goede hulp aan te bieden en iets buiten het assortiment te bestellen is daar soms ver te zoeken.

Nee, de LHS zal niet verdwijnen, mogelijk zal wel iedere LHS een webshop inrichten maar oogcontact en een praatje met de klant zal altijd blijven.

Britten, duitsers, turken, zwitsers, belgen, zelfs een keer een golfende japanner.

Okay, tegen beter weten in voor hij op slot gaat ;) , ook maar even mijn cv ;) ;) .

Vele jaren heb ik spullen geïmporteerd/ingekocht en verkocht uit vele landen voor een héle grote "toko".

Sinds een aantal jaren ben ik zelfstandig. Twee totaal verschillende bedrijfstakken. Eentje benoem ik hier... Klein begonnen, groot geweest (is natuurlijk een relatief begrip), momenteel medium/klein en lekker bezig.
Ik produceer alles zelf, met grondstoffen in Nederland ingekocht. De machines die ervoor gebruikt zijn grotendeels in Zweden gebouwd. Ik koop ze wel in in Nederland, maar wel weer rechtstreeks van de fabrikant.
Verkoop van de spullen gaat grotendeels in Nederland, een enkele keer naar het buitenland.
Ik geloof in creëren en produceren. Een stukje meerwaarde geven, iets meer waard maken. Het liefst je geld in Nederland houden, en als het kan zelfs nog uit het buitenland.

Een winkelKETEN niet Sven. Maar geld 1700 (zeventienhonderd) vierkante meter meter tussen de Leen Bakker en Kruit en Kramer ook? Dit was overigens niet lonend, boel werk en kiet draaien.

Ik zeg niet dat ik er verstand van heb. Maar een beetje ondernemer rekent de hele dag, en begrijpt dat je niet voor 2 euro bruto winst een servo'tje kan omzetten. En als jij dat niet begrijpt, tja, dan mag ik toch concluderen dat?

En nog steeds hebben we géén marge gehoord...

Vriendelijke groeten,
Aldert

ps. ik word er niet rijk van, verre van dat zelfs ;) . Maar we houden de toko draaiende, en dat lukt alleen met redelijke marge's.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, de LHS zal niet verdwijnen, mogelijk zal wel iedere LHS een webshop inrichten maar oogcontact en een praatje met de klant zal altijd blijven.

Helemaal mijn idee...

Met nog 2 minuten internet resterend voor mij op de camping is dit mijn laatste posting voor vandaag ;-)

Robert

@Roelof: Goedkoop inkopen en dan verkopen zodat je er netjes van kan leven en toch de concurrent voor blijven, wat is daar mis mee?
En hoezo buiten officieel kanalen om, denk je dat ik mijn spullen illegaal het land in smokkel?
Dat is allemaal netjes via distributeurs besteld hoor. ;)

@Aldert: Nou dan weet je het toch zelf als geen ander?
Hier wordt van 8 uur smorgens tot 12 uur snachts door gewerkt om het bol te krijgen,
zoals zoveel midden/klein bedrijven dat doen om hun kop boven water te houden.
Ik heb een leuk pand met etalages dat net buiten de binnenstad zit, en dat is niet gehuurd maar lekker van mezelf.
Misschien zijn mijn marges daarom wat lager, ik weet het niet,
maar wat ik wel weet is dat internet prijzen uit het oosten de boel steeds meer over gaan nemen.
En het gaat niet alleen om "maar een servotje", ook grote stukken als helicopters gaan wel erg duur op de plank.
Betalen modelbouw shops soms een extra piepschuim en balsa belasting ofzo? :lol:
Of dat uiteindelijk de economie vergald, misschien wel, misschien juist niet.

En een praatje met de verkoper.. tsja..
Een paar postjes terug zag je dat dat vaak ook niet meer de moeite waard is.
Kletsen en lol maken doen we wel op onze clubs, toch? Ik wel tenminste.
Als de LHS wat meer inzet naar online verkoop zouden schuiven, dat zou al een leuke start zijn trouwens.
Bij RC technics zie je dat zoiets prima samen kan, beetje duurder maar het lekkers van bijde werelden.
Daar zouden in principe bijde "types" klanten wel tevreden mee kunnen zijn,
en dat zijn ze denk ik ook, want deze shop draait inmiddels al wel een jaar of.. 6 denk ik?

Maar je hebt gelijk, van mij mag hij ook op slot,
dat geruzie doe ik ook niet voor mijn plezier of om iemand te kwetsen.
Ik kan me alleen moeilijk inhouden als mensen roepen dat links rechts is.
Dat we dan uiteindelijk uitkomen bij rond is vierkant, dat is mij ook een wonder. ;)

En Robert, rustig aan he!
Je bent op vakantie, je werk moet je thuislaten. ;)

Laatst bewerkt:
Tijden veranderen Sven, en een bloemkool bij de groenteboer kost ook meer als bij de buurtsuper.
Maar om nu via een forum de klanten van de groenteboer naar de super te dirigeren vind ik wat te ver gaan.

Haha Heren, 4 pagina's vandaag al gevuld.

Als je vandaag was gaan werken had je gewoon wel in de LHS kunnen kopen.

Denk dat dit topic nu in herhalingen gaat vervallen.

Het verschijnsel hoge prijzen tov china is nu wel duidelijk, maar als je echt veranderingen wilt, denk ik dat je zelf een LHS moet beginnen en niet nog meer pagina's moet vullen.

Noit gehoord van pauze, als werknemer heb je daar recht op, en bij sommige mag je dan gewoon achter internet.. Is heel wat goedkoper dan 8 euro per uur, wat sommigen er voor betalen, om gezever te lezen ;)

Volgens mij gaat het niet heel errug goed met de toko van Sven, veel klanten zal die niet hebben gezien zijn frequente postgedrag.. Zullen wel allemaal in HongKong hun spullen bestellen :cool:

En ik ben de roze olifant die het verhaaltje uitblaast.
Genoeg tijd aan dit topic besteed.mijn vrije tijd.
klik .
[mod]slotje dus[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back